She's only 13 !!!

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

martinus schreefCOLON...Nee, zonder gekheid. Vind je zelf ook niet dat de bruine huid met die oranje verkleuring erin heel onnatuurlijk oogt. Zien anderen dat niet ??
Als dat zo is moet ik misschien eens serieus naar mijn nieuwe monitor laten kijken :oops: Maar da's eigenlijk een splinternieuwe niet te versmaden Eizo, dus ik weet niet of daar het probleem ligt.

groeten martijn
Dit commentaar gaf je ook bij mijn foto's van Roxanne. Al is mijn monitor dan niet gecalibeerd, toch geef je bij twee series aan dat op jouw beeldscherm te oranje is. Ook bij deze serie zie ik dat niet.

Over de serie: ik vind de foto's en zeker de poses mooi. Ik blijf leeftijd een lastig iets vinden. Heb net een serie gepost va Roxanne en die is ook "al" 14(!!). Op foto's en TV komt leeftijd heel anders over. Is dit goed, is dit fout....geen idee.

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

E7picture schreefCOLONIk blijf leeftijd een lastig iets vinden. Heb net een serie gepost va Roxanne en die is ook "al" 14(!!). Op foto's en TV komt leeftijd heel anders over. Is dit goed, is dit fout....geen idee.
Dit onderwerp verdient, naar mijn mening, een apart topic.
Dan kan er vrijuit gediscussseerd worden zonder dat de integriteit van de TS, die van het model en de opvoeder daarvan ter discussie komen te staan.

Welke (model)fotograaf neemt het initiatief :?:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

E7picture schreefCOLON
martinus schreefCOLON...Nee, zonder gekheid. Vind je zelf ook niet dat de bruine huid met die oranje verkleuring erin heel onnatuurlijk oogt. Zien anderen dat niet ??
Als dat zo is moet ik misschien eens serieus naar mijn nieuwe monitor laten kijken :oops: Maar da's eigenlijk een splinternieuwe niet te versmaden Eizo, dus ik weet niet of daar het probleem ligt.

groeten martijn
Dit commentaar gaf je ook bij mijn foto's van Roxanne. Al is mijn monitor dan niet gecalibeerd, toch geef je bij twee series aan dat op jouw beeldscherm te oranje is. Ook bij deze serie zie ik dat niet.
Als je de commentaren leest ben ik dus niet de enige die dat ziet. :roll:
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

martinus schreefCOLONAls je de commentaren leest ben ik dus niet de enige die dat ziet. :roll:
Klopt. Maar misschien heeft Marius daar wel een reden voor?
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

E7picture schreefCOLON Dit commentaar gaf je ook bij mijn foto's van Roxanne. Al is mijn monitor dan niet gecalibeerd, toch geef je bij twee series aan dat op jouw beeldscherm te oranje is. Ook bij deze serie zie ik dat niet.
Ik heb nog even gekeken: maar ook op mijn beeldscherm, een oude samsung syncmaster, is jou serie over Roxanne behoorlijk oranje/bruin.

@oneshot: je schrijft: misschien heeft Marius daar een reden voor. Wat bedoel je daarmee? Ik ben het even kwijt :wink:
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

sighthound schreefCOLON@oneshot: je schrijft: misschien heeft Marius daar een reden voor. Wat bedoel je daarmee? Ik ben het even kwijt :wink:
Misschien heeft Marius er een verklaring voor: Bewuste keuze in nabewerking, licht of anderszins. :wink: Ik denk dat hij die vraag kan beantwoorden, vandaar dat ik hem (nogmaals) stel.
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

oneshot schreefCOLON
sighthound schreefCOLON@oneshot: je schrijft: misschien heeft Marius daar een reden voor. Wat bedoel je daarmee? Ik ben het even kwijt :wink:
Misschien heeft Marius er een verklaring voor: Bewuste keuze in nabewerking, licht of anderszins. :wink: Ik denk dat hij die vraag kan beantwoorden, vandaar dat ik hem (nogmaals) stel.
Wat kleurtoon betreft is er echt niet veel veranderd t.o.v. het origineel.
Demi is nog niet lang terug van haar vakantie in Turkije en heeft dus van zichzelf een bruine tint.
Ik heb die zelfs nog iets opgelicht omdat ik 'm iets te donker vond.

Om jullie een goede indruk te geven van hoe het was en wat ik bewerkt heb, heb ik 2 foto's naast elkaar gezet met erbij de onbewerkte foto, zo overgezet vanuit RAW.

Hier zijn ze:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=148518[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=148519[/img]


Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijkheid heb kunnen geven hierover.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Bedankt voor de uitleg en het vergelijk met de RAW's.
Dat maakt een hoop duidelijk. Klasse!
iivvvii
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2009 20:52

Het enige wat ik niet snap is de topictitel. Die roept gewoon discussie op.

Je kan je afvragen of het uberhaupt ter zake doet wat de leeftijd van het model in werkelijkheid is. Op je foto wil je blijkbaar een model van 18+. Als je een model van 13 op de foto zou willen had je foto er anders uit gezien.

In films zijn jonge acteurs meestal ouder dan het personage waarvoor ze gecast worden. En dat lijkt mij persoonlijk ook etisch verantwoorder dan andersom.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Een goed topic titel trekt wel mensen naar je beelden, en discussie is niet erg mits eerlijk en open gevoerd.
Daar kunnen veel mensen nog wat van leren, in plaats van mijn eerste......... met lens................of camera.............heel belangrijk :wink:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

iivvvii schreefCOLONHet enige wat ik niet snap is de topictitel. Die roept gewoon discussie op.

Je kan je afvragen of het uberhaupt ter zake doet wat de leeftijd van het model in werkelijkheid is. Op je foto wil je blijkbaar een model van 18+. Als je een model van 13 op de foto zou willen had je foto er anders uit gezien.

In films zijn jonge acteurs meestal ouder dan het personage waarvoor ze gecast worden. En dat lijkt mij persoonlijk ook etisch verantwoorder dan andersom.
Tja, dat zal altijd een discussie blijven.
Dat ik haar als 18+ model zou willen neerzetten klopt echter niet.
Als ze was gekomen in een jurkje met kniekousen, 2 staartjes en een lollie, dan had ik haar zo gefotografeerd.
Zij en haar moeder hebben bewust gekozen voor deze stijl.
Misschien dat ik de volgende shoot weleens heel anders ga doen.

De reden dat ik voor deze titel heb gekozen is puur omdat ik onder de indruk was hoe mooi en volwassen dit meisje van 13 er uitziet.

Stel dat er in een mooie lingeriewinkel een foto van Demi zou hangen in mooie lingerie. Dan zou dat mooi zijn en niemand zou daarvan opkijken.
Zouden ze dan weten dat Demi pas 13 was, dan heb je de poppen aan het dansen, en terecht!

Dus daar ligt het probleem.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Over de leeftijden van modellen heeft boels069 de handschoen al geworpen. Discussie daarover kan beter in een ander topic gestart worden. Laten we het in dit topic over de foto's van Marius hebben.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik heb net even gecalibreerd de foto's bekeken en ik moet zeggen dat er inderdaad een oranje gloed over de huid zit van het model terwijl het origineel dat toch minder heeft.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

jandb schreefCOLONIk heb net even gecalibreerd de foto's bekeken en ik moet zeggen dat er inderdaad een oranje gloed over de huid zit van het model terwijl het origineel dat toch minder heeft.
Nou, blij dat ik niet de enige ben die het ziet.... :roll:
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

mavlo77 schreefCOLONEen ding snap ik niet he. Als een jongen van 13 beetje stoer op de foto wordt gezet, klaagt niemand. Nu is het een meisje van 13, en dan wekt dat ineens reacties op. Alsof dat van een bepaald gevoel komt?

Hier is toch gewoon een keurige fotoshoot te zien van een leuke meid! Inderdaad als ze als een seks-symbool wordt neergezet, dan wordt het een ander verhaal. Maar dat vind ik hier niet. Althans dat roept het bij mij niet op!

Oja en fototechnisch... Mooie compo's. Alleen die bruinige tint valt hier op. Ik denk dat ze wat gebruind gezicht heeft en er te licht gepoederd ofzo?
Hier moet ik het mee eens zijn.
Ik ben zelf moeder van 2 dochters, weliswaar nog een stuk jonger dan deze mooie dame maar zie hier niks verkeerds in.

Het zijn totaal geen sexuele foto's naar mijn mening, mensen die dat wel vinden moeten misschien toch eens beter naar zichzelf kijken. ;)


de foto's vind ik gewoon mooi, ik hou hier van. :D
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Fotos zijn prima in orde.

Topictitel is nieuwsgierigmakend en dat heeft gewerkt.

De leeftijd van de dame. Nou en? Ik ben trotse vader van 4 dochters, en die willen er alle vier ouder uit zien dan ze zijn.

Hier heb je een meid van 13 die fysiek al half of driekwart vrouw is... natuurlijk wil ze dat op de foto hebben - en de fotograaf heeft dat *keurig* gedaan. Reken maar dat ze deze fotos op haar Hyves heeft staan, aan de muur heeft hangen en in haar agenda heeft geplakt.

Sorry hoor, maar die discussie... Marius zet een meid hier goed op de foto en het model zal er zielsgelukkig mee zijn. Geen probleem.

Wat ik pas abject vind, is het gewetenloze gerommel van Anne Geddes met weerloze zuigelingen. Je moet er toch niet aan denken dat er een foto van jezelf is als halve bloemkool, peulvrucht of weet ik veel wat. Vreselijk!
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Ik dacht dat we het over de foto's zouden hebben en niet over die de discussie van hoe zet je een13jarige neer. Dat weet TS vast en zeker zelf wel. :wink:

Ik kan me voorstellen dat je de onbewerkte huid te bruin vindt, zo'n erg gebruinde huid is ook niet altijd mooi. Prima gedaan, en dat je jeugdpuistje weghaald, ook prima. Vind mijn dochter van 13 ook super.
Vanuit de ooghoeken omhoog en onder haar kin loopt het oranje weg. Is gewoon een constatering vanaf mijn pc.
Nette foto's, het is je smaak of niet, ik blijf bij mijn favoriete #4.

gr.Jannie

Zo, en nu naar buiten want de zon schijnt. Allemaal een prettige zondag. :wink:
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

mariussuiker schreefCOLONSander, ik waardeer je mening ......... Ik vind dit namelijk klinklare onzin, en ik vind dit erg conservatief.
Even vermelden voor de zekerheid, mijn reactie is on topic, niet bedoeld als een reactie in de discussie over de minimale leeftijd van een model.
Als ik een foto zie/beoordeel kijk ik niet alleen naar de technische uitvoering. Zeker in de categorie mensen heb ik daar ook niet heel veel verstand van. Ik kijk in een foto ook naar de sfeer en de reactie die het bij me oproept. Ik denk dat een fotograaf in het algemeen gebaat is bij het kunnen doorgronden van de reactie van het publiek. Daarvoor is het dan goed als er ook 'conservatieve' geluiden zijn. Wat is er in principe mis met conservatisme, en een deel van het publiek zal nu eenmaal conservatief zijn net zoals een deel progressief is.
Maar goed, terug naar de foto, ik voel dat ik mijn eerste post waarin ik zei dat ik dit soort beeld niet vind passen bij een 13-jarige, iets beter moet verklaren. Dat ik een foto als deze niet fijn vind om naar te kijken heeft niets te maken met of het wel of niet sexueel getint is. De sfeer/hoedanigheid is niet zoals ik een 13-jarige zich zou willen laten gedragen. Of dit nu wel of niet door haar zelf of door haar moeder wordt geambieerd. Kinderen zijn te kort kind, wij -als fotografen- zijn in de positie om af te remmen. Of zijn wij andere fotografen dan zij die photoshoppend onrealistische beelden neerzetten waar andere meisjes zich aan indentificeren? Het doen en laten van ons allemaal geeft richting aan hoe de maatschappij zich beweegt. Ik weet het, het is een discussie die zich afspeelt hoog boven de foto's in dit topic. Maar daarom niet minder inhoudelijk en zeker niet minder relevant. Misschien komt het gewoon wel neer op de vraag "Waarom?. Waarom heeft de fotograaf deze sfeer/setting nodig om zich met een 13-jarig meisje creatief te kunnen uiten?". Ik heb foto's gezien van Marius die voor mij bewijzen dat hij een erg goede fotograaf is. Dit staat hier dan ook niet te discussie, wel het beeld wat hij in deze fotoreeks heeft gehangen aan het model vind ik.

Sander.
(geschreven met het risico zich minder populair te maken... :wink: )
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Sander,

Maak je geen zorgen.
Jij hebt recht op je eigen mening, en misschien zit er wel een kern van waarheid in.
Toen we deze shoot gingen doen kwam Demi al binnen met deze make up en styling. Dus dan wil je haar ook een plezier doen en haar op die manier fotograferen. Per slot van rekening willen alle jonge meisjes ouder lijken.

Persoonlijk heb ik hier geen moeite mee, zolang het niet sexy gaat worden op deze leeftijd.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@svdveen: Er ligt nog steeds een "uitdaging" om een apart topic te openen.

Gewoon om de discussie zuiver te houden zodat de fotograaf, model en opvoeder van dit topic er niet als persoon in betrokken raken.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar