De schrik van m'n leven

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Connector
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 00:17
WoonplaatsCOLON Polderbaan

Afgelopen zondagavond zat ik weer met m'n 300D langs de polderbaan, toen ineens de autofocus uitviel. Ik schrok me rot en begon al licht te beven. Na het verwisselen van de lens , deed de autofocus het nog niet.

Paar keer batterijen veranderd, tijdje camera uitgeschakeld ( en dan komen altijd de kisten langs die je nog niet hebt :cry: ). En nog steeds geen teken van leven in me camera.

Tot ik me ineens herinnerde dat ik al de hele avond bezig was met het knopje van de preview scherptediepte. Ik heb de lens eraf gehaald, en wat gerommeld met dat knopje. Inderdaad was het knopje blijven steken in de behuizing en op 1 of andere manier doet de autofocus het dan niet.

Kunnen jullie mijn blijdschap begrijpen, toen ik dat zoemgeluidje van me lens weer hoorde?


Groetjes van een blije Connector (Ron)
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Had op de terugweg tijdens m'n vakantie ook zoiets. AF wilde niet werken. Heb 'm toen even zelf op MF gezet en de lens handmatig gedraaid. Bleek 'ie een beetje vast te zitten, maar door mijn handmatig ingrijpen schoot 'ie direct los. Weer op AF gezet: resultaat is dat 'ie weer prima werkt. Denk dat de camera in m'n fototas in de achterbak net iets te krap lag ofzo en dat 'ie daardoor een fractie naar binnen werd gedrukt, waardoor 'ie vast kwam te zitten. Heb er later geen last meer van gehad.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar