Hulp nodig bij keuze! Edit: Camera gekocht!

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
PamPapilio
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 17:13
WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Noord Holland

Ok.. Hoewel ik ergens al besloten had/heb welke camera het wordt komt er dan toch de twijfel als ik een winkel sta..

dus vandaar dat ik graag jullie hulp en ervaringen wil bij het maken van deze keuze!

Ik twijfel voornamelijk tussen de 450D en de 40D, t liefst wil ik de 50D maar die is gewoon niet te betalen voor mij.. :oops:

In t voordeel van de 40D is natuurlijk de sluitertijd en ook de degelijkheid.. in t voordeel van de 450D de megapixels..

Nu zit ik zelf vooral met t volgende.. het gewicht! Ik ben een vrij kleine jonge dame ;) en door een "tegenwerkend lichaam" ben ik extreem snel vermoeid en verzuren mijn spieren te snel.. Ik ben dus bang dat (zeker met een beetje lens en/of flitser) het verschil in gewicht van deze body's me met een uurtje of wat fotograferen gaat opbreken..

Dit alles gezegd, wat raden jullie mij aan? is de 450D praktisch net zo goed als de 40D en daardoor dus voor mij de veilige keuze, of is de 40D echt zon stap omhoog?
Laatst gewijzigd door 1 op PamPapilio, in totaal 19 keer gewijzigd.
[size=84][b]Body:[/b] Canon EOS 450D
[b]Objectieven:[/b] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS, EF-S 55-250mm F4-5.6 IS[/size]
PamPapilio
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 17:13
WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Noord Holland

Oh wat ik vergat te zeggen, bij de aankoop van de camera wil ik meteen de canon 55-250mm kopen.. Het extra bereik voor de zeer mooie prijs spreekt me erg aan, en op die manier kan ik lekker proberen, leren en oefenen met dieren-fotografie..
[size=84][b]Body:[/b] Canon EOS 450D
[b]Objectieven:[/b] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS, EF-S 55-250mm F4-5.6 IS[/size]
eeyore_nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:57

PamPapilio schreefCOLON Dit alles gezegd, wat raden jullie mij aan? is de 450D praktisch net zo goed als de 40D en daardoor dus voor mij de veilige keuze, of is de 40D echt zon stap omhoog?
Even los van de camera; hou er rekening mee dat een externe flitser zwaar is! Hetzelfde geldt voor sommige objectieven. Zou een monopod of driepoot geen optie zijn voor jou?

Over de camera's; ik denk niet dat er een merkbaar verschil tussen de kwaliteit van de foto's die uit de 40D of 450D rollen. Persoonlijk vind ik de xxD camera's veel handiger (en ik heb grote handen), maar de 450D is absoluut een goede camera.


Edit: het "probleem" bij een externe flitser is niet zozeer het gewicht, maar wel dat het zwaartepunt van de camera nogal verandert.
Laatst gewijzigd door 1 op eeyore_nl, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Voordelen van de 40D zijn bijv. de verbeterde AF...

Maar volgens mij is dat geen pre bij jou en zal gewoon voor de meest handige oplossing voor jou gaan en dat is gewoon de 450D.

Qua gewicht bijv. 524 g vs. 822 g (scheelt nog al vind ik)!

Goede camera en doet zeker niet veel onder aan zijn "broer" de 40D!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
PamPapilio
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 17:13
WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Noord Holland

Bedankt voor de reacties!

Tsjah, de externe flitser schrok ik ook even van qua grootte.. op een plaatje kijkt toch anders he! maar wellicht dat als die er komt ik dan ook inderdaad kijk voor wat statief opties..

Nog een klein vraagje.. over de jaren wil ik toch gaan uitbreiden en vooral objectieven erbij kopen als het me echt zo bevalt als ik denk..

Is dan de 450D niet te "plastic" of te licht voor sommige lenzen? (zeg een telelens die nog zonder statief te gebruiken is, maar qua gewicht toch een flinke ;) ) of voor de Metz 58 AF-1 (droomflitser)?
[size=84][b]Body:[/b] Canon EOS 450D
[b]Objectieven:[/b] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS, EF-S 55-250mm F4-5.6 IS[/size]
eeyore_nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:57

PamPapilio schreefCOLON Is dan de 450D niet te "plastic" of te licht voor sommige lenzen? (zeg een telelens die nog zonder statief te gebruiken is, maar qua gewicht toch een flinke ;) ) of voor de Metz 58 AF-1 (droomflitser)?
Bij echt zware statieven kun je altijd een statiefgondel krijgen (of die zit er al bij). Geen zorgen over maken.

Ook de flitser; de body is echt wel bemeten op het gebruik van bijvoorbeeld een Metz 58.
PamPapilio
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 17:13
WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Noord Holland

eeyore_nl schreefCOLON
PamPapilio schreefCOLON Is dan de 450D niet te "plastic" of te licht voor sommige lenzen? (zeg een telelens die nog zonder statief te gebruiken is, maar qua gewicht toch een flinke ;) ) of voor de Metz 58 AF-1 (droomflitser)?
Bij echt zware statieven kun je altijd een statiefgondel krijgen (of die zit er al bij). Geen zorgen over maken.

Ook de flitser; de body is echt wel bemeten op het gebruik van bijvoorbeeld een Metz 58.
Ok, dat is dan alweer een groot pluspunt..

Waar ik het meest bang voor ben is namelijk dat ik er nu heel tevreden mee ben (ik ben een telefoon gewend, dus dat zal snel lukken ;) hihi) maar dat ik later spijt krijg van mn keuze omdat ie me zou beperken in de toekomst..

Maar van wat ik van hier begrijp is dat dus niet het geval...

Nu neig ik toch weer echt naar de 450D.. :)
[size=84][b]Body:[/b] Canon EOS 450D
[b]Objectieven:[/b] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS, EF-S 55-250mm F4-5.6 IS[/size]
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

De 450d is een hele fijne camera, ik heb er met veel plezier gebruik van gemaakt. De enige reden dat ik hem heb verkocht was het aantal shots per seconde, de AF doet echt niet onder voor de 40d.
Wat betreft lenzen: ik heb heerlijk foto's geschoten met de 100-400L en de 450d dus wat dat betreft kun je qua gewicht van lenzen prima groeien ;)
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ook met een schuin oog gekeken naar de 500D?

Weet niet of filmen je ding is? Zo niet, dan niet meer schuin kijken!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
PamPapilio
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 17:13
WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Noord Holland

BasZ schreefCOLONOok met een schuin oog gekeken naar de 500D?

Weet niet of filmen je ding is? Zo niet, dan niet meer schuin kijken!
Nee, daar ben ik heel hard in.. voor filmen koop ik wel een filmcamera! ;) haha

(en ik ken dat, dan wil je tegelijk filmen en foto's maken dan kan t niet.. )
[size=84][b]Body:[/b] Canon EOS 450D
[b]Objectieven:[/b] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS, EF-S 55-250mm F4-5.6 IS[/size]
Gebruikers-avatar
fotogeniek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2008 21:33
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ik had voor mijn 40d een 350d en voor mij was de grootste reden om over te stappen de grootte. Ik heb vrij grote handen en de 350d met grip was het net niet. Als ik kijk naar het verschillen tussen de 450d en de 40d zit er van binnen niet zoveel verschil, maar van buiten wel. Een 2e display, magnesium body en betere instelmogelijkheden gepaard met een grotere snelheid. Qua kwaliteit is er geen verschil. Dus als je naast het tillen ook nog kleine handen hebben gaan dan voor de 450d.
kuk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2009 14:27
WoonplaatsCOLON den haag

Hallo,

Even wat anders: volgens mij past de 55-250mm niet op de 40D omdat dit een EF-S lens is en weer wel op de 450d.
kan ook zijn dat ik er naast zit.
Zal meteen eens kijken.

gr
Het is tijd voor zelfreflexie
eeyore_nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:57

kuk schreefCOLON kan ook zijn dat ik er naast zit.
Zal meteen eens kijken.

gr
Doe dat maar eens, want je verhaal klopt niet ;)
kuk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2009 14:27
WoonplaatsCOLON den haag

Sorry kan dus wel.

gr
Het is tijd voor zelfreflexie
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Of course kan het!

Op een fullframe-camera (5D / 5DII) passen alleen geen EF-S lenzen...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
PamPapilio
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 17:13
WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Noord Holland

Nou de keuze is eindelijk gemaakt!

Vandaag de Canon EOS 450D gekocht met kitlens en de Canon EF-S 55-250 Is onderweg! (moest helaas besteld worden)

Verder een 8GB sandisk UltraII SD geheugenkaartje en toch twee filters erbij (op advies van verkoper die zelf fotograaf is geweest, en ja dat weet ik zeker want heb zn foto's gezien. puur voor bescherming tegen krassen e.d. omdat je dan je lens gewoon kan weggooien)

De tas ben ik nog druk voor aan t shoppen online want degene waar ik mn oog op heb heb ik nergens in een winkel kunnen vinden..

Een leuke aanwinst denk ik zo! ben er erg blij mee en ben ervan overtuigd dat ik met deze camera met de tijd hele mooie plaatjes kan schieten! ;)
[size=84][b]Body:[/b] Canon EOS 450D
[b]Objectieven:[/b] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS, EF-S 55-250mm F4-5.6 IS[/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

toch twee filters erbij (op advies van verkoper die zelf fotograaf is geweest, en ja dat weet ik zeker want heb zn foto's gezien. puur voor bescherming tegen krassen e.d. omdat je dan je lens gewoon kan weggooien)
Hij is misschien wel fotograaf geweest, maar verkopen kan hij ook goed, de praatjes heeft hij in ieder geval al :lol: :wink:

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
PamPapilio
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 17:13
WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Noord Holland

bmvduin schreefCOLON
toch twee filters erbij (op advies van verkoper die zelf fotograaf is geweest, en ja dat weet ik zeker want heb zn foto's gezien. puur voor bescherming tegen krassen e.d. omdat je dan je lens gewoon kan weggooien)
Hij is misschien wel fotograaf geweest, maar verkopen kan hij ook goed, de praatjes heeft hij in ieder geval al :lol: :wink:

Bob
Tuurlijk blijft het een verkoper, maar eerlijk is eerlijk.. liever een kras op een filter van 14 euro dan op een lens van 300 right?

En t wel of geen filter verhaal blijft ook hier op t forum een oneindige discussie waar geen extreme wel of niet duidelijk wordt! voors en tegens.. en dit is mijn keus ;)

Of ben ik dan echt zon extreme leek??? :roll:
[size=84][b]Body:[/b] Canon EOS 450D
[b]Objectieven:[/b] EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS, EF-S 55-250mm F4-5.6 IS[/size]
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik ben het met je eens hoor: ook ik heb liever een kras op een filter dan op de lens zelf. Ik ben echter wel van mening dat je ze op elkaar af moet stemmen: op een ontzettend goede lens (L-serie, bijvoorbeeld) hoort een filter dat ook tot de kwalitatieve top behoort (B&W MRC, HOYA PRO, et cetera).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik ben een teugenfilteraar :wink:
Maar het is jouw eigendom en daar doe je mee wat je wilt. :lol:

Denk wel als eerste aan het verwijderen van het filter als je klachten hebt over de autofocus, scherpte of flare.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar