Eenzaam, niet alleen

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Vandaag een tulpenveld bezocht bij Oldenzijl.

Deze tulp sprong er bij mij bovenuit, omdat hij helemaal los, vooraan het veld stond. Gebruikt: 40D, 10-22, 121L. Iets gecropt.

Afbeelding
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Imagine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 20:04
WoonplaatsCOLON Sittard

Beetje teveel zand naar mijn mening. Ik zou aan de onderkant nog 15% tot 20% wegsnijden.
PA3HGT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008 21:30
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik vind het een mooie foto met een terechte titel ....

Hans
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen !

Canon EOS70D*Canon EFS 17-55mm F2.8 IS USM*Canon Macro EF 100 mm F2.8 IS USM L [color=#FF0000]L[/color] IS USM*Speedlite 430EX II
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Heel aparte compositie, mooi gedaan met de groothoek.
moeilijke keuze, als je wat van het zand/grond weghaalt raak je ook weer een stuk van de steel van de tulp kwijt.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Imagine schreefCOLONBeetje teveel zand naar mijn mening. Ik zou aan de onderkant nog 15% tot 20% wegsnijden.
Mag jij me vertellen, hoe ik uitbeeld dat een plant 1 meter los staat van de rest ZONDER er zand tussen te laten. Ik heb zoveel mogelijk zand gecropt, maar kan moeilijk de steel korter maken zonder het effect te laten verdwijnen. Succes!! :D

Overigens dank voor de reacties!
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Imagine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 20:04
WoonplaatsCOLON Sittard

tja zal alleen lukken als je de titel aanpast... eenzaam maar niet alleen gaat dan niet meer op.. als de 1m erin wilt houden moet je hem zo laten..

onderkant van de foto een beetje saai t.o.v. de rest... feit dat de tulp aan de bovenkant eruit steekt geeft al een speciaal effect.. croppen tussen 1e en 2e blad van onderen doet het voor mij beter... maar goed, zoals altijd geheel persoonlijk natuurlijk (ik krijg zelf regelmatig het commentaar dat ik te krap crop)

de 'hoofdtulp' iets minder centraal is misschien ook de moeite van het proberen waard
Akumal

Een mooi contrast/kleurrijk geheel. Het lijkt wel op de tulp zelf wat scherpte mis.
Begrijp alleen niet zo waarom de foto in rubriek macro staat :?: .


rob.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Lol. Omdat er bij macro ook staat: close-ups en details van bloemen. De enige andere waar ik onder zou kunnen plaatsen lijkt me landschappen :shock:

Bedankt voor de reactie en de tulp is scherp :) Misschien even nog wat contrast eruit halen :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Akumal

In princiepe boeit het natuurlijk ook niet, maar het viel me even op.
rubriek mix, anders :lol: . Mix van landschap en close up bloemen!!!

rob.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik vind het een sterk beeld zo, op een manier die ik nog niet eerder gezien heb van een bollenveld. En dat op zich is al een prestatie, want je maakt erg snel cliche-foto's. Over de centrale plaatsing en de hoeveelheid zand valt te twisten, maar ik ga niet zeggen dat het 1ne beter is als het andere. Door de centrale plaatsing sluit je hem op in het beeld, iets dat versterkt word door de hoeveelheid zand. Ik zou het zo laten, misschien er zelfs aan de onderkant nog een reepje zand bij...
VFRood schreefCOLON De enige andere waar ik onder zou kunnen plaatsen lijkt me landschappen :shock:
Mijn persoonlijke definitie voor landschappen is: Wanneer je er een horizon in ziet kun je het onder landschappen scharen. Ik weet dat dat bij veel foto's is, maar van mij mag een foto gerust in meerdere hokjes thuis horen, daar ben ik niet zo streng in :wink:
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Dankjewel! Moet er nog even naar kijken, maar ik heb nog wel wat zand over :)

Dank voor de reacties.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar