Blauwe tint aan foto toevoegen

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Onlangs zag ik hier op het forum een foto voorbij komen die een blauwachtige tint had. Een soort sepia zeg maar, maar dan blauw. Volgens mij was het een bruidsfoto, maar weet het niet meer zeker. Overigens heb ik al op meer plaatsen dergelijke bewerkingen gezien hoor.

Ik zou graag willen weten hoe ik dit met Photoshop kan doen. Heb al wat zitten proberen, maar vind de foto dan veel te blauw worden.

Alvast bedankt :wink:

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Heb je al geprobeerd om een Cooling Filter toe te passen? Via Image -> Adjustments -> Photo Filter.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
spiko
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 15:48
WoonplaatsCOLON Emmen
CONTACTCOLON

1. open in photoshop cs3 een foto die je van een bepaalde tint wil voorzien.
2. zoek op internet een foto met een bepaalde kleurtint
3. open beide vensters naast elkaar, zodat je ze beide in beeld hebt.
4. klik in photoshop cs3 met het pipetje ergens op de foto, hou de muis ingedrukt en sleep hem naar de foto die je op internet hebt gevonden. Laat dan pas de muis los.
5. keer terug naar photoshop en toets de combinatie Alt Backspace in
6. Als laatste verander je de overvloeimodus in kleur.
Canon 400D + kitlens | Tamron 70-300 mm
Gebruikers-avatar
spiko
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 15:48
WoonplaatsCOLON Emmen
CONTACTCOLON

spiko schreefCOLON1. open in photoshop cs3 een foto die je van een bepaalde tint wil voorzien.
2. zoek op internet een foto met een bepaalde kleurtint
3. open beide vensters naast elkaar, zodat je ze beide in beeld hebt.
4. klik in photoshop cs3 met het pipetje ergens op de foto, hou de muis ingedrukt en sleep hem naar de foto die je op internet hebt gevonden. Laat dan pas de muis los.
5. keer terug naar photoshop en toets de combinatie Alt Backspace in
6. Als laatste verander je de overvloeimodus in kleur.
toevoeging:

Voordat je de combinatie Alt-Backspace in tikt, moet je eerst in het palet Lagen klikken op Een Nieuwe Laag maken, om deze te vullen met de gewenste kleur. Dan doe je de combinatie en wijzig je de overvloeimodus in kleur.
Canon 400D + kitlens | Tamron 70-300 mm
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

De twee tips die hier staan werken allebei, maar geven een totaal verschillend resultaat. De eerste geeft een kleurenfoto met een blauwe kleurzweem, de tweede een "zwart/wit" foto maar dan "zwart/blauw".

Wat is je bedoeling??

Voor de eerste kun je ook nog denken aan een cross-processing bewerking (tips genoeg over via google).
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
capello
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 267
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2004 22:17
WoonplaatsCOLON Maastricht

En zo zijn er in photoshop nog 100 000 manieren om een vergelijkbaar resultaat te krijgen.....

De makkelijkste manier zit ingebouwd in Lightroom, bij de Lighroom voorinstellingen "Creatief, cyanotypie" klaar in 1 muisklik
bezit = Ballast
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het zwart/wit filter en dan onderin een kleur toevoegen kan ook het gewenste effect hebben
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

En met een te koude witbalans krijg je ook een blauwere foto. Maar het is maar net wat je precies wilt, en een voorbeeldfoto is handig voor gerichte adviezen.
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Eigenlijk bedoel ik een dergelijke bewerking: http://www.fotograaff.nl/images/foto/trouwen/08-07.jpg

Absoluut niet te blauw dus, maar toch wel een bewerking.
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
JeroneNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 13:09
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Ik maak voor dit soort foto's een nieuwe lege laag aan. Kleur deze met een grote penseel volledig in de kleur die ik wil. Stel de laag in op "color". Met de schuif capacity bepaal ik dan de hoeveelheid.

Succes!

Groeten,
Jeroen
Gebruikers-avatar
JeroneNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 13:09
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

P.S. Je kunt voordat je dit doet de originele laag eventueel nog met desaturate van minder kleur voorzien.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

JeroneNL schreefCOLONKleur deze met een grote penseel volledig in de kleur die ik wil.
Is het niet simpeler om de laag aan te maken door onderaan je lagenpalet te klikken op het halwit/halfzwarte bolletje (om een nieuwe laag aan te maken) en dan kiezen voor solid color?
Gebruikers-avatar
JeroneNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 13:09
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Yep, klopt... Ik zit op mn laptop te klooien en hier staat geen PS op en wist het niet meer precies...

Groeten,
Jeroen
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Bedankt voor de tips. Ik ga er eens mee aan de slag!!

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar