Mute @ Popei

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Afgelopen woensdag, koninginnenacht, weer eens naar Popei geweest om naar bandjes te luisteren en ze te fotograferen. Punk Rock was het thema. De eerste twee bands vond ik niet zo geweldig, zowel op muzikaal als op entertainment vlak, die zal ik jullie dan ook besparen. De laatste, een Canadese band was dan wel weer de moeite waard:"Mute" Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Marc

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Wisselende serie Marc, waarbij ik het idee heb dat je ze beter hebt gemaakt. Gezien de exif was het licht echter niet al te best, laat dat echter geen excuus zijn.

De eerste is fraai aangesneden zo, met een prettige zwart/wit omzetting. Wanneer je geen last gehad zou hebben van bewegingsonscherpte was het een topper geweest. Kijkende naar de exif zou ik echter niet weten waar er winst te halen zou zijn.

Bij de kleurenfoto's zit het qua scherpte over het algemeen genomen wel goed, maar denk dat ze sterker worden in zwart/wit. Ik vind de kleuren meer afleiden als wat toevoegen.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Geert,
Dank voor je reactie. Dat lees ik nu vaker, dat het allemaal in ZW moet... Ik weet het zonet niet hoor. Ik vind de kleuren hier niet afleiden, eerder sfeer toevoegen... Bewegingsonscherpte bij #1 is mij bekend, toch heb ik de plaat geplaatst. Vind het wel kunnen. Ik denk overigens niet dat ik ze veel beter heb gemaakt. Hooguit een of twee lucky shots in een serie.

Tjee, ik ben het een beetje met je oneens geloof ik :oops: :wink:
Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik snap de plaatsing van 1 ook wel, want ondanks de bewegingsonscherpte blijft het geen verkeerde plaat.

En over het omzetten naar zwart/wit versus kleuren: Bij 4 en 6 kunnen de kleuren prima, maar bij 2 en zeker 5 denk ik dat zwart/wit te overwegen is. Maar ik hou ervan om een serie of compleet in kleur te doen, of compleet in zwart/wit. En laat mij vooral niet gezegd hebben dat iets moet, ik geef enkel mijn gedachtenkronkels bij het zien van deze foto's.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

geert h schreefCOLON En laat mij vooral niet gezegd hebben dat iets moet, ik geef enkel mijn gedachtenkronkels bij het zien van deze foto's.
En daar dank ik je hartelijk voor :lol:
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Achrome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2008 21:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hey Marc,

Leuk je eens in levende lijve te ontmoeten, samen met Funny en Patrick S. nog wel. Jammer dat ik de laatste band gemist heb.

Laat ik vooraf nog even benadrukken; in mijn ogen is de gehele serie zwart-wit ;)

1. Aparte plaat en daarom ook een mooie binnenkomer. Er lijkt iets te wringen (te krap gekaderd) maar da's, voor mij althans, een lekkere 'odd twist'. Die bewegingsonscherpte vind ik hier ook wat toevoegen.
2. Niet zo florisante pose. Als ik gitarist zou zijn zou ik deze plaat snel opbergen. Maar ik bén de gitarist niet dus kan ik er ook bij zeggen dat je in ieder geval een moment te pakken hebt waarin echt iets gebeurd.
3. Lekkere plaat hoor. Jumpshot mét beweging! Ik vind 'm lekker. Goed ook hoe juist z'n oog vanachter de hals te zien is.
4. Goed om een closeup te zien. Oog voor detail. Lekker contrast ook. Zou nog krapper kaderen / inzoomen op handen en stukje body-hals, de plaat nog sterker maken? Ik denk van wel.
5. Dieptewerking doet het goed hier. Jammer van het weinige licht op z'n gezicht, maar ja... I know i know, niet zeuren daarover want je hebt het niet voor het zeggen als fotograaf voor een podium.
6. Geen slechte maar wel standaard foto. Doet weinig bij mij.

Tot wellicht een volgende keer, dan neem ik mijn camera ook mee!
5dII, 40D, EF 16-35 2.8L II, EF 24-70 2.8L, EF 70-200 2.8L IS, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430EX II
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Jups, inderdaad leuk je ontmoeten... gezicht achter een naam doet toch meer ;). Dank voor je input weer!

Ik begon met verbazing je reactie op foto 2 te lezen... daarna snap ik hem. Misschien heb je wel gelijk. Al zijn er artiesten die vinden dat ze niet gek genoeg op de plaat kunnen staan;) Wat betreft #4: krapper kan, heb ik ook geprobeerd, alles komt al snel erg centraal alles. Misschien had ik hem nog iets schuiner moeten nemen echt op de diagonaal? Of de detail rechts onder weg halen... Ik kijk er nog eens naar.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

1: De bewegingsonscherpte heeft wel wat kunstzinnigs. Je wilde weten wat verantwoorde ontscherpte nu was, nou dit dus ;)

2: Weet niet wat ik van deze moet vinden. Het moment heeft wel wat maar komt er niet krachtig genoeg uit. Ik denk dat ik op dat moment zou gegaan zijn voor meer closeup shot. Het bovenlichaam met de gitaar erbij en een klein stukje van de bovenbenen. Maakt de plaat wat rustiger om te kijken maar de emotie veel sterker.

3: Jawel, het is jou ook gelukt! Erg fijn de zwart wit omzetting. Misschien moet je die maar eens proberen in urban acid. Denk dat die dan nog vetter wordt.

4: Ook hier was je beter krapper gaan kaderen. Mooi serene plaat met mooi licht. Goed gezien.

5: Hier had je ietsje meer omlaag kunnen richten zodat net die voorste voet er helemaal opstond. Je had ruimte zat in het kader, zie ruimte boven het hoofd ;)

6: Nette plaat.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Thanx Wendy, heb ik zeker wat aan ;)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar