Dagje scheveningen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Remco Ladage
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2009 14:42
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Gister lekker uitgewaaid op scheveningen. Heb er ook heel wat plaatjes geschoten (bijna allemaal van de meeuwen in action). Van al die plaatjes vind ik er zelf eigenlijk maar 1 mooi.
De foto is geschoten met een 18-55 lens, de foto zelf is niet gecropt. Dit moet een aardige impressie geven over hoe dichtbij ze vlogen (zweefde).
De meeuw moet wel het toonbeeld van effiecientie zijn. Ik vind het prachtig om te zoen hoe die beesten tijden lang kunnen zweven zonder ook maar 1x met hun vleugels te slaan.

Afbeelding

Dan nog 1 foto die ik jullie niet wil weerhouden. Ga niet posten dat die niet scherp is, want dat weet ik. Ik wil puur mijn beleving van gister met jullie delen.
Wat me gister gebeurde is namelijk gewoon te bizar voor woorden. Ik geloof nooit dat 1 van jullie dat ooit heeft meegemaakt!

Ik zit gister lekker rustig op een bankje, komt er ineens het volgende voor bij vliegen.
Totaal niet op voorbereid natuurlijk, maar pak snel mijn camera om het bewijs vast te leggen (anders geloven jullie me nooit). Kijk en huiver....
Afbeelding

Inderdaad!! Goed gezien! een boom! Hebben jullie ooit een boom voorbij zien vliegen?
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Ben er van overtuigd dat je toch mooiere plaatjes genomen hebt tijdens je dagje scheveningen?
Nobody
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 00:34
WoonplaatsCOLON Diepenbeek (België)

Foto 1 is mooi knap gedaan :wink:
Groetjes
Jean

Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
Gebruikers-avatar
robert1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2008 19:34
WoonplaatsCOLON den haag

foto 1 vindt ik erg mooi en geeft idd weer hoe dichtbij de vogel was.

foto 2 is humor :lol: een boom die vliegt.
eos350d met tamron AF 11-18 F4.5-5.6/sigma 24-70 f2.8/ tamron SP AF Di 90mm macro/ canon EF 70-300 is usm F4-5.6/ kenko 1.4 extender / manfrotto 190 xprob met 804rc2 kop/ afstandsbediening RS60-E3
Gebruikers-avatar
Remco Ladage
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2009 14:42
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Boldy schreefCOLONBen er van overtuigd dat je toch mooiere plaatjes genomen hebt tijdens je dagje scheveningen?
Ik heb een heleboel foto's gemaakt en daar zitten aardig wat redelijke tussen, maar geen van allen kwam eruit zoals ik de foto bedoeld heb. Dan gaat het vooral om de composietie.
Ben erachter gekomen dat dat toch veel moeilijker is dan ik dacht :(

Nou weet ik dat foto 1 qua compositie nog wat te wensen over laat (heb hem weer te centraal :) ) maar daar kan je ook niet echt heel veel mee doen als hij echt over je heem vliegt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar