Samantha (18+)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hoi allemaal,

Onlangs een shoot gehad met de lieve Samantha, hier een paar foto's van de totale shoot.

Ben ik geslaagd of had het beter gekund?

#1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=135189[/img]

#2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=135188[/img]

#3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=135187[/img]

Alvast bedankt voor het kijken.

Groet van Marco
Marije
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2006 16:00
WoonplaatsCOLON Wolvega
CONTACTCOLON

Wauw, prachtige serie! Alles heel subtiel, ja mooi!
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Niet verkeerd gedaan zeg! Jammer dat foto 2 nét niet helemaal symmetrisch is, ze lijkt heel iets gedraaid te zitten.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Ik ben normaal niet zo van de 18+ foto's, maar deze zien er echt goed uit zeg! ( nu had je het model ook mee natuurlijk haha). De eerste zwart wit omzetting vind ik ook erg geslaagd

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Marco.

Ook in mijn ogen vindt ik het een mooie serie.
Mijn complimenten aan het model en aan de fotograaf!

Wel ben ik eens met wat fokke zegt op foto2 had ze een stukje naar rechts gemoeten..

En nog 2 puntjes (die ik persoonlijk zou doen)

Foto1. zou ik het haar links weg shoppen
Foto2. die glim op der voorhoofd weg shoppen.

Mooie serie!
Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

tweede en derde erg goed, de eerste een heel rare pose, waardoor de benen er erg vreemd uit zien.
grt,bouk.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Netjes!
Toch een paar kanttekeningetjes:
de afgehakte benen van foto 1 vind ik niet zo mooi, zeker in combinatie met de forse ruimte onderin de foto.
Foto 2 is echt gaaf zo met die pose. Als ik hem zelf zou moeten nabewerken zou ik hem in landscape maken (eenvoudig het canvas vergroten, dat kan makkelijk met zo'n witte achtergrond) en ook het model nog wat recht zetten. Volgens mij wint hij erg aan kracht op die manier.
Foto 3 heeft wat last van overstraling op het haar, ook dat is misschien nog wel wat op te knappen? Hier zou ik het model wat minder in het midden zetten.
Het licht is misschien niet erg spannend maar dat past m.i. precies bij deze setting. Kijkt lekker weg zo.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Bedankt allemaal voor de reacties.

Toch een positief resultaat m.i. met hier en daar ook een aantal puntjes wat in de ogen van andere beter had gekunt. Tips en opbouwende kritiek zijn altijd welkom en daar leer ik weer van.

@Martin: Die overstraling lijkt idd op het haar aanwezig, maar eenmaal afgedrukt zie je daar niets meer van en is het perfect.

Wat betreft het afgehakt zijn van de benen, ik heb hier getwijfeld om de benen tot aan de onderzijde af te kroppen. Persoonlijk vind ik het een hele mooie foto en stoort het mij niet.

Wat ik wel graag zou willen is een manier te vinden om het teveel terugkaatsen van het licht op de achtergrond tegen te gaan. Ik gebruikte hier twee flitskoppen met reflector schijnend op de achtergrond. Iemand een idee hoe je dit op een simpele manier kunt voorkomen?

Groet van Marco
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

MGP ik vind het ook erg mooie foto's en ook een mooi model...

Misschien komt het door mij want niemand ziet het, maar ik zie op foto 2 in de rechter boven hoek een grijze (drie)hoek ???
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Marco, die terugkaatsing is te voorkomen met afstand. Hoe verder je model van de achterkant verwijderd is, hoe minder last je hebt.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

@bas28: Ik zag de foto vandaag op een ander TFT scherm en toen zag ik het ook, een crystal bright scherm is mooi maar dan zie je het dus niet.

@martin: Dat een model verder van de achtergrond zetten minder last van overstraling geeft had ikzelf ook al ondervonden. Maar niet elk model staat helemaal stil en dan kan ze wel eens in de "te verlichte zone" komen.

Ik doelde eigenlijk een beetje op het feit dat je iets in de trant van "piepschuim" platen gebruikt om de flitskoppen mee af te schermen waarvan je de zijde waar de flitskop zit met iets zwarts afplakt. In ieder geval bedankt voor je goed bedoeld advies.

Groet van Marco
Gebruikers-avatar
MSP Photographics ©
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 641
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2008 01:09
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Nr 2& 3 spreken me aan,mooi model ook !!! :wink:
Tomorrow is what you make of it...
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Foto 1 is voor mij de mooiste. Ik merk ook dat mijn blik hier het eerst naar haar gezicht wordt getrokken. Dat is bij de andere foto's niet zo.
Foto 2 had ik mooier gevonden als deze echt symetrisch was geweest.
Foto 3 is een heel gewaagde pose.


Cheers 8)
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties,

Zo zie je maar weer dat ieder zijn eigen smaak heeft van welke foto hem of haar het meest aanspreekt.

Een ieder ervaart elke foto ook weer anders, mooi of zelfs gewaagde pose.

Bedankt voor degene die allemaal gereageerd hebben.

Groet van Marco
Gebruikers-avatar
Roza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2008 16:05
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Als je de eerste nog wat krapper cropt denk ik dat ie wat sterker wordt, nu is er veel loze ruimte onderin..
Welcome to my world, www.rozaschous.weebly.com
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Roza schreefCOLONAls je de eerste nog wat krapper cropt denk ik dat ie wat sterker wordt, nu is er veel loze ruimte onderin..
Bedankt voor je reactie, persoonlijk vind ik hem goed maar zoals ik al eerder aangaf ervaart een ieder een foto op zijn eigen manier.

Groet van Marco
Gebruikers-avatar
Erwin 350D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2008 12:46
WoonplaatsCOLON Jubbega

Hoi Marco,

#2 & #3 vind ik helemaal super, mooie poses ( ok idd die symetrie bij 2 ) mooi qua kleur etc.
#1 vind ik de vreemde houding van de benen redelijk storen, wat erg jammer is omdat het verder ( ook ) een prachtige foto is. Zeer mooi model ook overigens.

Ik heb ook de overige foto's van deze serie even bekeken op je site en was vooral onder de indruk van de 2e!! Naar mijn mening nog mooier dan de 3 hier geplaatst!
[size=67]EOS350D/EF-s 18-55/EF28-105 1:3.5-4.5 II USM/ 430EX[/size]
Doch jo ding en lit de lju rabje
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Bedankt Erwin voor je reactie.

Groet van Marco
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar