weer een Libel

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

Onlangs in Frankrijk na een hete zomerdag zat deze op een hoog takje achter de camper.
Toch met mijn lang ongebruikte Canon 100mm macrolens geprobeerd te fotograferen.
Ik kon er niet dicht bij komen en moest flitsen om geen zwart silhouet te krijgen aangezien de zon er schuin achter stond.
Ik ben er zelf gezien de omstandigheden redelijk tevreden over, maar verbeterpunten of andere reacties zijn welkom

Bedankt voor het kijken

Groet,
Bolwerk

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

bolwerk schreefCOLON met mijn lang ongebruikte Canon 100mm macrolens
Toch maar eens meer gaan gebruiken, zonde om deze in de kast te laten :wink:
Zoals je zelf zegt, gezien de omstandigheden best aardige foto's.

De eerste vind ik dan gelijk de beste al stoort die gele vlek rechtsonder toch wel :(
Dacht eerst nog dat je daar wat weggeshopt had maar het beestje is een deel van zijn linkervoorvleugeltje kwijt :cry:
Op foto 2 is de linkertak te veel aanwezig (en de Libel net niet scherp ?) en de laatste heeft het ook net niet.
Ik denk dat je hier wel in mee kunt gaan maar je hebt in ieder geval je best gedaan.

Groeten , Janl
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Hele mooie, Bolwerk. Toch vind ik het jammer dat ie een stukje van de vleugel mist. Maar goed. Bij foto 1 zou ik de achtergrond helemaal lichtblauw maken, dus rechtsonder dat groen wegshoppen.
Foto 2 is ook mooi.
Foto 3 vind ik de mooiste !
Ik denk dat je goed hebt gedaan om de flitser in deze situatie te gebruiken. Mooi uitgelicht. :wink:

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Behalve nummertje 2 kan ik me geheel vinden wat mijn voorganger schrijft.


Nr2 zou ik niet plaatsen want die tak links heeft geen waarde en staat alleen maar storend in beeld :wink:
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

Dank voor de reacties

Zelf vind ik de derde niet zo boeiend. wel een aardige registratie van een libel maar dat is het dan. Ik zou hem eerst niet plaatsen
Ik vind zelf de tweede het mooist vanwege de linker tak die er vaag op staat, maar hierdoor meer diepte in de foto creeërt.


Is iemand het met me eens of sla ik wartaal uit? :oops:

Groet,
Bowerk
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

bolwerk schreefCOLON
Is iemand het met me eens of sla ik wartaal uit? :oops:

Groet,
Bowerk
Dat wil ik niet zeggen maar ben het niet met je eens. In foto #2 is de libel duidelijk het hoofdonderwerp en hier moet de volledige focus van de aanschouwer liggen. De tak links is nu een concurrend object geworden en de meeste mensen gaan nu schakelen tussen deze tak en de libel ... en ik denk dat je dat niet echt wilt.

Diepte in een foto is oké maar wel daar waar het echt nodig is bv. in landschapsfoto's. Dit soort foto's zou je beter zo kunnen maken dat de focus meteen op het hoofdobject komt te liggen zonder al teveel afleidende zaken.
Voor mij dan de derde want ook in foto #1vind ik de rechter onderkant wat afleidend.

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar