Schiphol 03-08-09

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Remy82
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2009 17:59
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Op 03-08-09 voor de eerste keer gaan spotten met de EOS. Op de ijweg bij de polderbaan tussen 13.00 en 15.00 uur, niet echt heel erg lang, maar toch nog wat kunnen zien.
Ik heb een hoop foto's genomen maar vond zelf deze 3 het best (inclusief bewerking).

Afbeelding
1 (1/500 f/8 ISO 200)

Afbeelding
2 (1/500 f/8 ISO 200)

Afbeelding
3 (1/640 f/8 ISO 200)

Als de foto's echt niet goed genoeg zijn mogen ze naar "Testcase" verplaatst worden. Commentaar is welkom
Eos 1000D+BG|18-55mm f/3.5-5.6 |55-250mm f/4-5.6 IS
Gebruikers-avatar
Roelie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2006 15:28
WoonplaatsCOLON Arnhem

Voor de eerste keer is er m.i. weinig mis mee.
Wel even de horizon rechtzetten en in foto 2 die vogel rechts wegpoetsen.

Gr Roelie
Stichting Ambulance Wens vervuld gratis de laatste wensen van terminaal zieke mensen die liggend vervoerd moeten worden. Elke wens is welkom, of hij nu groot of klein is en bedoeld is voor een oudere, volwassene of kind.
Zie www.ambulancewens.nl
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Voor een eerste keer is het inderdaad zeker niet gek. Heb echter toch nog wat commentaar.

Ten eerste zeg je de foto's bewerkt te hebben. Waarom staat de horizon dan scheef? Voor mij is dat namelijk de allereerste bewerking, samen met het croppen. Immers, wanneer je met levels (Auto-levels, dan) aan de slag gaat zal Photoshop ook rekening houden met de stukken die er (als je de horizon had rechtgezet en had gecropt) uit zouden vallen. Ook de tweede mag nog 'n stukje gecropt, wat mij betreft :).

Verder vind ik de laatste 'n beetje saai. Probeer eens te 'pannen', de camera mee te trekken met het onderwerp. Op die manier suggereer je snelheid, wat ik nu ontzettend mis. Het is dat de thrust reversers (die klepjes op de motoren) zijn uitgeklapt, maar anders had het net zo goed een static display op de runway kunnen zijn.

Al met al echter een goede start :). De kleuren komen prima over en je hebt instellingen gebruikt die op mij prima overkomen (al zou ik de ISO naar 100 zetten en ietjes onderbelichten).

Overigens: misschien heb je de topics van EOS@SCHIPHOL op 2 augustus nog net gezien, maar sinds deze vakantie zijn er regelmatig EOS-sers op onze nationale luchthaven te vinden. Houd dus even het 'Wie gaat er mee spotten op...'-forum in de gaten als je zin hebt om 'n keer mee te gaan ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Remy82
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2009 17:59
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Ja die vogel is inderdaad een beetje jammer, die viel me pas veel later op. Met het bewerken heb ik te veel op het vliegtuig (kleur e.d) zelf gelet. Daarom staat ook de horizon niet helemaal recht.
Het pannen heb ik wel geprobeerd alleen die foto's zijn niet echt geweldig.
Nog even oefenen dus.

Het "wie gaat er mee spotten" ga ik zeker in de gaten houden want ik wil graag een keer mee.
Eos 1000D+BG|18-55mm f/3.5-5.6 |55-250mm f/4-5.6 IS
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Inderdaad leuke foto's, gezien de eerste keer.
Verder ben ik het met mijn voorgangers eens qua commentaar.

En wat bramos_ditaljanos al aanhaalde, 'Wie gaat er mee spotten op'

Is altijd gezellig en je steekt er zeker iets van op.

Dus misschien tot ziens op de luchthaven schiphol :wink:

Gr Aad.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar