Plug in lightroom 2.4 watermark

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

Hallo

ik ben al een poos bezig met een plug in voor lightroom.
en wel LR2/mogrify.
http://www.photographers-toolbox.com/pr ... ogrify.php

maar ik krijg hem niet echt werkend. met exporteren loopt hij vast. wat exact het probleem is geen idee.

hebben jullie ook misschien een plug in die werk?

(ik heb ook gekeken naar bordermarker. maar die site is offline)
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Een geweldige plugin, die LRMogrify! Gebruik hem zelf ook en vindt hem ideaal! Als ik jou was zou ik dus even proberen om hem aan de gang te krijgen, ik heb in elk geval nog gen LR plugin gezien die hem kon vervangen...

Wat is het probleem dan bij het exporteren? Waar loopt hij vast, en geeft hij nog een melding? Draai je onder Windows? En heb je ImageMagick ook geinstalleerd? En staat de mogrify configuratie goed?
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

Ik heb hem dankzij de helpdesk van hun werkend. (verrassend genoeg heel erg snel.)

voor de gene die het intresseren.

Hi,


Two possbilities:


1) The [ and ] in the wtermark's file name are causing problems.
2) You need to install the two programs listed at the very bottom of this page:


http://www.imagemagick.org/script/binar ... hp#windows

1 hielp niet.
2 wel.

zit nu alleen mee want je moet kennelijk een kleine bijdrage doen, voor gebruik van programma van hun. geen probleem maar ik heb geen credit card :roll:
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Mooi dat het gelukt is!

Een bijdrage is niet verplicht, zonder bijdrage kan je alleen niet meer dan 10 foto's per keer exporteren, dus als je daar eigenlijk altijd onder zit geen enkel probleem.
Mocht je wel een bijdrage willen geven, een Paypal account kan je gewoon koppelen aan je eigen bankrekeningnr, waardoor de betaling ($1,- is al genoeg bij wijze van...) gelijk van je rekening wordt geschreven. Een CC is dan dus niet nodig.
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

nou..

ik heb dus lightroom voor het vele werk.
en om nou iedere keer 10 foto`s perkeer te moeten doen wordt ik ook moe van. dus dan die bijdrage van 1 pond :lol:

heb net paypal rekening geopend. alleen snap niet geheel hoe het werkt.
moet eerst geld op die rekening zetten en daarna kan ik die pond doneren?

en moet ook eerst wachten totdat ik 2 kleine bedragen op me rekening gestort krijgt....duurt dat lang allemaal weer. :(
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
gertjanbaarda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 10:10
CONTACTCOLON

Wat ik me altijd afvraag bij dit soort plugins is in hoeverre de rest van het bestand wordt aangetast.

Adobe is erg voorzichtig en zorgvuldig met data die in een bestand staat, doen dit soort plugins dat ook?

Er worden hele conversies uitgevoerd door plugins, wat gebeurt er met bijvoorbeeld de colorspace?
Is het rood dan nog wel het rood zoals je dat bedoelt had?

Ik merk dat ik te weinig technische kennis heb van beeldconversie om daar wat nuttigs over te zeggen, heeft iemand anders dat wel?

Ergo: wordt er echt alleen maar een watermerk ingezet of wordt de foto opnieuw 'gegenereerd'?
5DmII | 1DmIV| 24-105L | 16-35L | 70-200L | 580EXII | tot zover mijn wishlist.
EOS Digital Rebel || 18-55 || 24-200 || 50mm
[url=http://www.baarda.org/]www.baarda.org[/url]
Ook een Nikon body met 28-55 lens.. sstt..
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

@Petertje: Ik weet niet meer precies hoe het na het openen van een Paypal in zijn werk ging. Volgens mij moet je je bankrekeningnr opgeven incl. de tenaamstelling. Zij maken dan een bedrag (of 2 begrijp ik?) over. Jij moet daarna invullen wat voor bedrag er over is gemaakt, of een code die erbij gezet is ofzo. Dit doen ze om te verifieren dat jij de rekening eigenaar bent. Daarna nemen zij hetzelfde bedrag weer op van je rekening, waarmee ze dus gelijk kijken of dat goed gaat.

Als je dan een keer een betaling wilt doen, dan staat je eigen bankrekening nummer er gewoon bij en wordt het rechtstreeks afgeschreven. Paypal is daarom ook als bank geregistreerd in, naar ik meen, Luxemburg.

@Gertjan: LR2/Mogrify heeft veel meer mogelijkheden dan alleen een watermerk plaatsen. Je kan borders (inner/outer) maken, teksten toevoegen, resizen, verscherpen. Maar ook naar een bepaalde colourspace converteren, waarbij je een ICC profiel op moet geven. of kleurprocessing als brightness/saturation aanpassen.
Standaard staat alles uit, dus zal er ook geen aanpassing in colourspace gedaan worden. Je moet dat expliciet aanzetten!

Metadata wordt niks mee gedaan, alles staat er na export nog gewoon in. Wordt niks aan toegevoegd, en niks van afgehaald.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar