Dagje boshut

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Ik blijf kijken naar die drinkende sperwer.

TOP!!
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Geweldig! Ik vind die eekhoorntjes ook zo leuk om te zien, maar de sperwer heeft het deze keer gewonnen.
Mijn complimenten, ook voor het lange, lange zitten. Vroeg opstaan en heel veel geduld hebben dus...... :wink:

gr.Jannie
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
Rikske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 208
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2008 11:53
WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant

Heel mooie reeks met uitschieters toch wel de drinkende dieren.
En hoe gaat dit dan te werk zo'n schuilhut?
Staat die zo in het bos of is die van jou en hoe bepaal je dan waar je ze neerzet?
Groetjes
Eric
[url=http://www.flickr.com/photos/rikske_rikske/][color=blue]Flick[/color][color=red]r[/color][/url]
fotoborst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 00:07

jaja, mooie platen maar dat heb je al gelezen... :lol:

Wat mij opvalt is dat je deze (en andere) platen, puur zoals ze zijn, zo met ons wilt delen. Er is hier veel bagger te zien met krijsende kaders en schreeuwerige logo's en copyright [censored]. NB, op foto's die niemand ooit zal terug willen zien, laat staan kopieren.....

Terwijl deze zo in de kalender van National Geographic kunnen.... :roll:
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

fotoborst schreefCOLON"Er is hier veel bagger te zien"

:?
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

fotoborst schreefCOLONjaja, mooie platen maar dat heb je al gelezen... :lol:

Wat mij opvalt is dat je deze (en andere) platen, puur zoals ze zijn, zo met ons wilt delen. Er is hier veel bagger te zien met krijsende kaders en schreeuwerige logo's en copyright [censored]. NB, op foto's die niemand ooit zal terug willen zien, laat staan kopieren.....

Terwijl deze zo in de kalender van National Geographic kunnen.... :roll:
Sorry voor optopic: :cry: Maar daar behoor jij vast en zeker niet toe. Wat een belachelijke opmerking. Ik ben helemaal "pist off". Gadver de gadver....
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Eeeh, relax allemaal :)

De opmerking klinkt een beetje bot, maar in essentie is het niet slecht bedoeld. Er wordt gezegd dat de foto's in dit topic erg mooi zijn, en er wordt gezegd dat er minder mooie foto's zijn. En er wordt gewezen op het verschil tussen mooie foto's zonder opsmuk, en minder mooie foto's met opsmuk. Daarover kun je je inderdaad verwonderen. En dat kun je op verschillende manieren verwoorden.

Maar om daar nou gedoe van te gaan maken :roll:

Haal eens diep adem, bedenk je dat je het zelf anders zou zeggen, en kijk nog even terug naar de schitterende foto's!!!

(en stuur anders een pb om je ongenoegen kenbaar te maken ;))
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
pctje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2009 15:51
WoonplaatsCOLON Ede

Zeer mooie foto's nr3 is toch wel mijn favoriet :)
Gebruikers-avatar
JBWR12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2004 16:16
WoonplaatsCOLON Twente
CONTACTCOLON

Gumpje schreefCOLONEeeh, relax allemaal :)

De opmerking klinkt een beetje bot, maar in essentie is het niet slecht bedoeld. Er wordt gezegd dat de foto's in dit topic erg mooi zijn, en er wordt gezegd dat er minder mooie foto's zijn. En er wordt gewezen op het verschil tussen mooie foto's zonder opsmuk, en minder mooie foto's met opsmuk. Daarover kun je je inderdaad verwonderen. En dat kun je op verschillende manieren verwoorden.

Maar om daar nou gedoe van te gaan maken :roll:

Haal eens diep adem, bedenk je dat je het zelf anders zou zeggen, en kijk nog even terug naar de schitterende foto's!!!

(en stuur anders een pb om je ongenoegen kenbaar te maken ;))
Mee eens. Iedereen heeft zijn eigen manier om de foto's te presenteren. In het verleden had ik ze ook met kaders e.d. Ik ben maar een amateur fotograaf die graag de natuur intrekt om dit soort foto's te maken en vervolgens met jullie wil delen. Ik probeer ze zo natuur getrouw te presenteren. Dus niet meer met kaders e.d. Ik weet dat er mensen zijn die ze gebruiken als bureaublad en ook dat het voorkomt dat anderen er misbruik van maken. Dat is dan het gevolg van de wijze van presenteren. Die neem ik voor lief. Zoals gezegd, ben een amateur en geniet van jullie reacties en hoop dat jullie mijn foto's mooi vinden. Als ze dat niet zijn dan hoor ik het ook graag.

De boshut. Een bevriende fotograaf heeft het voor elkaar gekregen dat we met toestemming van de eigenaar een hut mochten maken met een soort vijver/poel ervoor. De hut is een meter ingegraven waardoor je dus met je lens net boven het water oppervlakte zit en dus zo'n lekker laag standpunt krijgt. Als het wat warmer wordt komen er dus diverse dieren drinken. Zo ook deze. Geduld hebben is dan een schone zaak. 2 uur wachten op dieren en dan komt er 2 minuten een sperwer op bezoek. Daar doe ik het voor. De foto's zijn bijna allemaal full frame met een 500 mm lens gemaakt. De sperwer foto's zijn bijna full frame met een 300 mm lens. Dan weet je hoe dichtbij zij zat (het is een dame). Moest in die 2 minuten ook nog een geheugenkaart wisselen die vol was. Zij bleef zitten en liet zich prachtig vastleggen. Dat geeft me rust en kan ik waanzinnig van genieten.
Groetjes,
Jerry Bouwmeester

http://dutchnaturephotography.blogspot.com/
www.jerrybouwmeester.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar