3 of 1v?

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY

Welke analoge eos?

3
2
33%
1v
4
67%
anders (svp in reply motiveren)
0
Geen stemmen
 
Aantal stemmenCOLON 6
Gebruikers-avatar
thezeeuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 481
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2005 13:24
CONTACTCOLON

Omdat ik toch wel nu en dan analoog fotografeer, maar dan met asahi pentax, heb ik besloten om een analoge canon aan te schaffen om nog meer nut te hebben van mn inmiddels best leuke verzameling canon lensjes.
Ik twijfel tussen de eos 3 en de eos 1v. Wat zou jullie keuze zijn?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Heb 1 gestemd, omdat ik 1 hoger heb zitten dan 3.

Maar wat zijn de prijzen, condities?
Beter een goede 3 dan een afgeragde 1
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

heb voor een 3 gestemd, omdat deze vaak nog in een uitstekende conditie te koop zijn, de 1 serie zijn vaak versleten tot de draad.
Maar als je nu en dan fotografeerd kun je ook met een scheef oog kijken naar een 50, heb deze gehad en was echt een goed toestel, vaak nu te koop vor rond de 50 Euro met of zonder baterygrip.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
EosAddict
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008 15:28

Ik heb voor de 1V gestemd.

De 1V is gewoon een dijk van een kamera. Ik heb hem zelf gehad, en heb er nog steeds spijt van dat ik hem heb verkocht. Maar ja iedereen ging digitaal dus ik ook.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik kan niet stemmen maar ik zou een 1V nemen. Die wil ik ook en er zijn er zat voor 395 euro die nog in goede staat zijn. En Eos 3 is goedkoper en in veel gevallen ook zeer goed beschermd tegen de elementen. Ik zelf heb in 2007 op 5 december een EOS 30Ec gekocht voor 125 euro, ook erg goed, maar niet weathersealed zoals de 5, 3 en de 1 serie. Maar als ik een goede 1V kan vinden en 400 euro over heb, dan wil ik de 1v alleen al om zijn instelbaarheid, maar ik denk ook dat ik die camera eerder mee zou nemen in de Ardennen, Schotland ed zonder bang te zijn voor vocht problemen.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar