Opvouwbare fotostudio

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Vanmiddag zat ik even wat folders door te bladeren die net door de bus waren gekomen. En tot mijn verbazing zag ik een 'professionele fotostudio' in de kruidvat folder staan.

http://internetvoordeel.kruidvat.nl/doc ... 2jalt6s605

Het nadeel wat ik zelf al zie is dat 40x40x40 wel erg klein is.

Het is er nu, dus heb je een fotostudio nodig, dan is dit de kans. Maar is dit wat, of kan ik beter het geld in me zak houden?
Gebruikers-avatar
ikenolaf
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2008 08:41
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

licht eraan wat je erin wilt fotograferen? als het veel macro is zou het nog wel kunnen. k heb de grotere versie en die bevalt goed.

(sorry hij heeft nog geen kleintjes gekregen, maar wanneer die er zijn ben je de 1e)
Een Canon vraagt om goede Bommen en Granaten
jveersema
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2008 18:39

Best geinig setje, leuk om een keer een gooi te doen naar productfotografie.

Verkopen ze 'm ook gewoon in de winkels?
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Zie hier de ervaringen bij de Gamma en hier bij de office
Elke 2 maanden komt hij ergens in de aanbieding. :wink:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
wouter400d
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2008 10:28
WoonplaatsCOLON emmen

hallo

ik heb hem zelf ook gekocht, alleen waren bij mij naar een paar keer gebruik de lampjes overleden. :?

verder zijn dit prima dingen! :)

groeten
14 jaar oud...canon 50D:) canon 70-200 F4.0 usm L + sigma 17-70 f2.8-4.5 + canon speedlite 580 EX
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ik heb die ook betaald alleen een tientje meer. Prima ding. Je moet de achtergrondjes even strijken en aan zo'n klerenhanger met knijpers hangen. Anders blijf je vouwen zien. De lampjes schijnen snel door te branden maar die zijn 1.50 perstuk, ik heb er geen last mee.
Dus voor het geld best een leuk ding, op markt plaats te koop voor 45 en bij cameranu (geloof ik) voor 50
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Ik heb ook zo'n tentje en je kunt er leuke dingen mee doen. En je moet de achtergronden inderdaad even strijken. Ik heb ze ook aan een klerenhangertje hangen. Die zijn voor een paar centen te koop bij Ikea.
En dit is een van mijn probeerseltjes.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... highlight=

gr. Wimmes
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
Nolimits
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2009 22:25
WoonplaatsCOLON Veghel

Ik heb 'm zelf ook :lol:
Gebruik het "statief" niet voor je DSLR,want dan valt ie om.
Verder handig spul.

Edy
*Canon EOS 450D 18-55/iS en
*Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di-II LD VC Aspherical (IF) MACRO
*Sigma AF 50mm F2.8 EX DG Macro
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Nagtie schreefCOLON De lampjes schijnen snel door te branden maar die zijn 1.50 perstuk
Ik heb ook zo'n tentje en die lampjes lijken wel veel op die goedkope lampjes maar is dat ook zo? Ik dacht dat die lampjes (speciale daglichtlampen) € 13,-- per stuk waren.
Gebruikers-avatar
Nolimits
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2009 22:25
WoonplaatsCOLON Veghel

jonggolde schreefCOLON
Nagtie schreefCOLON De lampjes schijnen snel door te branden maar die zijn 1.50 perstuk
Ik heb ook zo'n tentje en die lampjes lijken wel veel op die goedkope lampjes maar is dat ook zo? Ik dacht dat die lampjes (speciale daglichtlampen) € 13,-- per stuk waren.
Misschien is er als vervanging bij Ikea wel een mooi spotje/lampje te koop voor weeeiiiinug.
*Canon EOS 450D 18-55/iS en
*Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di-II LD VC Aspherical (IF) MACRO
*Sigma AF 50mm F2.8 EX DG Macro
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Ik zie er toch van of, vanwege de grote/kleinte van het ding.
Verder heb ik zelf een tijdje terug zelf wat in elkaar geknutseld met wat pvc en een laken, maar dat is niet mooi strak. (de resultaten hiervan staan trouwens ook op het board)

En Ja, ze zijn ook gewoon in de winkel verkrijgbaar. Al leek het niet veel soeps toen ik het zag staan.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Als die lampen na een paar keer stuk gaan vind ik het geen goed setje. Is dat bij proff. sets ook zo? En wat kost een prof. set in verhouding tot deze setjes?
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Evaatje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2007 16:16
WoonplaatsCOLON hellevoetsluis
CONTACTCOLON

Ik hem hem ook gekocht, en vanavond mee geexperimenteerd, maar het lukt me niet :oops: , ik krijg de belichting niet goed (witbalans op kunstlicht krijgt nog wel een beetje redelijk effect), maar ik blijf maar schaduwen houden.....zet ik de lampjes soms verkeerd? Gewoon recht op het doek toch? of moeten ze iets schuin van voren of van achteren? Ben een tijdje aan het emmeren geweest, maar raakte zo gefrustreerd (zie her en der op het forum hele mooie foto's eruit komen.....) wat doe ik verkeerd? Of ps jullie ze heel veel bij?

gr, Eva
Canon 7D /Canon EF-S 18 - 55 / Canon 55-200/ Canon 24-105 / Tamron 28-70
Gebruikers-avatar
Kraan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 10:37
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Maak het jezelf makkelijk en begin met het zwarte achtergrond, en richt de lampen van voor naar achteren, dus van beide kanten van jou uit naar het object. Gewoon hier wat mee oefenen.

Heb o.a. er deze foto mee gemaakt. Vind 'niet geweldig trouwens met die ondergrond, niet helemaal vlak.. Maar heb die lampen hierbij van voren naar achteren gericht zegmaar.

Afbeelding
Evaatje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2007 16:16
WoonplaatsCOLON hellevoetsluis
CONTACTCOLON

Dank je wel, heb je deze foto dan nog verder bewerkt als ik vragen mag, want mijn achtergrond ziet er zo uit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is de opstelling die ik gebruikte

Ik vind ze bagger, de kleuren kloppen niet, de witbalans niet, en noem maar op.......
Welke instellingen gebruiken jullie?
Ik hoop dat ik toch nog zulke mooie foto's als jullie kan maken ermee :cry:
Canon 7D /Canon EF-S 18 - 55 / Canon 55-200/ Canon 24-105 / Tamron 28-70
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar