Helaas niet. Ik zou de hele serie samen met een andere cameraman doen.
De productie moest voor colombia en rio permits regelen en hebben toen de naam van die andere cameraman ingevuld...argh...
Daarna werd het schema steeds zo verschoven dat ik al weer andere jobs had en er geen meer kon doen.
Jammer maar ik kan terugkijken op een unieke ervaring.
Welke instellingen gebruiken paparazo fotografen
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
@ Jack&sawyer...
Bij deze wil ik wel ff zeggen ook mijn complimenten voor jou.
Ik heb met veel respect zitten kijken
toch wel heel knap hoe dat allemaal ging
kan mij goed voorstellen dat het een unike ervaring is
Had hij ook nog tips gegeven aan jou of?
Gr Dimitri
Bij deze wil ik wel ff zeggen ook mijn complimenten voor jou.
Ik heb met veel respect zitten kijken
toch wel heel knap hoe dat allemaal ging
kan mij goed voorstellen dat het een unike ervaring is
Had hij ook nog tips gegeven aan jou of?
Gr Dimitri
-
- Shooter
- BerichtenCOLON 7
- GeregistreerdCOLON 03 Mei 2009 22:37
Of hij me tips gaf voor mijn camerawerk? Nee van videocamera's heb ik meer verstand.
We hadden druk schema dus we hebben niet veel gezellig kunnen babbelen.
Maar hij vertelde wel dat je alleen maar dit soort foto's kan maken door constant bij die gasten te zijn.
Alsof je 1 van hen bent, maar ook de sfeer moet proeven, wanneer je even stapje achteruit moet doen en je onzichtbaar moet maken, als ze geen zin hebben.
Daardoor konden we bij die moeder en dochter zijn met de drugs.
Die situatie was erg gevaarlijk aangezien de hele buurt uitliep en het in een fractie van een seconde kon omslaan en de buurt zicht tegen ons zou kunnen keren.
Daarom was Lauren en de rest van de ploeg er niet bij, hoewel die 200 meter van ons vandaan waren.
Van de 8 falchies die er waren, werden er 2 op ons gezet die over onze veiligheid waakte. Dat deden ze alleen maar omdat ze ons mochten.
We hadden druk schema dus we hebben niet veel gezellig kunnen babbelen.
Maar hij vertelde wel dat je alleen maar dit soort foto's kan maken door constant bij die gasten te zijn.
Alsof je 1 van hen bent, maar ook de sfeer moet proeven, wanneer je even stapje achteruit moet doen en je onzichtbaar moet maken, als ze geen zin hebben.
Daardoor konden we bij die moeder en dochter zijn met de drugs.
Die situatie was erg gevaarlijk aangezien de hele buurt uitliep en het in een fractie van een seconde kon omslaan en de buurt zicht tegen ons zou kunnen keren.
Daarom was Lauren en de rest van de ploeg er niet bij, hoewel die 200 meter van ons vandaan waren.
Van de 8 falchies die er waren, werden er 2 op ons gezet die over onze veiligheid waakte. Dat deden ze alleen maar omdat ze ons mochten.
- jeroengerssen
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 340
- GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30
Zijn de foto's ook ergens online te zien?
canon 40D en toebehoren
-
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1137
- GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
- WoonplaatsCOLON YGT360
- CONTACTCOLON
Is toch niet zo vreemd? Je wilt toch een lichtsterke lens hebben voor dat werk? De 24-105 is een leuke lens, maar niet voor dat werk.Aestiva schreefCOLONHet valt mij op dat er weinig journalisten de 24-105 gebruiken. De 24-70 zie je naast de 70-200 2.8L IS vaak voorbij komen.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Het valt mij hier in de regio op dat een aantal journalistiek fotografen een tijdje terug hun 16-35 en 24-70 hebben opgeruimd. Juist voor een 17-40 en 25-105
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede
vanwege het bereik? Of is die extra stop niet meer zo belangrijk met de huidige goede prestaties op hoge iso-waardes?
[size=84]onderschrift[/size]
- Aestiva
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 2193
- GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
- WoonplaatsCOLON Vleuten
- CONTACTCOLON
Waarom word er onderbelicht?
902 fotos op 2.8 en 163 fotos op 4.0 de rest een beetje daar omheen.
Camera stond op aperture priotity tussen - 2/3 en -1 2/3 en metering mode pattern/5
902 fotos op 2.8 en 163 fotos op 4.0 de rest een beetje daar omheen.
Camera stond op aperture priotity tussen - 2/3 en -1 2/3 en metering mode pattern/5
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
- Aestiva
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 2193
- GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
- WoonplaatsCOLON Vleuten
- CONTACTCOLON
Daar zat ik ook aan te denken. Maar waarom niet op een hogere iso schieten dan? De camera kan dat makkelijk aan.Palabra schreefCOLONIk vermoed om een acceptabele sluitertijd te halen om uit de hand te kunnen schieten
Waarom niet op TV schieten en auto iso?
Wellicht is er ook geflitst???
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
- sugarman
- Canon shooter Die Hard
- BerichtenCOLON 5360
- GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
- WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
- CONTACTCOLON
Een indrukwekkende film en mijn complimenten aan jack&sawyer.
Onderbelichte in dit soort donkere carnaval situaties (of theater fotografie) is niet meer dan "normaal" omdat je te maken hebt met veel donker en die wil je donker houden.
Als je dit niet zou doen zou het donker te licht worden en ook het onderwerp waar het licht op valt te licht uitvallen.
Overigs zijn er volgens mij toch wel een aantal ingeflitst.
Zie in de flim daar flitst die er lekker op los.
Maar buiten in het donker hoeft dat niet gezien de vele spots die langs de weg staan.
Wat hij ook nog heeft kunnen doen is op de tweede gordijn flitsen gezien de langzame sluitertijden.
Vele wegen die naar Rio leiden
Foto's heb ik zien staan op www.laurenverslaat.nl
Onderbelichte in dit soort donkere carnaval situaties (of theater fotografie) is niet meer dan "normaal" omdat je te maken hebt met veel donker en die wil je donker houden.
Als je dit niet zou doen zou het donker te licht worden en ook het onderwerp waar het licht op valt te licht uitvallen.
Overigs zijn er volgens mij toch wel een aantal ingeflitst.
Zie in de flim daar flitst die er lekker op los.
Maar buiten in het donker hoeft dat niet gezien de vele spots die langs de weg staan.
Wat hij ook nog heeft kunnen doen is op de tweede gordijn flitsen gezien de langzame sluitertijden.
Vele wegen die naar Rio leiden
Foto's heb ik zien staan op www.laurenverslaat.nl
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gisteren de aflevering met de FARC gezien, wat een prachtwerk zeg. Ik ben jaloers op de fotograaf. Ik zou zo'n baan graag zelf ook willen. Ik weet dat het erg eng is en dergelijke, maar die platen. Pffff!! De adrenaline vind je ook nergens anders. Iemand toevallig een tip waar wat meer over dit beroep te vinden valt?
- Aestiva
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 2193
- GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
- WoonplaatsCOLON Vleuten
- CONTACTCOLON
Isaac schreefCOLONGisteren de aflevering met de FARC gezien, wat een prachtwerk zeg. Ik ben jaloers op de fotograaf. Ik zou zo'n baan graag zelf ook willen. Ik weet dat het erg eng is en dergelijke, maar die platen. Pffff!! De adrenaline vind je ook nergens anders. Iemand toevallig een tip waar wat meer over dit beroep te vinden valt?
Inderdaad, wat een aflevering zeg.
Ik voelde de spanning zelfs in mijn kamer. De foto's zijn echt prachtig
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
- wrd frank
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 200
- GeregistreerdCOLON 07 Okt 2007 08:43
- WoonplaatsCOLON Woerden
- CONTACTCOLON
was inderdaad een mooie aflevering.
Volgens mij moet je door de spanning wel een snelle sluiter hebben.
ik zou blijven trillen van angst.
ook werd mij duidelijk waarom hij de 24-70 er op had zitten.
toen ze uit die fabriek terug liepen moesten ze door een sloot. en volgens mij zat er een wat bagger op zijn zonnekap.
volgens mij ben je op zo'n moment blij dat je lens binnen je zonnekap schuift.
Volgens mij moet je door de spanning wel een snelle sluiter hebben.
ik zou blijven trillen van angst.
ook werd mij duidelijk waarom hij de 24-70 er op had zitten.
toen ze uit die fabriek terug liepen moesten ze door een sloot. en volgens mij zat er een wat bagger op zijn zonnekap.
volgens mij ben je op zo'n moment blij dat je lens binnen je zonnekap schuift.
www.helder-foto.nl (Incidenten en amusementen fotografie)
Eos 40D | GRIP BG-E2N | EF 24-70mm f/2.8[color=red]L[/color] USM | EFS 18-55mm 1:3.5-5.6 | EF 75-300mm 1:4-5.6 | Tamron AF 18-250mm 1:3.5-6.3 | Speedlite 430EX
Ingedachte al de 70-200 F/2.8
Eos 40D | GRIP BG-E2N | EF 24-70mm f/2.8[color=red]L[/color] USM | EFS 18-55mm 1:3.5-5.6 | EF 75-300mm 1:4-5.6 | Tamron AF 18-250mm 1:3.5-6.3 | Speedlite 430EX
Ingedachte al de 70-200 F/2.8