Mn vriendin (eerste keer)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
flipp
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:03

Gister avond een foto gemaakt waar ik zelf zeer over te spreken ben, maar ook jullie kritiek van wil hebben.

http://i180.photobucket.com/albums/x110 ... ing273.jpg

Foto is gemaakt met een Canon EOS 300D
18-55 lens
sluitertijd 1/80
diafragma 6.3
iso 400

Geen extra lampen of flitsen
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo

Allereerst kan ik niet ontdekken waar je op scherpgesteld hebt. Volgens mij gaat het met de scherpte niet helemaal lekker. Mijn werkwijze: lens richten op de ogen van je model, sluiterknop half indruken, en dan je compositie bepalen. Als je dat hebt...klik!

Ik kan de omgeving van waar je de foto maakte niet goed inschatten natuurlijk maar als ik kijk naar vanuit welke positie je de foto hebt gemaakt zou ik een positie meer rechts van je vriendin ingenomen hebben. Haar blik kon ze vasthouden, maar als ik dan mijn lens meer naar rechts zou hebben bewogen, dan had ze niet meer centraal in het beeld gestaan hebben, plus dat de nu behoorllijk prominent aanwezige schouder/bovenarm minder zou zijn.

Maar da's hoe ik hier naar kijk...vooral niet opgeven..! Keep practising! Succes!

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Helemaal met bovenstaande eens. Goede adviezen ook!
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
Remco Ladage
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2009 14:42
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ook helemaal met mijn voor-voorganger eens, met een kleine opmerking mijnerzijds.

Ik zie de beste focus liggen op de haren, wat in principe voor de camera een logisch punt is als je hem op automatische AF punten hebt staan aangezien daar een lekker contrast aanwezig is.

Kies is voor één AF punt en dan idd op het oog scherp stellen en opnieuw de compositie bepalen (uiteraard zonder de knop weer los te laten).

Suc6
Canon EOS 450D [b]|[/b] EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS [b]|[/b] EF 50mm f/1.8 II [b]|[/b] Canon 70-200mm F/4.0 [color=red]L[/color] USM
[url=http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=67396]-= Dit is mijn laatste topic =-[/url]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Foto was/is te groot, heb hem omgezet naar een link, mag maar max 900 x 900 groot zijn, vandaar
Fotograferen is kijken niet klikken.
flipp
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:03

oke tnx, zal ik rekening mee gaan houden, tips zijn nog steeds welkom
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar