Mijn eerste uitprobeersels in mijn studiootje

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Evaatje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2007 16:16
WoonplaatsCOLON hellevoetsluis
CONTACTCOLON

Sinds April bezig met mijn eigen achtergrondsysteem en flitsset, vind het heel erg leuk om te doen, maar wil ook heeeeel graag leren, dus ik hoor graag wat jullie er van vinden en wat volgens jullie beter kan (en hoe dan)......alvast bedankt!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

gr, Eva
Laatst gewijzigd door 1 op Evaatje, in totaal 24 keer gewijzigd.
Canon 7D /Canon EF-S 18 - 55 / Canon 55-200/ Canon 24-105 / Tamron 28-70
Gebruikers-avatar
MartijnBravenboer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2007 09:46
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

PSSST!!! Zet ze wat groter erop ;)!
Mijn [color=#0000FF]Flick[/color][color=#FF00BF]r[/color] : [url=http://www.flickr.com/photos/martijn1/][color=#000000]Martijn's Foto's[/color][/url]
Evaatje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2007 16:16
WoonplaatsCOLON hellevoetsluis
CONTACTCOLON

ga ik gelijk even doen, dank je wel :oops: :D
Canon 7D /Canon EF-S 18 - 55 / Canon 55-200/ Canon 24-105 / Tamron 28-70
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Een paar dingen die me opvallen:
de foto's zijn geen van allen heel erg scherp, vooral bij #2 valt me dat op. Ik denk, dat je de foto's na verkleining niet verscherpt hebt? Als ik die foto in Photoshop laadt, en het Unsharp Mask filter toepas (met instellingen 500% - 0.2 pixels - drempel 0) dan is dat probleem alvast opgelost.
Je gebruikt ISO 200 en diafragma f/11. Een betere combinatie is eigenlijk ISO 100 en f/8 (bij dezelfde flitser-instellingen): bij ISO 100 heb je net iets minder ruis, maar vooral bij f/8 presteren lenzen meestal het best.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Evaatje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2007 16:16
WoonplaatsCOLON hellevoetsluis
CONTACTCOLON

Hoi, dank je wel voor je, bruikbare, reactie! Ik heb de foto's in ps idd nog niet verscherpt, omdat ik nog niet wist hoe dit moest :oops: ga dit gelijk eens even uitproberen...... Op mijn scherm lijken ze wel scherp, kan dit komen doordat ik ze kleiner heb gemaakt voor hier?

Ik zal met die instelligen het eens proberen, dank je wel voor de tip! Ik mag donderdag weer oefenen, dus hoop snel de nieuwe resultaten te laten zien met deze instellingen (als het lukt natuurlijk).

Nog meer reacties?

Alvast bedankt!
gr, Eva
Canon 7D /Canon EF-S 18 - 55 / Canon 55-200/ Canon 24-105 / Tamron 28-70
Evaatje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2007 16:16
WoonplaatsCOLON hellevoetsluis
CONTACTCOLON

362 kijkers en maar 1 reactie? :(
Ik hoop alleen maar van jullie te mogen leren....... :wink:
Canon 7D /Canon EF-S 18 - 55 / Canon 55-200/ Canon 24-105 / Tamron 28-70
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik weet nog wel wat hoor :D
Als ik zo je foto's zie heb je de flitsers redelijk laag staan. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de catchlights in de ogen. Zo zitten die in #2 zelfs onder de pupil.
Mensen zijn gewend licht van boven te zien schijnen. De zon staat uiteraard hoog maar ook lampen in een kamer hangen boven de persoon. Als jij nou ook je flitskoppen wat hoger zet (men zegt dat een hoek van 45 gr optimaal is) krijg je een veel natuurlijkere look. Ook wordt er dan meer van het haar belicht, de bovenkant van het hoofd dus. Kijk in dit verband ook maar eens naar #4, daar zit eigenlijk meer licht op de blouse van je modelletje dan op haar gezicht.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Evaatje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2007 16:16
WoonplaatsCOLON hellevoetsluis
CONTACTCOLON

Kijk dat is ook nog een goede tip! Dank je wel! Dus dan zet ik ze hoger en mijn softbox in een hoek van 45 graden naar benden gericht op het model?

Dank je wel!
Canon 7D /Canon EF-S 18 - 55 / Canon 55-200/ Canon 24-105 / Tamron 28-70
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Hey Eva,
Ik had nog helemaal niet gezien dat je iets geplaatst had.
Nr 5 is je toppertje van deze serie.
Bij 1 en 2 zie je dat de achtergrond niet helemaal egaal belicht is.
nr 4 is wat te donker. Je kan een haarlichtje gebruiken. Ik weet dat je genoeg lampen hebt, dus probeer daar eens wat mee. Dan maak je mensen los van de achtergrond.

Greetz!
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
Gebruikers-avatar
FotoUnique
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Zundert
CONTACTCOLON

Zeker niet slecht, mij valt het meteen op dat het op mijn scherm lijkt of je er zeepbellen bij hebt geplakt? Ik zie namelijk zwarte vierkantjes om de bellen.
[i]You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it[/i]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar