Floor in drievoud

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

Floor is langs geweest en leverde voor haar een ''geslaagde'' eerste fotoshoot op

hierbij drie maal anders..


1*

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=138725[/img]


2*

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=138724[/img]


3*

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=138722[/img]


alle tips zijn welkom..

plezier.. :wink:
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
oemba
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 195
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2009 16:51
WoonplaatsCOLON culemborg
CONTACTCOLON

hoi, het zijn mooie fotos geworden

foto 3 , kan ik alleen maar op aanmerken dat ze wellicht te zwaar
steunt op haar hand wat het gezicht enigszins vervormt.

maar de compo's zijn mooi.
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Mooie foto's!

Mooi model ook!

Foto 2 is bij mij favoriet!
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik ga voor foto 1, hoewel ik denk dat als het model uit het midden in beeld zou zijn gebracht, deze nog mooier zou zijn (de foto EN het model ;-) )

De kleurbewerking van de foto en de expressie vna het model is lekker zacht...gaaf!

Hoe dan ook alle drie de beelden zijn portfoliowaardig...zowel voor het model als de fotograaf (en de evt mua)...

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Day-Walker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 152
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:37
WoonplaatsCOLON Breda

Voor mij foto 1, schitterend!
| Canon 5D Mark II + grip | 24-105mm f4 L IS USM | Vanguard MK-4 | Thuisstudio flitsset |
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

hoi Oemba..

juist gezien.. vond het ook een tikje verkrampt.. te naief dacht ik dat het jullie niet zou opvallen, maar goed... een bakker proeft ook of zijn koekjes helemaal top zijn... haha
kreeg ook de kreukeltjes niet geheel weg van de ondergrond.. maar sommige dingetjes mogen wel van mij hoor.. :lol:

dankje.. :wink:
Laatst gewijzigd door 3 op huppekees, in totaal 6 keer gewijzigd.
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

ErikDignum schreefCOLON hoewel ik denk dat als het model uit het midden in beeld zou zijn gebracht, deze nog mooier zou zijn

(en de evt mua)...
klopt... is iets wat ik geprobeerd hebt te bereiken naderhand tijdens de bewerking, maar ik wilde eigenlijk niet aan het verwaaiend effect van haar haar komen aan de rechterkant.. en links de blik nog iets van haar af laten vallen.. zodoende heb ik wel geprobeerd een compositie te krijgen maar ik vond zelf dat er toen afbreuk aan gedaan werd..
waar ik toen maar een beetje op gelet heb is de schouders.. die dus net niet centraal zo kwamen, maar misschien nog net iets te weinig...
en ik had anders te veel de verhouding verandert van de foto.. zou te langwerpig worden dan als ik links er iets bij had gepakt...
(zelf ben ik ook altijd iemand die erop hammert om ze niet te centraal te plaatsen hoor.. ben dus wel een beetje hypocriet bezig nu.. haha)

en de MUA ... Deze eer valt geheel aan Floor... ik was als trekker van de foto's best wel verrast op de manier hoe zij zich voor de eerste keer tijdens de shoot profileerde... lekker relaxed.. niet geobcedeert door de camera en een leuk gevarieerde houdingen....
Ze wil een portfolio gaan aanleggen en ik denk dat de basis hier wel is gelegd denkik...
Hopelijk gaat ze hier mee door...
Ik vond het bijzonder gezellig trouwens.. en zij was al bijzonder blij met de fotoos op het 3" schermpje.. haha

dankje.. :wink:
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey..

Leuke serie van een leuke meid.

Foto1) Mooie bewerking.. vindt alleen persoonlijk haar haren iets te wild :oops:
Foto2) ook een mooie foto ik had zelf wel iets van de glim op haar neus weg gehaalt.
Foto3) deze vindt ik leuk gedaan ook goed gedaan zo met de DOF

Een goede serie, ook vooral omda ze niet op elke foto de zelfde gezichts uitdrukking heeft. complimente voor jullie 2!

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

Dimitri schreefCOLONHey..

Gr Dimitri
dat wilde haar was eigenlijk nog een beetje te soft... ik had de blower op de grond gelegd en kreeg niet geheel het verwachte resultaat, gelukkig was dit nog wat er over bleef want ze heeft lenzen en dan doet die wind je ook geen goeds..

en ja die glimp... ik heb deze bewust laten staan... je zou het inderdaad als hinderlijk kunnen ervaren als je er goed op let.. maar als je deze zou weghalen of verminderen dan valt de glimp op haar kin of lippen dan weer iets meer op... je hebt wel gelijk dat er altijd iets aan te doen is, persoonlijk was ik er zo mee tevreden.. wat niet wil zeggen dat het de beste keuze is dan he.. want jij zou het toch (gelukkig) weer iets anders doen..

dankje.. :lol:

plezier.. :wink:
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar