Welke instellingen gebruiken paparazo fotografen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
jack&sawyer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2009 22:37

Helaas niet. Ik zou de hele serie samen met een andere cameraman doen.
De productie moest voor colombia en rio permits regelen en hebben toen de naam van die andere cameraman ingevuld...argh...
Daarna werd het schema steeds zo verschoven dat ik al weer andere jobs had en er geen meer kon doen.

Jammer maar ik kan terugkijken op een unieke ervaring.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

@ Jack&sawyer...

Bij deze wil ik wel ff zeggen ook mijn complimenten voor jou.
Ik heb met veel respect zitten kijken
toch wel heel knap hoe dat allemaal ging
kan mij goed voorstellen dat het een unike ervaring is

Had hij ook nog tips gegeven aan jou of?

Gr Dimitri
jack&sawyer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2009 22:37

Of hij me tips gaf voor mijn camerawerk? Nee van videocamera's heb ik meer verstand.
We hadden druk schema dus we hebben niet veel gezellig kunnen babbelen.
Maar hij vertelde wel dat je alleen maar dit soort foto's kan maken door constant bij die gasten te zijn.
Alsof je 1 van hen bent, maar ook de sfeer moet proeven, wanneer je even stapje achteruit moet doen en je onzichtbaar moet maken, als ze geen zin hebben.

Daardoor konden we bij die moeder en dochter zijn met de drugs.
Die situatie was erg gevaarlijk aangezien de hele buurt uitliep en het in een fractie van een seconde kon omslaan en de buurt zicht tegen ons zou kunnen keren.
Daarom was Lauren en de rest van de ploeg er niet bij, hoewel die 200 meter van ons vandaan waren.
Van de 8 falchies die er waren, werden er 2 op ons gezet die over onze veiligheid waakte. Dat deden ze alleen maar omdat ze ons mochten.
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Zijn de foto's ook ergens online te zien?
canon 40D en toebehoren
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Aestiva schreefCOLONHet valt mij op dat er weinig journalisten de 24-105 gebruiken. De 24-70 zie je naast de 70-200 2.8L IS vaak voorbij komen.
Is toch niet zo vreemd? Je wilt toch een lichtsterke lens hebben voor dat werk? De 24-105 is een leuke lens, maar niet voor dat werk.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het valt mij hier in de regio op dat een aantal journalistiek fotografen een tijdje terug hun 16-35 en 24-70 hebben opgeruimd. Juist voor een 17-40 en 25-105
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

vanwege het bereik? Of is die extra stop niet meer zo belangrijk met de huidige goede prestaties op hoge iso-waardes?
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Waarom word er onderbelicht?


902 fotos op 2.8 en 163 fotos op 4.0 de rest een beetje daar omheen.
Camera stond op aperture priotity tussen - 2/3 en -1 2/3 en metering mode pattern/5
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

Ik vermoed om een acceptabele sluitertijd te halen om uit de hand te kunnen schieten
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Palabra schreefCOLONIk vermoed om een acceptabele sluitertijd te halen om uit de hand te kunnen schieten
Daar zat ik ook aan te denken. Maar waarom niet op een hogere iso schieten dan? De camera kan dat makkelijk aan.
Waarom niet op TV schieten en auto iso?

Wellicht is er ook geflitst???
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Een indrukwekkende film en mijn complimenten aan jack&sawyer.

Onderbelichte in dit soort donkere carnaval situaties (of theater fotografie) is niet meer dan "normaal" omdat je te maken hebt met veel donker en die wil je donker houden.
Als je dit niet zou doen zou het donker te licht worden en ook het onderwerp waar het licht op valt te licht uitvallen.

Overigs zijn er volgens mij toch wel een aantal ingeflitst.
Zie in de flim daar flitst die er lekker op los.
Maar buiten in het donker hoeft dat niet gezien de vele spots die langs de weg staan.

Wat hij ook nog heeft kunnen doen is op de tweede gordijn flitsen gezien de langzame sluitertijden.

Vele wegen die naar Rio leiden :)

Foto's heb ik zien staan op www.laurenverslaat.nl
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Isaac
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2009 15:19

Gisteren de aflevering met de FARC gezien, wat een prachtwerk zeg. Ik ben jaloers op de fotograaf. Ik zou zo'n baan graag zelf ook willen. Ik weet dat het erg eng is en dergelijke, maar die platen. Pffff!! De adrenaline vind je ook nergens anders. Iemand toevallig een tip waar wat meer over dit beroep te vinden valt?
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Isaac schreefCOLONGisteren de aflevering met de FARC gezien, wat een prachtwerk zeg. Ik ben jaloers op de fotograaf. Ik zou zo'n baan graag zelf ook willen. Ik weet dat het erg eng is en dergelijke, maar die platen. Pffff!! De adrenaline vind je ook nergens anders. Iemand toevallig een tip waar wat meer over dit beroep te vinden valt?

Inderdaad, wat een aflevering zeg.
Ik voelde de spanning zelfs in mijn kamer. De foto's zijn echt prachtig
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
wrd frank
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2007 08:43
WoonplaatsCOLON Woerden
CONTACTCOLON

was inderdaad een mooie aflevering.
Volgens mij moet je door de spanning wel een snelle sluiter hebben.
ik zou blijven trillen van angst.

ook werd mij duidelijk waarom hij de 24-70 er op had zitten.
toen ze uit die fabriek terug liepen moesten ze door een sloot. en volgens mij zat er een wat bagger op zijn zonnekap.
volgens mij ben je op zo'n moment blij dat je lens binnen je zonnekap schuift.
www.helder-foto.nl (Incidenten en amusementen fotografie)
Eos 40D | GRIP BG-E2N | EF 24-70mm f/2.8[color=red]L[/color] USM | EFS 18-55mm 1:3.5-5.6 | EF 75-300mm 1:4-5.6 | Tamron AF 18-250mm 1:3.5-6.3 | Speedlite 430EX
Ingedachte al de 70-200 F/2.8
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar