Triathlon Nuenen

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Heel graag jullie mening over het geheel. Heb geprobeerd om een compleet beeldverhaal te maken van een Triathlon wedstrijd. Heb me het meest geconcentreerd op de wedstrijd voor trio's, maar het zwom, liep en fietste allemaal een beetje door elkaar.

1
Afbeelding


2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op MarliesdeWit, in totaal 13 keer gewijzigd.
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik vind het een mooie serie, snelheid,drama en emotie.
Het zwart /wit vesterkt dit mooi.
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
Anoniem 3

Ik vraag me eigenlijk af: waarom Zwart-wit?
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Ik zit met dezelfde vraag als mijn voorganger. Ben eigenlijk best wel benieuwd naar de kleurenversie van deze serie.
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Bedankt voor de berichtjes. Ik had de vraag over z w wel verwacht.

Zwart wit omdat ik dat rustiger vind kijken en het meer een eenheid wordt.

Al die schreeuwende kleuren van die verschillende sportkleding bij elkaar vind ik niet mooi en zo heeft het geheel toch een bepaalde sfeer gekregen die mij meer aanspreekt.

Bovendien vond ik het licht in de foto's zich ook lenen voor zw.
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Anoniem 3

Ja, maar....
die (schreeuwende) kleuren horen tegenwoordig toch bij een sportevenement? Niks mis mee.
Gebruikers-avatar
frankyboy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2009 08:12
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

leuk gedaan maar hou toch ook wel van kleur :wink:


grt frank
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

gvasseldonk schreefCOLONJa, maar....
die (schreeuwende) kleuren horen tegenwoordig toch bij een sportevenement? Niks mis mee.
Die schreeuwende kleuren zijn bij mooi weer inderdaad mooi, zodat ze echt een beetje levendig zijn. Als het door weer zoals vandaag dan allemaal onverzadigde kleuren worden, denk ik dat de keuze voor zwart wit goed is gemaakt

Mooie serie, mooie zw omzetting
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi,

Terwijl ik normaal sportfoto's meestal in kleur schiet, vind ik de zwart/wit versie hier goed gekozen.

Het is ook eens weer wat anders. Tegenwoordig zie je de meeste sportfoto's in kleur, terwijl een goede kleuren foto, het ook vaak zeer goed doet in een zwart/wit of sepia omzetting.

Ik vind de contrast vorming ook mooi. Alleen bij foto 7 vind ik, dat de dame teveel schaduw heeft onder de klep van haar pet.

En fotografeer volgende keer niet van achteren (foto 2)... 8)

Voor de rest...een dikke 8... :) :wink:

gr. Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Kan iemand mij vertellen waarom ik de foto's niet zie? Verder doet alles het wel gewoon.
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Bedankt voor het commentaar.

Een 8 dat is toch geen gek punt. 8)

En niet van achteren fotograferen?.....nooit??

Ik wilde de start meenemen en dit was de enige manier om er een beetje dichtbij te kunnen zijn. Ik mocht van de organsiatie al op een speciaal plekje staan. Ik vind hem zelf wel mooi met dat spetterende water, maar zou jij deze uit de serie laten? Ik heb nog wel een vervanger van iemand die uit het water komt maar ik vind dat ik dan de start mis.
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
Bastie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2008 15:02
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik vind het een supermooie serie.
Zwart wit is de goede keuze hier.
Je hebt goede momenten en emoties.
Ik hou ook helemaal niet van dat felle gekleur, zeker bij fel zonlicht.
Stel dat het nou heel erg gemiezerd had of heel grauw was dan komen de kleren vaak weer mooi uit, bij gebrek aan contrast en was zwart-wit heel klets geworden.
Nu bij dit hoog contrastrijk weer kan ZW zeer zeker.
Van mij mag je best van achter fotograferen en de schaduw onder een zonneklepje vind ik mierengeneuk (gemierenneuk??)
16-35/2,8 | 35/1,4 | 50/1,4 | 85/1,2II | 70-200/2,8 IS | 135/2 | TS 45/2,8

contemporary Dutch flower still life photography - http://www.basmeeuws.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Marlies,

Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen op de regel, maar als je van achteren fotografeert, dan ontbreekt de emotie op de gezichten; simpelweg omdat je die niet ziet. Ik zou hem voor de rest niet uit de serie halen...

de schaduw onder een zonneklepje vind ik mierengeneuk (gemierenneuk??)
Bastie,

Voor jou misschien gemierenneuk, maar voor mij niet. Bij de meeste sportmagazines was ie in de prullemand beland. Alleen vanwege de schaduw veroorzaakt door de zonneklep van de pet. Dit zou je kunnen voorkomen met een lichte invulflits, maar vaak niet toegestaan bij sporten. Achteraf in Photoshop, had de belichting plaatselijk zo bijgesteld kunnen worden.

Marlies, voor de rest een prachtserie. :wink:

gr. Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Bedankt weer voor de reacties.

Ben blij met alle kritiek, positief en negatief en vind het zeker geen muggenzifterij.

Ik zie echter zelf niet zo dat het donker is onder die zonneklep, ik denk dat het vooral door haar zonnebril komt dat dat er donker uitziet. Ik heb geprobeerd om het daar iets op te lichten maar dat lukte niet zo goed. Ik laat het nu maar zo.

Ik wil deze serie inleveren voor een examenopdracht en ben erg benieuwd hoe het afloopt! :)
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Gisteren mijn foto's besproken met de fotografe die ze voor me af gaat drukken. Ze nam alle tijd en we hebben wel anderhalf zitten praten. Ik had ze nog eens opnieuw bewerkt en ook weer een iets andere selectie gemaakt. De foto's worden afgedrukt in hoogglans op A4 formaat met een witte rand van 1,5 cm rondom. Hier en daar heeft zij ze nog iets doorgedrukt maar het komt er ongeveer zo uit te zien. Jullie nogmaals dank voor de meningen en adviezen.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik vind de eerste serie een stuk prettiger kijken als je update. Vooral het contrast die daarin zit geeft de serie een sfeer wat ik wel kan waarderen.
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Dank voor je bericht.
Ik heb de serie nodig voor een examenopdracht. Ik durfde het niet aan om de serie met de eerste bewerking in te leveren omdat ik er daar ook veel ruis in heb zitten en dat kan wel eens verkeerd uitpakken, vandaar dat ik de serie opnieuw bewerkt heb. Ik heb sowieso al verschillen omdat ik in de ochtend met 100 ISO heb gewerkt en het later op de dag ander weer werd en ik met 400 ISO ben gaan werken.
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
Hans ®
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2005 13:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Vind het een mooie serie, helemaal omdat het m'n favo sport is. En het z-w past er goed bij.
A610 + 400D, een hele grote verlanglijst, te weinig €€€ en teveel missers.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Marlies,

Ik vind de eerste serie mooier.

En uh...niet zo muggezeveren over ruis... :lol:

Een goed vakdocent zal niet vallen over wat korrel/ruis. :wink: Vaak vinden zij het wat mooier, als er wat korre/ruis inzit. Vooral de wat oudere garde docenten...zij lopen helemaal warm voor een zwart/wit negatief (analoog) met behoorlijk wat korrel...

Maar nogmaals: Ik ga voor de eerste serie. Ik vind hem prettiger ogen en iets meer uitstralen.

gr. Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Daarbij komt dat een afdruk veel vergeeflijker is als een weergave op scherm als het over ruis gaat. Verder volg ik Benny dus in deze.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar