EOS 5d MKII begint spontaan te schieten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
umberto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 20:54

Ik heb wel iets heel bijzonders. Als ik de EOS 5d MKII aan zet, begint deze als een razende foto's te schieten. De ontspanknop zit niet vast. Als ik de batterij eruit haal en dan weer terug, is het euvel verholpen. Volgens de leverancier zou het inderdaad aan de batterij kunnen liggen
Heeft iemand dezelfde ervaring gehad ???
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Graag in het door voor gemaakte topic @ http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=58348.


Dank!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik heb deze ervaring niet, maar wel een wedervraag: Gebruik je een originele canon-accu? Wanneer je het bij de originele accu hebt zou ik het lekker de leverancier laten oplossen wanneer het weer terug komt, hij valt immers nog in de garantie.

Ik zie dat je het andere topic verwijderd hebt, dan open ik deze maar weer.
umberto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 20:54

ik gebruik de originele canon accu's, door de accu eruit te halen heb je wel een soort reset. Het is dus maar de vraag of het de accu is...
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Ik vind dit antwoord van de leverancier duidelijk een kwestie van afschepen. Wat een antwoord.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

umberto schreefCOLONVolgens de leverancier zou het inderdaad aan de batterij kunnen liggen
Zeg maar tegen die leverancier dat hij een cursus electronica gaat doen.
Ja aan één kant heeft de man gelijk als er geen batterij in zit gebeurt het niet.

Gewoon garantie laat de leverancier het maar uitzoeken.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Itam Bedakki
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2008 22:30

Triest voor woorden zo'n antwoord van de leverancier.
Alsof het iets betreft van paar 100 euro's. Het lijkt wel of het
steeds meer voorkomt zulke dingen. Het is soms te gek voor
woorden dat bij een defect bij een nieuwe camera, het
opgestuurd moet worden voor reparatie,
en dat je 'm minimaal 4 tot 6 weken kwijt bent? Er zijn maar weinig
zaken die de camera gelijk voor een nieuwe omruilen denk ik.
Moet "niet" kunnen met de 5D MKII, maar je leest hier toch het één
en ander over storingen bij nieuwe camera's, die helaas te
makkelijk door de winkelier wordt afgescheept, of ben ik nou zo'n doemdenker?
Twee bodies, kaartjes en wat glaswerk,
een flitser en zo'n driepootding...
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Itam Bedakki schreefCOLONof ben ik nou zo'n doemdenker?
Nee dat niet (wel iemand met een te grote avatar, pas dat even aan svp

Maar winkeliers kunnen de camera wel omruilen, maar krijgen dan van Canon de camera gerepareerd retour en kunnen hem dan alleen nog maar als gebruikte camera verkopen. En dan kost service toch wel een hoop centjes.

Het probleem lijk mij niet aan de batterij te liggen. Als je even logisch nadenkt dan is dat gewoon niet logisch.
Ondanks dat de sluiterknop fysiek misschien nog goed werkt zit er tussen de speigel en de sluiterknop nog een hoop electronica die deffect kan zijn. En of een printplaat kapot is kun jij niet zien of voelen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Itam Bedakki
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2008 22:30

Tja, je zou haast medelijden met de winkeliers krijgen ipv
met de consument, die toch hun zuurverdiende euro's
voor hun hobby inleveren. De camera kan alsnog als leentoestel
bij een reparatie van een gelijkwaardige toestel ingezet worden,
of men gooit het in de verhuur, of als occasion die net onder de nieuwprijs verkocht wordt.
Zo'n 5DMKII voor een aangepaste prijs krijgen ze echt wel verkocht,
en wie weet verkopen ze een grip en 2e accu erbij ook nog.
Klantenbinding is toch wel iets waar je in de toekomst veel profijt van kan hebben toch?
Ik ben geen winkelier, ik blijf het alleen zuur vinden voor sommigen onder ons
die zo'n traject af moeten leggen,
de verwachtingen die ze van zo'n camera hebben
èn vooral service is toch niet "raar?" Maar goed, ik dwaal af, het ligt niet
aan de batterijen, zoals eerder is verwoordt, een duidelijke geval van garantie dus.
Succes Umberto.
Twee bodies, kaartjes en wat glaswerk,
een flitser en zo'n driepootding...
umberto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 20:54

Allen bedankt voor de reacties. Ik begrijp dat een camera lang onderweg kan zijn voor reparatie. Ik heb mijn camera half december gekocht. Is er, in het algemeen, ergens vastgelegd dat binnen een bepaalde periode na aankoop goederen vervangen moeten worden door nieuwe ? Of is reparatie onder garantie de algemene regel ?
beunky
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 08:53
WoonplaatsCOLON Twente

Sorry hoor, maar als het gerepareerd kan worden vind ik het niet meer dan logisch dat ze de camera ter reparatie aanbieden.
Het zou dan getuigen van nette service als je van de winkelier een, liefst gelijkwaardig, leentoestel mee krijgt.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance."
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Er is een periode dat apparatuur ingeruild moet worden voor nieuwe, maar dat is slechts enkele dagen. Men spreekt dan namelijk van een DOA.
beunky
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 08:53
WoonplaatsCOLON Twente

geert h schreefCOLONEr is een periode dat apparatuur ingeruild moet worden voor nieuwe, maar dat is slechts enkele dagen. Men spreekt dan namelijk van een DOA.
Een DOA is natuurlijk, zoals de naam al zegt, dead on arrival. Dat likt me wat anders dan wat hier aan de orde is en daarom lijkt me een normale reparatie ook gepast.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance."
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Inderdaad hier niet van toepassing, maar er werd gevraagd of de periode bestond en die is er wel :wink:

Ik weet echter niet of TS CPS-lid is, want anders kan het toestel ook naar etbass en kan er van een leentoestel gebruik gemaakt worden.
Gebruikers-avatar
MaFo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2009 08:41
WoonplaatsCOLON klimmen
CONTACTCOLON

geert h schreefCOLONEr is een periode dat apparatuur ingeruild moet worden voor nieuwe, maar dat is slechts enkele dagen. Men spreekt dan namelijk van een DOA.
Overigens blijkt Canon de spelregels hiervoor aangescherpt te hebben sinds eind 2008. Er was namelijk teveel sprake van z.g. DOA's, terwijl er vaak gewoon sprake was van kleine probleempjes waar een "snelle" reparatie voldoende was geweest. De apparatuur zou nu eerst opgestuurd moeten worden ter beoordeling.
In memoriam: Konica-Minolta (Sony s....s)
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Schandalig dat er zoveel 5DMK2's defecten tonen...
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
umberto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 20:54

Nou, ik ga maar met afsluiten met de de vaststelling dat mijn vertrouwen in Canon is gedaald tot onder 0, blijkbaar is de afdeling kwaliteits kontrole geschrapt bij de laatste reorganisatie. Ik heb nu een EOS 5d MKII die af en toe onbestuurbaar is en een ef 24 70, die bij volle opening gewoon onscherp is (en dat alles bij nogal behoorlijke verkoopprijzen)
mattia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2009 15:04

Aestiva schreefCOLONSchandalig dat er zoveel 5DMK2's defecten tonen...
...en dit baseert men op handjes vol meldingen op fora. Of heb jij getallen die ik niet heb? Alles bij elkaar heb ik wellicht een paar dozijn mensen gezien met flinke problemen met hun toestellen, verdeeld over verschillende fora, tegenover de waarschijnlijk duizenden die er nul klachten van hebben (...en daar ben ik een van). Maarja, als je te druk bezig bent met spelen met je nieuwe speeltje om fora af te struinen met problemen.....het is net als het nieuws; slecht nieuws komt op de buis, goed nieuws niet tot nauwelijks.

Is het jammer dat nieuwe producten wel eens 'groeiproblemen' lijken te hebben? Ja. Hebben alle producten dat? Ja.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik ben geen persoon die statistieken bij houd, maar iedereen weet hoe slecht deze camera geleverd word en hoe relatief weinig mensen deze camera hebben. Daarnaast lees je enorm veel problemen of diverse (ook buitenlandse) fora.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar