Zon opkomst

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Gisteren voor de tweede keer naar het Orderbos geweest.
Het had er aardig gespookt die avond en de natte grond trok veel groepen wilden zwijnen die ik helaas niet mooi heb kunnen vast leggen (onscherp).

Des ondanks heb ik wel weer erg genoten van de natuur.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
oemba
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 195
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2009 16:51
WoonplaatsCOLON culemborg
CONTACTCOLON

hey,

geen onaardige foto's je geeft een mooie zon opkomst weer, maar doe er iets meer contrast in of in LR zwarting, je zal zien dat ze meer pit krijgen.

groetjes
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Tnx voor de tip.
Ik heb nu eigenlijk de foto's minimaal bewerkt.
Gebruikers-avatar
JeroneNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 13:09
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Beste Rick,

Inderdaad leuke foto's van een mooie zonsopgang. Ik denk inderdaad dat de kleuren iets beter kunnen. Ook denk ik dat het de foto ten goede komt om naast de zonsopgang of -ondergang ook na te denken over wat je verder vastlegt in je foto. Ik heb een voorbeeld bijgevoegd waar ik je goed kan laten zien wat ik daarmee bedoel en de foto is ook nog eens vlak bij jou woonplaats gemaakt (IJsseldijk tussen Deventer en Olst).

143606

Bij deze zonsondergang stond de IJssel hoog en was het water in de uiterwaarden half bevroren. Ik heb eeb plek uitgekozen waar een zandpad met paaltjes ernaast richting de rivier liep. Deze staat door het hoge water half onder water. Verder de weerspiegeling van de zon en natuurlijk die grote boom aan de linkerkant. Een leuk bijkomend detail (ik moet eerlijk zeggen dat ik dat pas later ontdekte) is de molen aan de horizon. Dat maakt het ècht nederlands :D

Mijns inziens maak je je plaatje interessanter door naast het mooie licht ook een onderwerp te zoeken.

Succes met fotograferen!

Groeten,
Jeroen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar