Stin Scatzor en KMFDM @Dynamo

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ruim drie weken geleden kwam de Amerkaanse industrial band KMFDM langs bij Dynamo, Stin Scatzor (Belgie) mocht in het voorprogramma optreden. Hier een paar plaatjes. Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie overkomt.

Stin Scatzor
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

KMFDM
4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

1, 4 en 7 mooi, de rest iets te onscherp, verder wel enge mensen weer :wink:
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

thanx voor de snelle reactie.

Dat onscherpe zal wel aan mijn bril liggen dan.. Hoewel ik bij 6 nu ook wel begin te twijfelen.. toch even de originelen bekijken (heb de platen als eerste op scherpte uitgezocht namelijk, pas daarna op moment hoewel dat m.i. eigenlijk belangrijker is. Ik vind deze opmerking dus stiekem wat verrassend :shock:)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Ook langs mijn kant even een reactie.
Ik zie duidelijk dat je handiger begind te worden Marc. Als ik eerder werk vergelijk met dat van nu, mijn complimenten.

1. Combi rook met de sterkte uitdrukking doet het hier erg goed

2. Jammer dat er niet wat meer publiek voor het podium stond. Zou leuke aanvulling kunnen zijn.

3. Doet me niet zoveel.

4. Mooie opname. Kader wordt mooi opgevuld door mede bandgenoot op de achtergrond.

5. Overzichtje zoals Dynamo het wil waarschijnlijk. Ik denk dat ik een anders tandpunt had willen zien. Wat meer silhouetten op de voorgrond en wat minder ruimte boven de hoofden.

6. Nice moment. Goed gezien. Lekker de beweging erin.

7. zie 4

Zo, dat was mijn mening wel weer.

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hartelijk dank, Wendy!
Ik snap je reactie. Vind suggestie bij #4 wel een goede. Ik ben nog zoekende naar een compromis tussen mooie (overzichts)plaat en wat Dynamo wil (hoewel, wat ik denk dat ze willen), inderdaad. Ik zal een volgende keer daar nog eens mee gaan spelen

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Hey Marc,

zal eens vertellen wat ik ervan vind :)

1 - helemaal goed. rook, gezichtsuitdrukking, houding, beeldvulling, belichting

2 - er was weinig publiek, dat weet ik. Daarom is de keuze bovenkant / onderkant hier goed. Maar zonder die kennis voelt de foto aan alsof er meer publiek bij gemogen had, en minder bovenkant.

3 - geen leuke foto. er waren leukere momenten; als hij met zijn mic standaard aan het vechten was, bijvoorbeeld. De foto oogt niet scherp; vermoedelijk door het verkleinen

4 - helemaal goed. Ik geloof dat we deze allemaal hebben gemaakt ;-) Zoals Wendy zegt, het brein van KMFDM op de achtergrond vult de foto perfect aan/op

5 - leuk overzichtje. Niets meer en niets minder. Overbelichting op de zangeres is jammer, de duistere massa van het publiek ook. Met meerdere belichtingen uit een raw file mooi op te vangen.

6 - scherpte ligt op de tattoo: schoonheidsfoutje. De beweging in de foto is mooi. Lekker dynamisch. Ik vind de kleuren wel wat flets...

7 - drukke foto (maar met mooiere kleuren). Op een of andere manier bevalt de hele beeldvulling minder. Mede door de overheersende gitaarhals? Ik weet het niet.

Leuke serie, maar ik denk niet de beste foto's die je gemaakt hebt. Over het algemeen oogt het een beetje als de "standaard" concertplaatjes terwijl er meer te halen viel, vooral bij Stin Scatzor.


Zal ik ook een serie van mijn plaatjes plaatsen?
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank je Nando voor je uitgebreide(lde) reactie ;).

Dat "ik denk dat je mooiere foto's gemaakt hebt" hoor ik nu zo vaak en vooral van hen die de complete serie op m'n site hebben gezien. Waar zit hem dat nu in, is mijn smaak dan zo anders dan de massa? Ik kies toch echt voor deze platen omdat ze mij het meest aanspreken.
En dan die scherpte. Het eerste dat ik doe is de onscherpe platen eruit knikkeren, en telkens weer vind men ze niet scherp genoeg :(. Aan m'n apparatuur zal het niet liggen,. Ik verscherp zowel voor al na verkleinen. Ik weet het echt niet meer. Ben ik dan te blind naar m'n eigen foto's toe? (bij anderen zie ik het direct :oops:).
Of is het dat ik de emotie bij de platen niet los kan laten. Ik ben al begonnen met een paar weken te wachten met plaatsen. Vaak gooi ik dan nog maar eens de helft weg omdat ik ze niet meer erg spannend vind...

Ik ben benieuw of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen. Hoe gaan jullie daar mee om? En belangrijker, hoe los je dat op.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Wij moeten gewoon eens afspreken en dan laat je je workflow zien.
mmk schreefCOLONDank je Nando voor je uitgebreide(lde) reactie ;).

Dat "ik denk dat je mooiere foto's gemaakt hebt" hoor ik nu zo vaak en vooral van hen die de complete serie op m'n site hebben gezien. Waar zit hem dat nu in, is mijn smaak dan zo anders dan de massa? Ik kies toch echt voor deze platen omdat ze mij het meest aanspreken.
En dan die scherpte. Het eerste dat ik doe is de onscherpe platen eruit knikkeren, en telkens weer vind men ze niet scherp genoeg :(. Aan m'n apparatuur zal het niet liggen,. Ik verscherp zowel voor al na verkleinen. Ik weet het echt niet meer. Ben ik dan te blind naar m'n eigen foto's toe? (bij anderen zie ik het direct :oops:).
Of is het dat ik de emotie bij de platen niet los kan laten. Ik ben al begonnen met een paar weken te wachten met plaatsen. Vaak gooi ik dan nog maar eens de helft weg omdat ik ze niet meer erg spannend vind...

Ik ben benieuw of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen. Hoe gaan jullie daar mee om? En belangrijker, hoe los je dat op.

Marc
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

nando schreefCOLONWij moeten gewoon eens afspreken en dan laat je je workflow zien.
Top plan. PB unterwegs.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar