Upgrade 350d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Corzales
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2008 19:46
WoonplaatsCOLON Rijnsburg

Ik kan voor een goede prijs mijn 350d verkopen en voor een leuke prijs een 30d kopen.

In principe wil ik niet investeren in een nieuwe body omdat glas belangrijker is. Maar omdat het verschil in geld zo weinig is zit ik hier over na te denken.

Is dit dus de moeite waard?

Groeten...
Canon EOS 350d / Canon EF 50 mm II / Sigma 17-70 / Sigma 70-300 APO / 430ex
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Voor de beeldkwaliteit hoef je het niet te doen. Wij hebben ze beide in huis. De 30D en 350D hebben beide een 8MP sensor. Hoewel de 30D ietsje meer dan 8MP heeft en de 350D een fractie minder.

De 30D laat zich veel makkelijker instellen. Bij de 350D moet alles via het erg kleine schermpje achterop. De 30D heeft een groter scherm wat veel beter werkt en ook nog een display bovenop waarop je tijdens het fotograferen eigenlijk alle benodigde instellingen snel doet.

Verder is de 30D veel meer camera. Ligt veel beter in de hand. Maar is dus ook weer een flink stukkie zwaarder. Tis maar wat je zoekt en wat 't kost.

grt, Cees
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
Helmpie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 566
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Als je bijna niets hoeft bij te leggen zou ik het wel doen. De bediening van de 30d is een stuk fijner dan de 350d en ligt naar mijn mening lekkerder in de hand. Let eventueel even op het gemaakte aantal sluiterbewegingen.
Henno

www.immagini-reali.nl
Corzales
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2008 19:46
WoonplaatsCOLON Rijnsburg

Bedankt voor de tips.

Ik zal iets van 50 euro bij moeten leggen. Hoe kan ik het aantal sluiterbewegingen controleren? Hij zegt dat ie er ongeveer 10.000 heeft gemaakt..
Canon EOS 350d / Canon EF 50 mm II / Sigma 17-70 / Sigma 70-300 APO / 430ex
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Als het je bijna niks kost... dan zeker interessant ja.
Alleen met de 350D ben je vrij onopvallend en kun je zonder indruk te maken foto's maken. Als je een xxD camera hebt trekt dat wat meer de aandacht. Maar ook is het wat groter, en stop je hem niet zo even in je broekzak bij wijze van spreken.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

In Volendam/Marken zijn vast wel broeken met grote zakken te koop :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
japper
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 20:27
WoonplaatsCOLON Tilburg

Ik zou het doen, heb de stap 1,5 jaar eerder gemaakt en geen spijt van gehad. (moest toen wel wat meer bijleggen)
Bedienings gemak en gewoon wat meer camera in je hand.
Canon EOS 30D + Sigma 24-60mm f/2.8 EX DG , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM en een I-MAC
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Het verschil tussen de 350D en 30D is enorm Alleen al de bediening. Dan de snelheid en het groter schermpje achterop. ALs het niet teveel kost zeker doen. Heb de 350D ook gehad en daarna de 30D noot spijt van gehad.

Gr. Chris
PeetPlafond

350D houden en de 30D erbij kopen... hoef je geen lenzen meer te wisselen.

Ik weet het... is niet de vraag, maar uit ervaring weet ik dat je hier veel plezier van gaat beleven... of je kan je hobby delen met vrouw/vriendin..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar