Hulp nodig bij keuze! Edit: Camera gekocht!

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
PamPapilio
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 17:13
WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Noord Holland

boels069 schreefCOLONIk ben een teugenfilteraar :wink:
Maar het is jouw eigendom en daar doe je mee wat je wilt. :lol:

Denk wel als eerste aan het verwijderen van het filter als je klachten hebt over de autofocus, scherpte of flare.
Doe ik, en ik ga gerust naar m terug als t me niet bevalt.. ;) dan kom ik gewoon even op zn woorden terug hoor! :)

en aangezien ik ook mn eigen huisdieren wil gaan fotograferen en die soms heerlijk lomp zijn.. wie weet wat er gebeurt :lol:
[size=84][b]Body:[/b] Canon EOS 450D
[b]Objectieven:[/b] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS, EF-S 55-250mm F4-5.6 IS[/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Mag ik dan ook aan je vragen wat jij denkt dat het verschil is tussen een filter van 14 euro en 1tje van pakweg 70 euro? :wink:

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
PamPapilio
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 17:13
WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Noord Holland

bmvduin schreefCOLONMag ik dan ook aan je vragen wat jij denkt dat het verschil is tussen een filter van 14 euro en 1tje van pakweg 70 euro? :wink:

Bob
Ligt eraan waar gekocht? verschil kan m puur zitten in de prijs en dus de verkoopplek ;)

Maar de rest zal waarschijnlijk gewoon de kwaliteit van t glas zijn?


maar mag ik vragen waarom er hier zon punt van gemaakt wordt? heb ik naar jouw mening iets doms gedaan door die filters te kopen of???? :roll:
[size=84][b]Body:[/b] Canon EOS 450D
[b]Objectieven:[/b] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS, EF-S 55-250mm F4-5.6 IS[/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Doms gedaan, nee hoor zeker niet, je moet het ook niet zien als aanval hoor! Sorry als dat zo over komt. Ik ben benieuwd waarom mensen deze keuze maken.

Fabrikanten van lenzen besteden een hoop aandacht aan wat voor glas ze in een lens stoppen, die moeten op elkaar afgestemd zijn om goed te kunnen samenwerken en zo scherpe foto's te maken, zonder flare en onscherpte. Als je daar dan een (goedkoop) filter voorhangt beïnvloed dat de kwaliteit van de foto.

Bij mij was het dus een keuze: Of zuinig en oplettend zijn met mijn lenzen, of inleveren op kwaliteit...


Bob

ps. Mijn eerste reactie was ook maar een compliment voor de verkoper hoor :wink:
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
PamPapilio
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 17:13
WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Noord Holland

bmvduin schreefCOLONDoms gedaan, nee hoor zeker niet, je moet het ook niet zien als aanval hoor! Sorry als dat zo over komt. Ik ben benieuwd waarom mensen deze keuze maken.

Fabrikanten van lenzen besteden een hoop aandacht aan wat voor glas ze in een lens stoppen, die moeten op elkaar afgestemd zijn om goed te kunnen samenwerken en zo scherpe foto's te maken, zonder flare en onscherpte. Als je daar dan een (goedkoop) filter voorhangt beïnvloed dat de kwaliteit van de foto.

Bij mij was het dus een keuze: Of zuinig en oplettend zijn met mijn lenzen, of inleveren op kwaliteit...


Bob

ps. Mijn eerste reactie was ook maar een compliment voor de verkoper hoor :wink:
Tsjah maar een compliment richting verkoper is natuurlijk ten koste van mij ;)

En tsjah, hij beloofde dat je dit niet zou zien op foto's dus wanneer ik t wel merk krijgt ie t gewoon terug (wat jij zei was namelijk ook mijn grootste argument)

Ik ga t wel proberen met en zonder..



En zuinig zijn met lenzen en camera lijkt me niet meer dan logisch, maar een ongelukje zit in een klein hoekje he..
[size=84][b]Body:[/b] Canon EOS 450D
[b]Objectieven:[/b] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS, EF-S 55-250mm F4-5.6 IS[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar