3 Bruidjes en hun 'gom'

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Hans ®
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2005 13:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Denk dat er veel trouwfotoalbums zijn waar niet van dit soort foto's in zitten.

Misschien een tip, en dat van een man, die m'n vrouw kreeg van onze fotograaf: Het trouwboeket wat lager voor de buik houden ivm eventuele borduursels op de jurk waardoor die beter zichtbaar worden en de jurk niet achter het boeket verdwijnt.
A610 + 400D, een hele grote verlanglijst, te weinig €€€ en teveel missers.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Heel heel hartelijk dank aan iedereen voor jullie eerlijke reacties!
Het doet me in ieder geval heel goed om te horen, dat ik niet de enige ben die behoorlijk nerveus is voor een huwelijksreportage.
En zeker ben ik het volledig met jullie eens dat een zekere spanning heel erg goed is.
Wanneer je zo'n dag op de automatische piloot gaat beleven, doe je naar mijn idee ook iets niet goed; het zijn tenslotte ménsen waar je mee te doen hebt.
Maar als je, zoals mij nu een aantal keren helaas overkwam, 's ochtends boven de wasbak hangt.....tsja, dan doe je óók iets niet goed :(

Jullie positieve geluiden kunnen er misschien voor zorgen dat mijn zelfvertrouwen weer een opwaartse lift krijgt. Heel erg dank je wel daarvoor :!:

Maar net zo goed ben ik erg blij met de tips en verbeterpunten die zijn aan gedragen.
Dré bedankt voor je bewerking; ziet er veel beter uit.

Ik denk nog even rustig even na over al dan niet stoppen. Vanaf volgende week 16 dagen vakantie in de rust van Zweden; misschien komt er dan zomaar een 'eureka-moment' omhoog borrelen :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Iefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 20:26
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Ik zou niet weten waar jij je nog druk over moet maken. Het zijn echt prachtige foto's. Ik denk dat menig bruidspaar hier jaloers op is.
Die zenuwen gewoon aan de kant gooien en lekker doorgaan met mooie plaatjes schieten!
Echt super foto's!!! :D :D
Groetjes,
Yvonne
rikkerdeklik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2009 08:14

Hoi Ina,

Laat ik beginnen te zeggen dat je absoluut niet hoeft te twijfelen over de kwaliteit van de foto's die je hier laat zien. En dat zeg ik niet omdat ik denk dat je dat wilt horen, dat moet je van me aannemen. Het is gewoon erg goed wat je hier laat zien. Ik zal proberen toch nog wat inhoudelijke opmerkingen te plaatsen. Lees deze als commentaar van iemand die er niet veel verstand van heeft, maar hoe ik er als "gebruiker" op zou reageren:

1: Misschien gelijk de mooiste van allemaal. Echt heel goed. Mooie dieptewerking en goed scherp gesteld. Echt een topper!
2: Ziet er goed uit. Mooie kleuren. Twee puntjes die me opvallen zijn (1) het gras dat wat rommelig overkomt en (2) de rechterarm van de dame ziet er wat geforceerd uit. Komt niet over als een natuurlijke houding. Compositie is wel weer erg goed.
3: Keurig gedaan. Goed gebruik gemaakt van het beschikbare licht en een mooie foto om er bij te hebben in het album. Compositie is iets te centraal naar mijn smaak en foto lijkt is scheef te staan (helt wat naar links)
4: Leuk gezien! Mooie foto, maar iets te grove korrel in het onscherpe deel. Let wel; dit is puur persoonlijk...
5: Hele leuke foto! Misschien is je standpunt ietwat laag, maar overall gewoon mooi!
6: Super, niets op aan te merken!
7: Prachtige plaat! Ook op de juiste plaats scherp, waardoor de aandacht echt naar de ogen en glimlach wordt getrokken. Sterk!
8: Heel erg leuk! Iets te schuin naar mijn smaak, maar het idee bevalt me wel. De iets te harde schaduw van haar gezicht op de muur vind ik minder. Ik kan me ook wel vinden in de opmerking van Aestiva over de iets te warme witbalans... Hoewel ik dat zelf niet had opgemerkt in eerste instantie.
9: Ook zo mooi! Leuk gedaan. Wat me opvalt is dat alles er zo goed uitkomt. Niets valt weg in de achtergrond of schaduw ofzo. Dat vind ik erg sterk!
10: Leuke, spontane foto. Het enige wat mij stoort is de beweging in zijn hand.
11: Mooie foto, maar zelfde opmerking als bij foto 4, mbt korrel in het onscherpe deel. Ik zou overigens ook graag foto's zien waarbij de scherpstelling andersom is gedaan. Maar ik denk dat je die ook wel in het album hebt zitten, maar hier niet laat zien...?
12: Wat een schitterende plaat! Echt heel mooi! Leuk ook dat je hem naar z-w hebt omgezet. Wat me wel gelijk opviel is dat dit net zo goed een oefening op de dag voor de bruiloft had kunnen zijn. De kerk is namelijk leeg. Misschien dat wat gasten hier de foto compleet hadden gemaakt.

Nou, ik hoop dat je hier wat mee kan. Ik hoop ook echt dat je je niet laat leiden door twijfel in je keuze om wel of niet door te gaan met het fotograferen van bruiloften. Je doet het echt heel goed. En nogmaals, dat is een eerlijke mening! Geen "ik-denk-dat-ze-dat-wil-horen-mening" :)

Laat nog eens wat van dit soort foto's zien! :wink: [/b]
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

Nummer 03 en 12 vind ik het meest interessant om naar te kijken.
Ik zou zeggen, ga gewoon door met je foto's te maken!
Alleen als je echt het gevoel blijft houden dat je ziek bent (van de spanning denk ik dan) moet je kijken voor jezelf of dit wel is wat je wilt in fotografie.

Tom
Eos 5D / 35L / 85L
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Iefke, Rikkerdeklik (leuke naam :D ) en Thomas heel hartelijk dank voor jullie gemeende reactie.

Zoals gezegd ga ik aankomende week eerst lekker op vakantie. Daarna nog een paar geplande reportages.
Ik laat mijn keuze afhangen van mijn gevoel tijdens die shoots, hoewel ik ook al jullie reacties zal laten meewegen. :wink:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar