carbon statief...Davis & Sanford

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY

Davis & Sanford X10 of Manfrotto 055xprob

Peiling eindigt op 11 Aug 2009 00:12

D & S X 10
0
Geen stemmen
Manfrotto 055xprob
4
80%
iets anders namelijk....
1
20%
 
Aantal stemmenCOLON 5
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

Hallo,

Ik kwam op mijn zoektocht naar het beste statief binnen mijn budget het volgende tegen..klik Dit lijkt mij geen gekke prijs voor een carbon statief. Maar ik heb nog nooit van dit merk gehoord :roll:

De enige reviews die ik tot nu toe heb kunnen vinden staan hier onderaan.

Ik wil de kop dan wel vervangen door de 488rc2 van manfrotto.

Het alternatief is de 055xprob van manfrotto, maar dan kom ik inclusief kop wel op 3 kilo.

Ik zal ze allebei eens vergelijken als konijntje ze op voorraad heeft.

Maar misschien is er hier iemand die goede of slechte ervaringen heeft met dit statief.

p.s. Mijn budget is toch wel max 160,-
De Davis & sanford kop wil ik dan ook weer verkopen, of ik moet een mooi dealtje kunnen maken met konijnenberg.(dat zal wel weer lastig worden)

Jeroen
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

heb onlangs zelf ook zitten kijken naar een carbon statief, maar kwam er al snel achter dat het gewicht van het statief dat ik zou willen, lengte van minimaal 170 á 180 toch nog behoorlijk weegt in carbon zo ongeveer een 2,5 kg zonder kop,
mijn manfrotto 055XPROB weegt 2,4 kg, :lol: ja dan is de keus snel gemaakt, want schiet ik er niets mee op, de hele lichte carbonstatiefjes van rond 1 á 1,5 kg gaan vaak niet hoger dan 146 en dat is voor mij toch echt te laag en slecht voor mijn rug :(

ik blijf dus bij de manfrotto 055xprob waar ik verder heel tevreden mee ben.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
DPG
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2009 19:09
WoonplaatsCOLON Veenendaal

kijk ook eens naar een Velbon Sherpa Pro CF-530, Carbon, http://kamera-express.nl/index.php?page ... oduct=2201 . Deze is een stuk lichter als een manfrotto.
Hij heeft bij mij geen problemen met de 40D en de 100-400 er op.
Tevens kan hij lekker laag, dus ideaal voor macro.
EOS 40D # canon EF-S 17- 85IS USM # canon EF 100-400 [color=red]L[/color] IS USM # soligor tussenringen # sigma 105mm F2.8 EX DG macro # statief en rugzak
Gebruikers-avatar
f8@24mm
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2009 23:37
WoonplaatsCOLON Voorburg
CONTACTCOLON

Anne-Elise schreefCOLONheb onlangs zelf ook zitten kijken naar een carbon statief, maar kwam er al snel achter dat het gewicht van het statief dat ik zou willen, lengte van minimaal 170 á 180 toch nog behoorlijk weegt in carbon zo ongeveer een 2,5 kg zonder kop,
tja.... een Sherpa Pro CF630 wiegt 1,5 kg en de hoogte is genoeg voor mij (1,73cm) om de camera juist voor mijn ogen te hebben, zonder de middenzuil uberhaupt op te trekken of mezelf te lenen. en dat is met een MF 486RC2 hoofd die zelf relatief laag is. de kop is ongeveer 0,4 kg trouwens, dus het hele toestel blift beneden 2kg.

yes, we can ;)
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

Ben net terug van konijnenberg. Het is toch de manfrotto geworden. Die is iets zwaarder, maar kan ook 7 kilo dragen, in tegenstelling tot de velbon (4 kilo).

Ik ben er nu al blij mee!!!

Alleen nog even wachten op de 488RC2 kop uit Zuid-Korea.. :wink:



jeroen
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd! Is het nu de 055xprob geworden van manfrotto?
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

jazekers...!!! :wink:
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Daar ga je een hoop plezier van krijgen! Ik heb hem zelf ook, bevalt mij uitstekend! :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar