Compact camera

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Durf het bijna niet te vragen op een forum waar menigeen een zware rugzak met camera(s) plus lenzen op vakantie meesjouwt, maar ondanks mijn bescheiden collectie spiegelreflex apparatuur, heb ik toch behoefte aan een compact camera omdat ik niet altijd mijn spiegelreflex kan meenemen (ik zit op veel vliegreizen al aan mijn max aan hand- en ruimbagage vanwege het meenemen van de spullen voor mijn werk). Op gewone vakanties gaat de rug- of schoudertas met alle spullen uit onderstaande signature wel mee, alhoewel tijdens buitensporten (bijv. fiets, skien) is een compact camera gewenst.

Ik zoek een camera die in het borstzakje van een overhemd past, tegen een normaal stootje kan, en redelijk goede foto's kan maken (dus aan de bovenkant van de markt voor compactcamera's).

Vanwege mijn merktrouw (jarenlange goede ervaring) gaat de voorkeur uit naar een Canon, ik dacht aan de Canon Ixus 980 of 990, bij het uitproberen van de 980 in de winkel in een ver buitenland was mijn eerste indruk erg goed.

Wie kan mij verder adviseren op basis van eigen ervaring?
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Gebruikers-avatar
JosElve
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2008 16:14
WoonplaatsCOLON Den Haag, Loosduinen

Wat is je budget hiervoor? Ander zeg ik de powershot g10. Zou je evt. Nog een externe flitser op kunnen zetten.
"Photography is not just a click on the camera"
Gebruikers-avatar
Isolina
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2009 09:02
WoonplaatsCOLON Limburg

voor reflex ook enkel canon voor mij,

maar mijn compact komt uit een andere lade, en dit ook al voor jaren,
wegens kwaliteit, betrouwbaarheid, robuustheid, compactheid, snelheid en gebruiksgemak.

Veel succes met je zoektocht!
dagen zijn als nachten, alleen iets lichter
Dimfie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2009 15:03

Hoi ik heb de Canon powershot SX200 IS en deze bevalt me perfect. Past lekker makkelijk in mijn tas en maakt prachtige foto's en zelfs hele goeie filmpjes.
Groetjes Els.
Anoniem 4

Zou toch ook eens kijken naar de Casio Exilim Z400, iets minder pixels (12,1), wat meer groothoek, maar minder tele, fractie lichtsterker, iets snellere sluiter, hoger iso-bereik, wat groter LCD, iets kleiner en lichter, HD-video, meer accucapaciteit.
Vooral de ruimere groothoek heeft voordeel, beter iets croppen dan helemaal geen beeldinformatie hebben.
Groothoek en raw was voor mij de reden om voor de G10 te gaan. Prachtcamera, maar wel te groot voor borst- of broekzak.

http://www.dpreview.com/news/0901/09010 ... mpacts.asp

Prijs: rond de € 210,00
hhout
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2009 21:17

Dezelfde argumenten bij mij. Naast mijn 5D Mark 2 gebruik ik een Canon IXUS 75. Je kunt die lekker in je borstzak stoppen Ik gebruik hem op wandel- en fietstochten en zakenreizen. Als de IXUS 75 het niet meer zou doen, koop ik weer een Canon uit de IXUS serie: Klein, licht, mooi design en maakt goede foto's. Uiteraard heb je veel meer mogelijkheden met de spiegelreflex, maar dat is het compromis.
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

mijn oude ixus is kapot dus ben ook op zoek naar een compact voor ernaast.

zat zelf te denken aan de canon powershot d10 deze is waterdicht en shock proof.. nu nog ff wachten tot de prijs wat gedaalt is.
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

JosElve schreefCOLONWat is je budget hiervoor? Ander zeg ik de powershot g10. Zou je evt. Nog een externe flitser op kunnen zetten.
300 Euro vind ik een mooie prijs, liever kleiner dan een G10 want anders scheurt het borstzakje van mijn overhemd :wink: .
zat zelf te denken aan de canon powershot d10 deze is waterdicht en shock proof..
Ik ben ook gecharmeerd van water- en shockproof, maar de D10 is te bol voor mij.
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
mattia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2009 15:04

De Ixus 980 lijkt me een redelijk leuk hebbeding, maar mijn 'compact' is uiteindelijk de Panasonic Lumix LX3 geworden. Vrij beperkte zoomrange, maar wel 24-60mm, wat voor mij meer dan afdoende is. Makkelijk in gebruik, past in een jas of borstzak (geen broekzak), en topkwaliteit. En volledig handmatig in te stellen.
Isaac
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2009 15:19

Ik zweer bij mijn Panasonic LX3!

Flinke groothoek, F2.0 lensje, mooi uiterlijk (ja, dat telt ook voor mij :D)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar