Body 450D (€480,-) vs 500D (€650,-)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.

450D (€480,-) of 500D (€650,-) body

Peiling eindigt op 11 Aug 2009 20:16

450D vanwege goede prijs kwaliteit verhouding
3
9%
450D is voldoende als eerste Dslr
1
3%
450D en meer aan lensen uitgeven
19
56%
450D (zie commentaar)
0
Geen stemmen
450D (zie commentaar)
0
Geen stemmen
500D omdat de basis zo goed mogelijk moet zijn
0
Geen stemmen
500D en later de lensen uitbreiden
4
12%
500D een kleine meerprijs is het waard
5
15%
500D (zie commentaar)
2
6%
 
Aantal stemmenCOLON 34
Gebruikers-avatar
Isra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 12:40
WoonplaatsCOLON Obdam

Beste Canon liefhebbers.

Na onze trouwerij hebben we besloten van een deel van het cadeau geld een Canon DSLR te kopen.

Budget is ongeveer €1000,- voor body + lens(en)

Ik zit erg in twijfel over de body.
450D (€480,-) of 500D (€650,-)

Wat is jou mening? graag ook waarom.

Mijn mening:
De 450D is qua algemene specificaties prima. Zeker voor het geld.

De 500D spreekt me aan door het grotere en betere scherm.
Ook de DIGIC4 processor lijkt mij beter.
Mede doordat hij de ruis bij hogere ISO waarde beter onder controle heeft.
De film optie lijkt mij handig omdat we deze op onze huidige compact camera ook gebruiken tijdens het reizen voor korte verslagen van de dag of gebeurtenis.

De keuze qua lens pas ik op de body aan. 450D + 2 lensen of 500D + 1 lens nu en 1 lens later.[/i]
5Dirk MkZwei + 28-70 F2.8, 70-200 F4.0 IS, 580EXII. 450Dirk + Sigma 17-70 F2.8-4.0, Metz mecablitz 48 AF-1
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

40D of 50D met 1 lens?
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

bartkoper schreefCOLON40D of 50D met 1 lens?
helemaal mee eens, zou nog eerder voor de 50D gaan :wink:

groet,

Dirk
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Ik zou liever een 450D kopen en de rest van het geld steken in objectieven. Die houden hun waarde. Voordat je echt alles uit die 450D hebt gehaald en het verschil tussen een DIGIC4 of 3 gaat merken (als dat er al is), dan is er al weer een DIGIC5 ofzo. Laat je daardoor niet gek maken. De ruisprestaties van al deze type camera's zijn redelijk overeenkomstig. Het zit allemaal in de marge. Voor een serieuze stap moet je naar een 5D of iets. Toen de camera's 6MP hadden, was het objectief ook al bepalend. Nu dus helemaal. En zeker niet of je de modernste body hebt. Die is morgen alweer verouderd (qua aanzien, gadget-gehalte en waarde). Je objectief niet.

Dat filmen is leuk, maar ik zou daar niet een camera op uitkiezen.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

helemaal omdat het budget het toelaat
Gebruikers-avatar
rhoekje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 08:17
WoonplaatsCOLON Almere

mavlo77 schreefCOLONIk zou liever een 450D kopen en de rest van het geld steken in objectieven. Die houden hun waarde. Voordat je echt alles uit die 450D hebt gehaald en het verschil tussen een DIGIC4 of 3 gaat merken (als dat er al is), dan is er al weer een DIGIC5 ofzo. Laat je daardoor niet gek maken. De ruisprestaties van al deze type camera's zijn redelijk overeenkomstig. Het zit allemaal in de marge. Voor een serieuze stap moet je naar een 5D of iets. Toen de camera's 6MP hadden, was het objectief ook al bepalend. Nu dus helemaal. En zeker niet of je de modernste body hebt. Die is morgen alweer verouderd (qua aanzien, gadget-gehalte en waarde). Je objectief niet.

Dat filmen is leuk, maar ik zou daar niet een camera op uitkiezen.
Ben het hier helemaal mee eens. Lenzen maken veel meer het verschil dan de body. Lenzen behouden hun waarde veel beter en gaan veel langer mee. Body's blijven constant vernieuwen en lenzen bij lenzen is dat veel minder.

Ik zou het wel weten.

succes met je keuze
Eos 50d / EF-s 10-22 /EF 24-105 F4 [color=red]L[/color] IS / Sigma 150mm F2.8 [color=green]EX[/color] DG HSM / EF 300mm F4 [color=red]L[/color] IS / Kenko 1,4x 300 PRO / BG-E2N voor houvast / Velbon Sherpa 538 en een Walimex 1pootje.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik heb een 500 d gehad 6 weken lang , had er spijt van . gelukkig was de winkel zo vriendelijk dat ik hem toch nog mocht ruilen, en ik heb nu de 50d maar een wereld van verschil . ik heb er ook een 17-85 is usm lens bij maar die maakt op de 50d mooiere fotos dan op de 500d qua scherpte. dus ik zou zeker voor de 50d gaan .
Gebruikers-avatar
van den Berg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 19:25

ik zou ook voor een 50D gaan met een lensje
en later wat beter glas kopen :wink:
Gebruikers-avatar
JeroneNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 13:09
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Hoi,

Ik heb zelf voor de keuze 40D of 50D gestaan. Ondanks dat Canon beweert dat de 50D een zeer goede ruisonderdrukking heeft, geeft deze toch mee ruis dan de 40D. Dit heb ik getest en was duidelijk zichtbaar op ISO 800 en hoger.

Deze is ook wat goedkoper dan de 50D en dan heb je dus wat meer ruimte voor een goed objectief, wat volgens mij nog belangrijker is dan de keuze tussen de 50D of 40D.

Groeten,
Jeroen
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Als je de diverse online shops wilt vergelijken qua prijzen en modellen zou ik hier :arrow: http://www.vergelijk.nl/q/EOS%2040D/ eens kijken.

groet,

Dirk 8)
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

dirkvols schreefCOLONAls je de diverse online shops wilt vergelijken qua prijzen en modellen zou ik hier :arrow: http://www.vergelijk.nl/q/EOS%2040D/ eens kijken.
Ondanks de keuze die je gaat maken, zou ik in belgie gaan shoppen.
Of bestellen en laten opsturen door konijnenberg belgie.
Mischien iets duurder dan de goedkoopste in Nl, maar wel 2 jaar garantie!
Gebruikers-avatar
Tafkar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2005 10:36
WoonplaatsCOLON Hilversum

Ik zou 40d doen met 18-55 IS en 55-250 IS. Deze combi heb je ongeveer voor 1000 euries
Canon EOS 5D + EF 50mm 1.8 II + EF 70-300 4-5.6 IS USM + EF 28-105 3.5-4.5
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

boko schreefCOLONik heb een 500 d gehad 6 weken lang , had er spijt van . gelukkig was de winkel zo vriendelijk dat ik hem toch nog mocht ruilen, en ik heb nu de 50d maar een wereld van verschil . ik heb er ook een 17-85 is usm lens bij maar die maakt op de 50d mooiere fotos dan op de 500d qua scherpte. dus ik zou zeker voor de 50d gaan .
Ik zou eerder verwachten dat er dan iets defect was aan precies dat 500D exemplaar, denk aan een focus-probleem (verkeerde afregeling etc.). Want er is niets te bedenken waarom een 50D scherpere foto's kan maken dan een 500D. Wel is de 50D meer camera en bij actiefotografie heerlijk snel.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
van den Berg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 19:25

ik heb zelf een 50D,maar geeft niet meer ruis dan een 40D
ook de auto iso is wel fijn, en de live view is ook handig
scherm is ook een stuk beter en 6 frames per seconde

maar je moet kopen waar je zelf het beste gevoel bij hebt :wink:
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Koop een 24-105 en koop voor het restbedrag een camera. De 350d is een prima cam om mee te beginnen.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

van den Berg schreefCOLONik heb zelf een 50D,maar geeft niet meer ruis dan een 40D
ook de auto iso is wel fijn, en de live view is ook handig
scherm is ook een stuk beter en 6 frames per seconde

maar je moet kopen waar je zelf het beste gevoel bij hebt :wink:
testen wijzen uit dat de 50D meer ruis geeft als een 40D.
Gebruikers-avatar
van den Berg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 19:25

welke testen
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik heb op de keuze 450D en meer aan lenzen uitgeven gestemd. Reden daarvoor is hetzelfde als mavlo77 heeft gezegd.
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

God, krijgen we dat 40D vs 50D ruisverhaal weer....

Als je de foto's van beide camera's op 100% gaat bekijken heeft de 50D iets meer ruis. Gek he? met 15mp op dezelfde sensor.

Maar bekijke je de foto van de 40D op 100% en de foto van de 50D op het percentage dat het overeenkomt met de 40D tadaaaaa.... 40D ruist meer. OFtewel, op je prints en je verkleiningen ruist een 50D minder.

bron: DxOMark

Buiten dan, gaat het de TS niet om die camera's. Ikzelf heb geen ervaring met de 500D, maar wel met de 450, en vind dat een prima camera. scheelt je weer wat centen om in lenzen te stoppen.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Ik heb de Canon EOS 500D maar ik ken de andere toestellen die hier genoemd zijn niet.
Dus ik zou een klein mening geven over mijn camera.

In mijn ogen is de Canon EOS 500D een uitstekend toestel voor die mensen die een goede camera willen en toch niet willen beginnen met semi professional toestel omdat je dan ook een berg geld moet uitgeven voor bijpassend glas (wil je hem optimaal gebruiken)

Je kan ook zeggen dat de Canon 500D een aparte klasse is, namelijk de Film functie en een extra functie waarbij je handmatig belichting en scherptediepte kan instellen dmv twee schuif balkjes.
En de keus voor een hoge ISO en auto ISO.

Veder heeft dit toestel niet gek veel nieuws als je kijkt naar de Canon 450D en de 50D het is een kloon uit beide toestellen.
Live view, body, accu, van de Canon EOS 450D
Beeldcensor etc van de Canon EOS 50D

Dan nu waarom je wel of niet voor dit toestel moet gaan.
Ik zelf ben voor de 500D gegaan van wegen zijn extra functie en zijn gebruiksgemak in vergelijking met mijn oude toestel Canon EOS400D.
Natuurlijk had ik voor het zelfde geld voor de xxD serie kunnen gaan, Maar dat heb ik laten varen omdat ik mij nog niet volleerd genoeg vond voor de semi prof.
Buiten dat ik was bang dat ik lang niet alle dingen uit de xxD serie zou halen.

Qua prestaties doet de Canom EOS 500D het perfect
Het toestel is snel, geeft goed de kleuren weer, het vernieuwde scherm is echt stukken beter dan zijn voorgangers, kleur, helderheid, scherpte.

Nadelen:
De hoge Ik heb maar 1 nadeel aan dit toestel
en dat is de Auto iso, het toestel heeft de nijging als hij op Auto iso staat gelijk de hoogte in te schieten om zo toch snel te zijn.
Vanaf ISO 800 begint er duidelijk ruis op te treden op (vergroting: 1:16)

Conclusie:
Het probleem is aanbod, de kosten en prestatie's
Ga bij jezelf na wat je denkt te gaan fotograferen.
Ga je intensief fotograferen dan ben je denk ik beter af met de xxD serie
Ben je net als ik die 1 a 3 keer in de week op pad gaat dan kan je heel gelukkig zijn met de XXXD serie. Dan is het te overwegen om toch eens te kijken naar de EOS 500D.

Succes
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar