Schoorsteenbrand

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

christianos schreefCOLON@ sarpa, ja het is een 'leuk' onderwerp
ik vind trouwens zowiezo lang niet zo lullig staan als fotograveren hoor, zowiezo is veel meer gemaakte fout en bijna ingeburgerd. Maar strikt genomen heb je gelijk 8) [/size]
ipv leuk zou je ook interessant kunnen gebruiken bv. En zowiezo kan vaak zo geschreven worden, maar het is en blijft fout, daar hoef je het niet zo strikt voor te nemen, al schrijven hele volksstammen het zo.

Maar goed, back on-topic, ik ben ook niet zo gecharmeerd van de zwart-wit omzetting. Wel van zwart-wit op zich, maar het voegt in deze serie weinig toe in mijn beleving. Verder sluit ik me aan bij de opmerking mbt ruggen etc. 7 geeft nog wel de meeste actie weer.

just my 2 cents
Sarpa
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

@Christianos
Het was niet de bedoeling je af te schilderen als een klein kind.
Ik bedoelde te zeggen dat je echt geen verschil gaat zien tussen een goede (digitaal) naar zwart-wit omgezette kleurenfoto en een analoge zwart-wit foto.

In deze heb je misschien gelijk dat de omzetting niet helemaal optimaal is, maar er hoeft niet gegeneraliseerd te worden. Er zijn genoeg mensen (ook veel op dit forum) die ze per kanaal bewerken. En dan zie je mijns inziens geen verschil tussen analoog en digitaal.

Ik bedoelde overigens de privacy van de brandweermannen.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
MSP Photographics ©
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 641
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2008 01:09
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Interessante reeks om te kijken,goed vastgelegd,ik hoop dat de schade voor je buurman mee viel en hij een beetje is bekomen van de schrik.... :wink:
Tomorrow is what you make of it...
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
christianos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 13:48
WoonplaatsCOLON Weesp

CitizenJay81 schreefCOLON@Christianos
Het was niet de bedoeling je af te schilderen als een klein kind.
Ik bedoelde te zeggen dat je echt geen verschil gaat zien tussen een goede (digitaal) naar zwart-wit omgezette kleurenfoto en een analoge zwart-wit foto.

In deze heb je misschien gelijk dat de omzetting niet helemaal optimaal is, maar er hoeft niet gegeneraliseerd te worden. Er zijn genoeg mensen (ook veel op dit forum) die ze per kanaal bewerken. En dan zie je mijns inziens geen verschil tussen analoog en digitaal.

Ik bedoelde overigens de privacy van de brandweermannen.

Gr,
Jasper
He Jasper, geeft niks. Ik snap nu hoe jij hem bedoelde ;-)

Is dat trouwens een uitdaging ;-)?

*rent naar de DOKA*
Die lens wil ik we[color=red]L[/color]
Gebruikers-avatar
wrd frank
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2007 08:43
WoonplaatsCOLON Woerden
CONTACTCOLON

Mooie serie om te bekijken.

Denk dat de buurman alleen hoop rook in huis had.
Vaak is het alleen nog een kwestie van de ragebal er door en controleren met een warmte beeldcamera. En terug naar kazerne.

Ook leuk om zo'n serie in Z/W te zien. Weer eens iets anders.
www.helder-foto.nl (Incidenten en amusementen fotografie)
Eos 40D | GRIP BG-E2N | EF 24-70mm f/2.8[color=red]L[/color] USM | EFS 18-55mm 1:3.5-5.6 | EF 75-300mm 1:4-5.6 | Tamron AF 18-250mm 1:3.5-6.3 | Speedlite 430EX
Ingedachte al de 70-200 F/2.8
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

christianos schreefCOLON He Jasper, geeft niks. Ik snap nu hoe jij hem bedoelde ;-)

Is dat trouwens een uitdaging ;-)?

*rent naar de DOKA*
Haha, ik bedoel op het forum he (900 pixels).
Als het levensgroot opgehangen wordt zou je misschien een verschil kunnen zien, maar dat ligt ook weer aan het feit dat ik maar een 40D met een 24-105 heb.

Misschien wel leuk om toch eens te proberen :)
...design my thoughts like a sculpture.
christianos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 13:48
WoonplaatsCOLON Weesp

Ik moet toch nog een aantal rolletjes ontwikkelen...

Mijn ervaring is dat je op alle formaten altijd een verschil ziet. Film-emulsie gaat gewoon anders met licht om dan digitaal. Een sterk onderdeel is het grotere dynamisch bereik van film en natuurlijk de korrel ipv. ruis om wat hogere ISO's.

Ik zal binnenkort hier eens wat posten, dingen die met film gedaan en zijn en met mijn 5D. Omdat die FF is , komt deze IMHO het dichtste in de buurt van film.

Je zal versteld staan van het verschil wat er nog is, opvallend is vooral dat digitaal nog steeds niet op het niveau van film is.

(maar het is wel een stuk makkelijker 8) )
Die lens wil ik we[color=red]L[/color]
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Digitale fotografie innoveert snel. Een digitale HDR maken gaat tegenwoordig erg goed; je zal er versteld van staan :)

Maar dat kan je inderdaad in de doka ook bereiken, dus ik ben wel erg benieuwd eigenlijk. Post maar eens een voorbeeld!

Ik fotografeer praktisch altijd op ISO 100, pas alleen mn belichtingstijd aan, dus het korrelprobleem is niet heel relevant.

Misschien moeten we een keer samen op pad om een onderwerp vast te leggen (zelfde tijdstip, lichtval, enz.)
Dan bewerk jij de foto analoog, ik digitaal (leen ik wel je 5D ;) )

Dan ga jij vervolgens 2 dagen in de doka staan, en ik bewerk hem in 30 minuten op de compu en dan kijken wat het resultaat is..
...design my thoughts like a sculpture.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar