24 uur van Spa 2009

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
MarcelT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2007 18:42
CONTACTCOLON

Ook ik heb het afgelopen weekend weer doorgebracht in het natte, koude, zonnige en warme Francorchamps. Ondanks een vrij mager veld was het weer een super weekend, met een mooi Nederlands tintje aan het eind, waar Mike Hezemans en Jos Menten op het bovenste treetje mochten staan.
De laatste grote internationale race met de machtige GT1's...

Maargoed, jullie kwamen hier voor foto's. Als altijd ben ik weer benieuwd naar jullie commentaren (behalve dat ik meer van vóór moet fotograferen, zo kwam het dit keer eenmaal even uit :wink: ), dus laat maar komen!

#1
Afbeelding
De nachtkwalificaties waren vooral nat

#2
Afbeelding
En nat waren ze ook

#3
Afbeelding
Misverstandje: nee er was geen ruimte, nee achteruit door de grindbak is niet sneller

#4
Afbeelding
IMSA Performance had 's avonds in de regen pitstops staan oefenen, met dit als resultaat

#5
Afbeelding
Waarom 24 uurs races zo mooi zijn om naar te kijken: dat licht!

#6
Afbeelding
Vooruit, ook eentje van voor

#7
Afbeelding
De winnende Corvette. Een vriendelijke Marshall wenkte me ineens om eens aan de andere kant van het hek te komen.

#8
Afbeelding
En toen was dat mooie licht weer weg!

#9
Afbeelding
Waar rook is...

#10
Afbeelding
Het verschil tussen GT2 en GT3 bleek vaak maar klein: deze Porsche bleef de Ferrari lang voor.

#11
Afbeelding
De Vitaphone Maserati vliegt richting de Raidillion

#12
Afbeelding
En nu stopstopstopSTOPSTOPSTÓÓP ik :wink:


Hier zijn er trouwens nog wat te vinden, en nogmaals, ik lees graag jullie commentaren en kritieken.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een leuke, afwisselende en wederom creatieve serie.

Foto's die er voor mijn bovenuit springen zijn:
foto 3 vanwege het moment, al was iets minder zoom misschien nog mooier geweest,
foto 4 door de compo en details
foto 7 vanwege de compo en foto 12 vanwege het moment.

Ik heb de serie met veel plezier bekeken.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Olivier71
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 258
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2007 18:57
WoonplaatsCOLON Brunssum
CONTACTCOLON

Ik zie dat je voornamelijk voor een creatieve benadering gaat. Ik ben er niet onverdeeld positief over, in sommige platen is de bewegingsonscherpte me toch iets te veel. (foto 6 bv.)
Positieve uitschieters zijn voor mij ook 3, 4, 7 en 13. Bart heeft al perfect aangegeven waarom :D

Gr Olivier
" I didn't make mistakes. I made prophesies wich immediately turned out to be wrong. " - Murray Walker.
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Vind het allemaal een beetje rommelig. en mis nogal wat scherpte in je foto's of de scherpte licht verkeert.

Foto 4 vind ik wel wat hebben met die druppels
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
Tiergarten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005 17:12
WoonplaatsCOLON Aalsmeer
CONTACTCOLON

Hi Marcel,

Even gekeken naar de serie, hier mijn commentaar:

1. Apart mooie compo, had iets meer licht ingemogen, maar das persoonlijk.
5. Prachtig licht, mooie lijnen compo!
6. Geeft mooi beweging weer, jammer van de band die ervoor staat.
7. Mooie compo die je niet zo vaak ziet!
9. Mist net wat meer scherpte van de rook van de auto. Toch leuk gezien!
11. Niet verkeerd hoor, scherpte waar hij scherp moet zijn. Alleen zie ik iets van linksonder naar recht in het midden lopen . . . kan het niet plaatsen.
12. Echt Prachtig :!: Belichting is gewoon perfect :shock: Statief met afstandbediening gebruikt?

Kortom, een mooie serie, mijn inziens niet rommelig.

Groetjes Arthur
Canon Eos 20D * 18-55mm IS 3.5-5.6 * 50mm 1.8 * 70-200 F4L USM * Kenko Teleplus Pro 300 DG 1.4x * Tamrac Expedition 3
MarcelT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2007 18:42
CONTACTCOLON

Zeer bedankt voor jullie reacties allemaal!
Nav jullie commentaren heb ik er nog een paar bijgeplaatst.

@BartjeD:
Nr 3 zou ik nog eens moeten bekijken, zou kunnen. Dit is namelijk een crop, die ik juist had gemaakt om meer de nadruk te leggen op het opspattend grind bij het voorwiel (waar de auto ook scherper is).

@Olivier71:
Nr 6 kan inderdaad scherper bij de raamband en de coureur. Maar bewegingsonscherpte was in dit geval juist mijn doel - ik heb van die plek ook meer statische foto's, maar heb gekozen deze te plaatsen.

@Falerossi:
Zou je je commentaar wat nader willen toelichten? Ik wil hier graag van leren, maar "een beetje rommelig" kan zoveel dingen betekenen :wink:

@Tiergarten:
De band bij Nr 6 stoorde mij niet zo erg, maar ik zie wat je bedoelt. Ik zal 'm ook nog eens opnieuw moeten bekijken - wegshoppen is me nog te hoog gegrepen, wegsnijden verknoeit mijn compositie... misschien als ik er juist méér van liet zien, zodat duidelijker wordt dat het een band is en niet een vreemde rode waas?

Nr 9 - was inderdaad mooi geweest als de rook duidelijker zichtbaar was. Maar dat zag ik ook thuis pas, wat dat betreft is dit 99,9% toevalstreffer :wink:

Nr 11 - het irriteert mij ook wat, maar misschien krijg ik dit nog wel weggeshopt. Ik ga 't iig proberen - het is een kabel die naar een camera bovenop de tribune gespannen is.

Nr 12 - deze is uit de hand genomen. Een (mijn) statief had ik niet kunnen plaatsen, dus dit is volledig leunend op de balustrade en de IS!




Hier dan nog een kleine toevoeging, met misschien iets "conventionelere" platen:

#13
Afbeelding
Misschien vrij donker, maar de zon was ook zo goed als onder

#14
Afbeelding
Hier weet ik zelf even niet zeker of het beter was als de scherpte op de neus van de Porsche lag
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar