Nanni

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Onlangs weer eens een shoot gedaan, nu in de pin-up style. Zowel het model als ik hebben hier gezamelijk ideeën over uitgedacht en dit zijn enkele resultaten.

Model: Nanni

Visa: Charissa

Fotografie: ik

nr.1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=145047[/img]

nr.2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=145046[/img]

nr3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=145045[/img]

nr4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=145044[/img]

Ik hoop dat ze in de smaak vallen, zowel qua poses alsmede de belichting.

Alvast bedankt voor het kijken.
Laatst gewijzigd door 1 op MGP, in totaal 17 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Kruize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 08:29
WoonplaatsCOLON Nieuw Roden
CONTACTCOLON

Ik vind dit een frisse serie met nr 1 als mijn favoriet.
Ik zou de foto iets minder gecropt hebben aan de onderkant.

gr Jacob
Canon 40 D, Canon 350D , Canon EF 24-105mm f/4L IS USM ,Tamron 28-75 /2.8 , Tamron 18-200mm , Canon 50 mm /1.8 II , speedlite 430EX , filters , en een mooie tas
Aquila
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2007 16:00
WoonplaatsCOLON Kortessem (B)

De eerste foto vind ik de beste uit de serie, hier heb ik ook het echt "pinup"-gevoel bij. De andere spreken mij in dat opzicht wat minder aan. Wat minder uitdagende poses, een beetje speelsheid missend.
Als ze op de koffer zit, kan ze in plaats van de enkels of knieën te kruisen, haar knieën samendrukken en haar voeten breder zetten, met de tenen in een punt wijzend. Het kleedje ook niet mooi onder haar in, maar over de koffer, zodat de knieën en klein stukje dij zichtbaar zijn. De beide handen op de knie en de ellebogen naar binnen drukken, samen met een holle rug zorgt dit voor een push-up.
Maar zoals ze zeggen, de beste stuurlui staan en wal, en ik kan enkel nog maar dromen van zo een resultaten.

Bij foto 4 kan je misschien even nog de schaduw van de koffer bijwerken en het stofje links ;)
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Hee wat leuk weer eens iets van Nanni te zien! Zo'n leuke meid, echt geweldig. Afgezien van foto 1, vind ik deze - leuke! - serie overigens niet zo erg pinup-achtig, dat ben ik helemaal met Aquila eens. En tips heb je al gehad ;)

Technisch is het allemaal prima trouwens!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Nannie is eigenlijk gewoon veel te lief voor een pin-up serie en dat zie je wel een beetje terug. Het is niet uitdagend en ondeugend genoeg als het ware.
Maar toch een hele prettige serie neergezet!
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Kruize schreefCOLONIk zou de foto iets minder gecropt hebben aan de onderkant.
De foto is zoals deze gemaakt is en niet gecropt.


Allemaal bedankt voor jullie reactie, misschien dan niet pin-up zoals het moet zijn maar in ieder geval valt de serie in de smaak.

In ieder geval ook bedankt voor de tips, daar kan ik de volgende keer weer wat mee.

Groet van Marco
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Marco,

Leuke serie van een vrolijk model zeg!

ook ik noem het geen pin-up, maar wel leuk en mooi!

Persoonlijk vindt ik haar huid wel te glad maar dat is smaak :wink:

Groetjes Dimitri
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Dimitri schreefCOLONPersoonlijk vindt ik haar huid wel te glad maar dat is smaak :wink:
Jij ook bedankt voor je reactie, dat de huid te glad is is inderdaad een kwestie van persoonlijke smaak. Ik vind het hier nogal meevallen en heb slechts een huiddekking van 45% toegepast, ben dus heel erg zuinig geweest met deze toepassing. Normaal ligt de dekking vaak hoger.

Groetjes Marco
Gebruikers-avatar
Roza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2008 16:05
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Gaaf dat je helemaal zo'n oude camera hebt! Maar daartegenover vind ik het dan wel jammer dat de koffer zo gloednieuw is. De eerste vind ik eigenlijk alleen echt pin up, de rest is gewoon vrolijk.. Maarja, smaken verschillen, daarom zitten we hier tenslotte ^^
Welcome to my world, www.rozaschous.weebly.com
md-foto
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 17:15
WoonplaatsCOLON deventer
CONTACTCOLON

heel mooi met die witte achtergrond en de kleuren zo. huidstinten heb je ook mooi vind ik.

Tja pinup of niet, gewoon mooie serie!

Marcel
[url=http://www.md-foto.nl]www.md-foto.nl[/url]
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Roza schreefCOLONjammer dat de koffer zo gloednieuw is.
De koffer is inderdaad vrij nieuw, de koffer die ik ervoor in gedachte had was jaren geleden bij het oud vuil beland.............helaas!!!

Bedankt voor je reactie, alsmede md-foto ook bedankt.

Ik ben blij te lezen dat de serie goed wordt ontvangen, dat is toch altijd weer datgene waar je het voor doet om zo enthousiast weer verder te kunnen gaan.

Groetjes Marco
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

mooie serie.
ik vind vooral de belichting heel mooi ( model en poses: ook mooi hoor )
Hoe krijg je in godsnaam die voorgrond overal zo wit?
Achtegrond doe je met je lichten. daar ben ik mee.
Maar het lukt me nooit om de voorgrond zo wit te houden en ook de schaduwen toch natuurlijk.
een grote soft(octabox)? Maar dan nog is het nooit zo mooi egaal.
Als je je de setup zou willen delen, ik zou er blij mee zijn
ijsje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 583
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006 18:13

ik vind het ook n mooie serie !
|| Canon || Elinchrom ||
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Target schreefCOLONHoe krijg je in godsnaam die voorgrond overal zo wit?

Als je je de setup zou willen delen, ik zou er blij mee zijn
Ik heb je een pb'tje gestuurd.

Bedankt voor de complimenten,

Groetjes Marco
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Beste Marco,

Ja, die achtergrond is zeker maagdelijk wit. Dit is denk ik wel met photoshop nog bijgewerkt, want bij foto 2 zie je dat dit bij de linker onderzijde van de koffer netter is gedaan dan bij foto 4. En bij foto 1 zie je naast het kussen ook nog een stukje van de originele achtergrond kleur denk ik (zover ik het op dit tijdstip nog kan beoordelen ;-)). Des te knapper vind ik het dat je het voor de rest zo wit heb gekregen inclusief de schaduwen.

Het is wel een lekkere serie zo, al ben ik het met Dimitri eens (verdorie, dat is al de tweede keer dat ik het met hem eens ben) dat de huid mij ook net een tikkeltje te glad is, bijvoorbeeld haar onderarm op foto 1, maar dat is persoonlijke smaak...

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
kefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2009 20:03
WoonplaatsCOLON Tongeren (België)
CONTACTCOLON

Foto's zouden zo uit een boekje kunnen komen!

Proficiat!
Stock 450D met standaardkitlens.
+ Canon 70-300mm AF
Gebruikers-avatar
RonaldMa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 11:20
WoonplaatsCOLON Wassenaar

Wat een mooie foto's zijn dit, geeft maar weer aan dat ik nog héél véél moet leren.
EOS 450D EF-S 18-55 kit - Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - EF 50mm f/1.8 II - Speedlite 430EX II, dit alles in een Lowepro Slingshot 200 AW Zwart
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Wat eerder al is genoemd linker onderhoek bij foto 4 bijwerken en je hebt een zeer goede serie!

Alleen vind ik foto 1 niet bij de rest horen... 1 is een lekkere sexy foto de rest zou zo in een vakantie brochure kunnen!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Nol77 schreefCOLONDit is denk ik wel met photoshop nog bijgewerkt,
Tja, aan photoshop ontkom je niet. De ene keer is er wat meer photoshop nodig dan de andere keer. Zolang het voor mij nog acceptabel blijft qua bewerking zal ik het zeker toepassen, als ik zover moet gaan dat het niet meer mijn foto zou zijn stop ik direkt.

@RonaldMa: Iedereen moet leren en ook al doe je het wat langer, er gaat altijd wel weer eens wat mis...............helaas.

Bedankt allemaal voor de reactie's.

Groetjes Marco
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar