Wel of geen zin monitor calibratie?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

OllieB schreefCOLON Het verschil tussen Spyder 2 en 3 is oa dat 3 omgevingslicht meet, maar hiervoor moet je dan wel altijd onder dezelfde lichtomstandigheden aan je beeldscherm zitten.
Kan je verschillende profielen aanmaken, 1 voor bijv. overdag en een andere voor 's avonds zodat je het goede profiel kan laden of moet je de monitor dan telkens opnieuw kalibreren?
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
OllieB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2008 20:46
WoonplaatsCOLON Almelo
CONTACTCOLON

Dat weet ik niet, ik heb een Spyder 2 ipv 3. Maar dat is wat ze mij in de winkel vertelden.

Wouter
Doet het met een 400d, Tokina 12-24, 17-85 IS, 50 1.8, Metz 58 AF-1, Lowepro Fastpack 200.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dan zou ik een pantone huey nemen. Die ik heb heeft een houder die constant de licht intentiteit controleert en daar dan de monitor op aanpast. En constant betekent dan natuurlijk met een interval van zoveel minuten. Verder is hij handzamer. Ik heb hem gekregen dus dat was makkelijk, maar de Spyder2Express die ik heb gekocht gebruik ik voor de laptops beneden en met een hack kan ikhem ook voor mijn LCD tv gebruiken.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Juul
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2008 15:15

Spyder 2 werkt gewoon goed met w7 ik heb inderdaad nieuwe drivers gedownload maar geen enkel probleem :wink:
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb dan de Spyder 3, gisteren deze zonder problemen op Windows 7 (64bit) geinstalleerd, gewoon cd erin, klik...klik... klaar.

Hij heeft een omgevingslicht meter, die ook om de zoveel minuten het licht meet (in te stellen uiteraard), en staat in een houdertje naast mijn monitor.
De Spyder2 express gaat er inderdaad uit, enkele weken geleden is de Spyder3 express namelijk uitgekomen.
supermario
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 09:16

Juul schreefCOLONSpyder 2 werkt gewoon goed met w7 ik heb inderdaad nieuwe drivers gedownload maar geen enkel probleem :wink:
Inderdaad.. bestandje downloaden vanaf de website van hun en het werkt als een trein onder windows 7 (64) !!!
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Dat was dan een "prima verkoper" daar bij K-E, hij wist mij met zekerheid te vertellen dat dat niet ging.
Zo zie je maar dat een beetje vooronderzoek geen kwaad kan.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dat licht dan toch een beejte aan je zelf :) Let op dat is grappig bedoeld. Bij K-E is het net een Volkswagen dealer. Ze weten dat je toch hen nodig hebt en dus zullen ze pas voor je werken op het moment dat ze merken dat je niet een Media Markt klant bent. Datzelfde geldt ook voor RAFF en zo zijn er nog meer merk winkels met zeer duren specifieke spullen die gewoon standaard voor de marge klant gaan en pas wakker worden als je ze voor het blok zet. Een reden voor velen om ergens anders te gaan winkelen. Ik niet maar ik heb dan ook bijna alles. :)

Maar het had beter gestaan als de verkoper had gezegd dat weet ik niet. ipv kan niet. :)

Ik heb net W7 pro en ultimate gekocht voor 3x niks. Wel handig zo'n kind van 4 en surfspot :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Zelfde ervaring met K-E op de beurs: nee werkt absoluut alleen onder XP niet onder Vista. Niet gekocht en thuis op de site gezien dat het geen enkel probleem is.

Nu heb ik op de site van Spider gezocht naar de W7 update, kijk er misschien overheen, maar zie hem niet. Heeft iemand een link voor mij?
Gebruikers-avatar
OllieB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2008 20:46
WoonplaatsCOLON Almelo
CONTACTCOLON

Vooruit, beetje service van de zaak (let op, dit is de 64bit driver voor de Spyder2, dus ook alleen geschikt voor XP/Vista/W7 64bit):

Klik

Zoek andere drivers even via deze link:

Klik



Wouter
Doet het met een 400d, Tokina 12-24, 17-85 IS, 50 1.8, Metz 58 AF-1, Lowepro Fastpack 200.
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Bedankt Wouter. Ik had de versie uit de tweede link ook gevonden.

Spyder wordt van de week opgehaald. Had ook nog een mailtje naar K-E gestuurd om mijn beklag te doen.... geen reactie. Tsja ze zijn wel de goedkoopste, dus toch maar daar gaan kopen.
Anoniem 3

@JvA
Cnaon 4600. Dat is natuurlijk ook een inferieure printer met een duur profiel.
Leg dat eens uit?
Ik ken die printer niet.
Of gaan we weer voor de pot en de ketel?

een calibratie-apparaat van 3/4 van de prijs van de monitor heeft natuurlijk geen zin.
Bovendien, nooit gemerkt dat je ogen zich aanpassen aan omgevingslicht? Of zit jij met al je spullen in een donkere kamer?

@Pieterr, ik ben het helemaal met je eens.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ach Gabriel zit weer op zijn stoel gezien zijn opmerkingen op diverse threats en sommige weer van al lang geleden. :) En weer geen inhoud maar weer ....

Dat een calibratie apparaat dus niet 3/4 van de prijs mag zijn is de standaard? Het gaat niet om de prijs van een scherm of een calibratie apparaat het gaat om of een scherm goed weergeeft wat je ziet ipv wat je denkt te zien. Stel dat je over en half jaar of over een langere periode een ander scherm koopt dan mag dat dus alleen een duur scherm zijn of mag je een calibratie apparaat dan niet meer gebruiken? En waarom niet? Waarom ik mijn Canon 4600 heb laten calibreren met een profielf van 30 euro tov een printer van 80 euro is dat ik de kleuren die ik zie op mijn gecalibreerde 200 euro dure of goedkope Samsung, na bewerken ook graag zie op de afdruk. En dan niet donkerder of lichter of met afwijkende kleuren.

Dat is waar ik op doelde. Als ik jou goed lees of begrijp is een calibratieprofiel voor je printer van 80 euro welke 30 euro kost dus ook weg gegooid geld? Dus eigenelijk zeg je dat je of maar een printer van 500 euro en een scherm van 1000 euro moet kopen en dan pas naar de gecalibreerde uitkomsten mag kijken. Eigenlijk zeg je dus dat iedereen met een printer onder de 4 a 500 euro en een scherm onder de 500 euro maar genoegen moet nemen met wat hij heeft en dat een calibratie profiel op printer papier en inkt die je gebruikt en een kleur echt scherm maar goedkoop dus zinloos of dom is.

Ik vind dat niet, en ik denk met mij meer mensen. En ik denk dat je meer goede bewerkingen kunt maken op een gecalibreerd scherm van welke prijs dan ook dan op een exemplaar die dat niet is ook al is die 1000 euro en van NEC.

Als je nu wel een inhoudelijk gestaafd iets hierop zou willen inbrengen dan ga ik graag met je in discussie. Ik hoop dat je de handschoen aantrekt en op inhoud en niet op de vorm iets bijdraagt.

Dus Gabriel ik als Cavalerist strijd met open vizier, nu jij nog.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Heb net een Spyder Express 3 binnen en mijn IIYama ProLite E2403WS gecallibreerd. Duurt ene minuut of 5. Je ziet echt wel verschil. Foto's zien er nu net ff wat beter uit. Dus het heeft wel degelijk zin op een normaal LCD scherm.

Straks ook nog even de Samsung 2333HD proberen.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik heb onlangs Spyder3Express geinstalleerd. Nu zie ik bij de systeemvoorkeuren van m'n beeldscherm (Imac 24" met Snowleopard) dat die op beeldschermprofiel Spyder3Express staat.

Is dit dan zo in orde? Het kleurprofiel volgens PS Bridge staat (nog) wel op sRGB IEC 61966-2.1.

Of stel ik nu een rare vraag?

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
spen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2010 09:20

kunnen jullie mij vertellen of de spyder 3 gescikt is voor windows 7.?[/quote]

woody111 schreefCOLON
OllieB schreefCOLON Het verschil tussen Spyder 2 en 3 is oa dat 3 omgevingslicht meet, maar hiervoor moet je dan wel altijd onder dezelfde lichtomstandigheden aan je beeldscherm zitten.
Kan je verschillende profielen aanmaken, 1 voor bijv. overdag en een andere voor 's avonds zodat je het goede profiel kan laden of moet je de monitor dan telkens opnieuw kalibreren?
spen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2010 09:20

weet een van jullie of de spyder 3 geschikt is voor windows 7?
Anoniem 4

Ja, die gebruik ik in Windows 7, zelfs 64-bit. Geen probleem dus.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Een handige manier om een antwoord op zo'n vraag te krijgen is door naar de website van de maker toe te gaan, en te kijken welke downloads ze aanbieden. In de informatie die daar bij staat kun je zien welke OS versies ondersteund worden.

Spyder3Express 4.0.1 - Win
Description Spyder3Express 4.0 Setup for Windows
Requirements: Spyder3Express sensor

Operating System Support
32-bit and 64-bit versions of: XP, Vista and Windows 7

Issues Addressed:
* Software Activation fixes and improvements
* Improved accuracy
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar