[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Netjes van Cameranu! Hadden ze niet hoeven doen dus vind ik dat heel erg netjes.

Ik denk niet dat de prijzen nog heel erg zullen zakken. Ze hebben 40% korting op de bruto listprijs, als ze er in 1 keer pallets van kopen (zoals KE) krijgen ze daar tussen de 3-5% extra korting boven op (lopen ze dus wel extra handelsrisico voor).

1799 - 40% = ~1079 Groot inkopen zakt de prijs tot ~1025. Als je dan 15-20% marge wil hebben (daar ligt toch wel een beetje de ondergrens) ligt de minimum verkoopprijs tussen de 1200 / 1250.

Ik heb 1315,00 betaald bij KE. Vond (en vind) ik een nette prijs.

Wat ik wel heel erg raar vind zijn de grote verschillen in prijs voor de WFT's. De WFT-E5 is bij KE 499,00 , de WFT-E2/3/4 799,00 (voor exact dezelfde functionaliteit alleen voor een ander type camera). Daar begrijp ik van Canon dus helemaal nix van :?
bluecupra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 462
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 19:28
WoonplaatsCOLON Den Haag

Overweeg al een hele tijd een 50D te kopen, echter nu de 7D ook in prijs aan het zakken is wordt de keuze moeilijker. Vind de film mogelijkheid van de 7D in combinatie met de hogere burst / resolutie echt punten om over na te denken.

Wacht denk ik nog even tot begin volgende maand, verwacht dat de prijzen nog wel wat gaan zakken met de feestdagen in het vooruitzicht
Canon EOS 7D | BG-E7 Grip | 70-200 F2.8L IS | Canon 24-105 F4.0L IS | Canon 100 F2.8L IS Macro | 430EXII | Kata Bug-203 PL
Gebruikers-avatar
Bhouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Goes
CONTACTCOLON

€ 1279 bij www.foka.nl :lol:
http://www.cyclopics.nl
Canon 350D / 400D l Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 l Canon EF 75-300 f4-5.6 USM l Canon 70-200 4L l Sigma 17-70 f2.8-4.5 l Speedline 430EX l 1024 CF Ultra 2 en 2 Gig CF Ultra 2
Gebruikers-avatar
Lotje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 09:54
WoonplaatsCOLON Huizen

Het is zeker netjes van Cameranu temeer daar mijn vraag alleen was of er iets aan te doen was. Ze hadden ook kunnen zeggen dat het jammer voor mij was dat de prijs zo was gezakt of een tegoedbon kunnen sturen voor een x bedrag als tegemoetkoming. Ik koop eigenlijk al mijn fotospullen daar omdat het hele prettige mensen zijn en alles altijd zeer correct wordt afgehandeld, ik vind Cameranu prettiger dan broer Konijn, komt misschien wel omdat ze me daar weleens finaal verkeerd hebben voorgelicht.
Anoniem 4

Nog even afwachten, de prijs gaat zeker zakken naar rond de € 1.200,00 i.v.m. de feestdagen. Daarna zakt de verkoop in om pas tegen het voorjaar weer aan te trekken. Meestal volgt dan in maart weer een prijsverhoging.
De beste periode voor aanschaf is dan ook januari/februari. Als een toestel meer dan een jaar oud is volgt een verdere prijsdaling.
Let wel, dit geldt alleen voor body's niet voor objectieven en randapparatuur.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

bluecupra schreefCOLONOverweeg al een hele tijd een 50D te kopen, echter nu de 7D ook in prijs aan het zakken is wordt de keuze moeilijker. Vind de film mogelijkheid van de 7D in combinatie met de hogere burst / resolutie echt punten om over na te denken.

Wacht denk ik nog even tot begin volgende maand, verwacht dat de prijzen nog wel wat gaan zakken met de feestdagen in het vooruitzicht
staar je niet al te blind op het filmen. Het is echt niet zo dat je even uit de hand een fantatische film maakt zonder schokken of af die even de weg kwijt is.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Prijzen,....tja... Ooit de 300D bij FOKA gekocht voor € 1295,-. De 7D is er nu goedkoper.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Tsja laten we het daar maar niet over hebben zeg!

Maar wel een erg gunstige ontwikkeling!

Je ziet nu ook VEEL mensen die hun 40D / 50D weer wegdoen!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

Nog twee reviews (Of stonden deze al in dit topic?)
http://www.pixelmania.nl/upc/artikel.as ... kelid=1177

http://reviews.cnet.co.uk/digitalcamera ... 181,00.htm

edit: en nog een gevonden:
http://www.ephotozine.com/article/Canon-EOS-7D-12474

edit 12/11/09: weer een nieuwe review, nu in het Nederlands:
http://www.fotografie.nl/nieuws/35361/c ... -7d-review
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Een review waarbij flink wat kritiek op de image-quality van de 7D wordt geleverd:

"We were continually dismayed at the soft, muddy files we were getting from the 7D."

The Canon EOS 7D – The Camera We Want to Love

Best opvallend eigenlijk, ben dit bij andere reviews nog niet tegengekomen.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ach, weer een recensent die veronderstelt dat 'ie logisch kan denken :lol:
Hij snapt in ieder geval niets van interpolatie en micro-adjustement.

Het wachten is op de bevindingen van http://www.dxomark.com :wink:
Dan weten we iets over ruis, dynamisch bereik, enz.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Amen Boels. Al die "halleluja" en "worst camera ever" berichten neem ik vooralsnog met een korrel zout. Nou heb ik zelf inmiddels genoeg ervaring met de 7D om zelf een opinie te hebben en dat ligt ergens tussen de "halleluja" en "worst camera ever" ;)
Het is absoluut een fijne camera, met zijn eigen eigenaardigheden (tsja, welke camera heeft dat nou niet :lol: )
Ik ben wel benieuwd naar de DxO testen!
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

MaestroNL schreefCOLONHet is absoluut een fijne camera, met zijn eigen eigenaardigheden (tsja, welke camera heeft dat nou niet :lol: )
Noem er eens wat :wink: Reviews zijn leuk, maar echte praktijkervaring is nog beter natuurlijk.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Eens met Boels. Wel jammer dat DXOmark geen resolutie kan (wil ?) testen. Bij de genoemde test wordt voornamelijk de resolutie bekritiseerd. Terwijl DPreview wel behoorlijk goede waardes test...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik wordt al argwanend als er plaatjes van takken en bladeren worden getoond :wink:
Ik haak af als geen sluitertijd wordt vermeld of niet van tenminste <1/1000s is gebruikt.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ralph_86 schreefCOLON
MaestroNL schreefCOLONHet is absoluut een fijne camera, met zijn eigen eigenaardigheden (tsja, welke camera heeft dat nou niet :lol: )
Noem er eens wat :wink: Reviews zijn leuk, maar echte praktijkervaring is nog beter natuurlijk.
Ja brand los, daar hebben anderen die dit topic lezen ook wat aan :wink:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Ik denk dat de prijzen zo in januari 2010 van de 7D nog verder gaan zakken. De feest dagen zijn dan geweest, de camera lijkt dan al weer een stukje "ouder". Ik wacht nog lekker even met aanschaf van een 7D. Welke mij toch heel erg interessant lijkt 8)
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

jandb schreefCOLON
Ralph_86 schreefCOLON
MaestroNL schreefCOLONHet is absoluut een fijne camera, met zijn eigen eigenaardigheden (tsja, welke camera heeft dat nou niet :lol: )
Noem er eens wat :wink: Reviews zijn leuk, maar echte praktijkervaring is nog beter natuurlijk.
Ja brand los, daar hebben anderen die dit topic lezen ook wat aan :wink:
Tsja, dingen die wat mij betreft anders hadden mogen zijn:
* de 7D is "trigger-happy". Dat wil zeggen dat het half indrukken en dan doordrukken wel heel erg licht gaat. Zorgt (nu nog) voor veel onbedoelde foto's. Overigens niet alleen op de camera maar ook met de WFT-E5 (portretstand).
* Geen rood oplichtend scherpstelpunt (focus punt in zoeker). Daarvoor in de plaats oplichtend rode strepen (grid strepen). Dat vind ik storend.
* Geen mogelijkheid om de kunstmatige horizon in de zoeker te tonen. Dat vind ik een gemiste kans. Natuurlijk kun je wel het grid aanzetten maar toch...
* De USB afdekkap is een goed idee voor wat extra weathersealing, maar sjemig, zorg er dan voor dat je de normale afdekkap eraf kan halen (kan wel maar dan moet je een schroefje verwijderen, en tsja.... garantie hé)

Dat zijn tot nu toe mijn "eigenaardigheden" van de 7D. Komende van de 1D3 moet ik wel zeggen dat de AF echt een verbetering is, dat beloofd wat voor de 1D4!
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

MaestroNL schreefCOLON
Tsja, dingen die wat mij betreft anders hadden mogen zijn:
* de 7D is "trigger-happy". Dat wil zeggen dat het half indrukken en dan doordrukken wel heel erg licht gaat. Zorgt (nu nog) voor veel onbedoelde foto's. Overigens niet alleen op de camera maar ook met de WFT-E5 (portretstand).
Op mijn 50D heb ik het scherpstellen toegewezen aan een andere knop dan de afdrukknop. Volgens mij moet dat met de 7D ook wel kunnen. Ik vind dat zelf erg handig en het voorkomt jouw "probleem"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar