Schiphol 05-0809

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Gister even naar de Polderbaan geweest. Mijn schoonvader wilde er ook eens naartoe. Eerst was het landen, toen kwam er niks meer. Even gecheckt op de GSM en de Polderbaan was veranderd naar startbaan. Toen het fietspad weer terug gelopen en bij de spottersplek gaan staan. Het weer was erg grauw en het werd al schemerig/donker. Foto's zijn van 20:00 tot 21:15 genomen. Op ISO100 en F4 werd de sluitertijd wel erg lang (1/125-1/250) dus verre van ideale omstandigheden. Heb de beste foto's eruit gehaald. Wilde ze toch even delen met jullie.

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op stefanzx-6r, in totaal 6 keer gewijzigd.
Canon EOS 550D

Mijn Album
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

misschien moet je ze even nummeren :-)
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Done
Canon EOS 550D

Mijn Album
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Minder dan je vorige serie, maar zeker die gepannde 737 is 'n mooie :). Met de eerste heb je trouwens 'n leuke special te pakken, ik zag al dat 'ie laatst op Schiphol was gesignaleerd, maar nu ook op EOS.

Overigens, je kunt beter de F-waarde op 6.3 houden en de ISO iets opschroeven (200). De 70-200 is op F4 ook nog goed scherp, maar met grote kisten kan de kortere DOF gaan opspelen.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Als ik moet kiezen tussen grijs-droog en grijs-nat. :roll: . ga ik toch voor grijs-nat. . De foto's zijn toch wat spannender..
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
flyer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 16:01
WoonplaatsCOLON amersfoort

Met bewolkt weer en dan ook nog laat op de dag adviseer ik zeker om tenminste ISO 200 in te stellen.
Misschien zelfs 400.

Diafragma zoveel mogelijk rond de f8 proberen te houden; zolang je sluitertijden acceptabel blijven bij de juiste focale lente. Dit word lastiger naarmate het donkerder word uiteraard, maar daar dan weer ervaring in het "pannen"om de hoek kijken.
IS begint op zo'n moment ook z'n nut te bewijzen overigens :wink:

gr,
Freek
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=33458">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!

-------------------------------------------------------
Canon EOS 40D, Sigma 17-70 f/2,8-4,5 , Canon L f/4 70-200 USM
Gebruikers-avatar
stefanzx-6r
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ik heb me vergist, ze zijn niet allemaal op 100 genomen. Sommige ook 400 inderdaad om wat betere sluitertijden te krijgen. Zijn inderdaad niet de beste platen. Die ga ik morgenmiddag maken. Lekker zonnig :P In ieder geval bedankt voor de reacties. Moet nog veel leren. En mijn eerste special :D btw wat is er zo speciaal aan?
Canon EOS 550D

Mijn Album
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar