The beauty is back!! Jonna!!

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Ondanks het feit dat Jonna nog maar heel weinig doet op het gebied van modellenwerk, heb ik altijd nog leuk kontakt met haar gehouden.
Mede omdat zij voor mij nog altijd een van de mooieste en leukste modellen is waarmee ik heb mogen werken.
Een tijdje geleden vroeg ik haar of ze niet toch nog een shootje wilde doen, en gelukkig was ze erg enthousiast.

Vanmorgen ben ik om 8.45 uur vertrokken richting Den Haag, en heb een supergezellige dag met deze kanjer gehad.
Buiten het shooten hebben we op tijd een terrasje gepakt en weer eens ouderwets bijgekletst.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik waanzinnig blij was haar weer te zien!!
Daarnaast na afloop nog even kennis gemaakt met haar erg leuke ouders (waar heeft ze het van!?).
Rond 18.30 uur vertrok ik weer richting Venlo waar ik rond 21.00 uur moe maar voldaan aankwam.

Nu weet ik weer waarom deze dag Goede Vrijdag heet!! :wink:


Hier een paar resultaten:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding


Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Mooie serie kleurrijke voorjaarsfoto's. Alleen lijkt het mij dat over sommige foto's een onscherpe waas hangt. Kan dat? Vooral bij de eerste foto valt mij dat op.

Voor de rest gewoon superplaten!

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ik snap jouw enthousiastme wel marius. Wat een mooi model met een super uitstraling......

Ik vind vooral de eerste heel mooi, mooie blik, mooi gezicht... Je zou toch bijna verliefd worden, maar dat vind mijn vriendin niet goed haha.

Kun jij je wel concentreren, ik weet dat jij het niet zo nauw neemt met de vrouwen die allemaal zwanger van je zijn.... :D
Canon 50D + 350D, Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM macro, Tamron 28-75 F2.8, Canon 50 F1.8 Sunpak flitser, 1 en 3 benen van Manfroto, en een flits set.
activ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 19:18

Nette platen, de groene achtergrond geeft een fijne kleur combinatie.

Hoe heb je dit uitgelicht? Studio flitsers mee?
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

activ schreefCOLONNette platen, de groene achtergrond geeft een fijne kleur combinatie.

Hoe heb je dit uitgelicht? Studio flitsers mee?
Het geheel is uitgelicht met 1 studioflitser van voren.
Ik heb eerst het licht van de omgeving gemeten en daarna ingelfitst met de studioflitser.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Erg mooie platen en een nog mooier model :) ik snap je motivatie om die kanten in te crossen.
Sommige zijn inderdaad wat minder scherp als de rest maar dat kan ook je opzet zijn geweest ???
Mijn voorkeursplaatje is toch wel nr2 ze kijkt er zo lekker wulps op :oops: al klinkt dat wellicht een beetje te...
Wederom een mooie serie Marius.
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
JosElve
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2008 16:14
WoonplaatsCOLON Den Haag, Loosduinen

weer een hele mooi serie marius.. kan niet anders zeggen. Ik zie Jonna vaak lopen hier in de buurt. Zal er binnenkort toch maar eens aanspreken! hehe
"Photography is not just a click on the camera"
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Schitterende serie, ik heb er geen andere woorden voor.
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Die eerste! :shock:

Prachtig..
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
Erwin 350D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2008 12:46
WoonplaatsCOLON Jubbega

Die ogen...........................

En idd foto 1 is geweldig!!!
[size=67]EOS350D/EF-s 18-55/EF28-105 1:3.5-4.5 II USM/ 430EX[/size]
Doch jo ding en lit de lju rabje
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Bedankt voor alle reakties!!!
Jonna is echt mijn lievelingsmodel!! ik hoop nog vaak met haar te mogen werken. 8)

De opmerkingen over onscherpte vind ik wat vreemd.
Ik heb hier (uit mijn blote hoofd) geschoten op Iso 100, T: 1/160e A: 4.0, dus dat mag geen probleem zijn.
De grote versies zijn uiteraard ragscherp, en ik zie ook wel dat deze iets zachter zijn, maar voor mij zijn ze niet onscherp. Of ik moet een nieuwe bril hebben. :wink:

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
Fotome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2009 00:26
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Echt super prachtige kleuren! Komt dat alleen door de prachtige zon + studio flitser of heb je ook erg veel nabewerking gedaan?

1e favoriet
Canon EOS 450D / Canon 18-55MM / Canon EF 55-200mm 1:4.5-5.6 ll USM‏

| [url=http://www.fotome.nl]Vernieuwde Website!![/url] | What you think?...
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Fotome schreefCOLONEcht super prachtige kleuren! Komt dat alleen door de prachtige zon + studio flitser of heb je ook erg veel nabewerking gedaan?

1e favoriet
Het is inderdaad hoofdzakelijk de prachtige zon in combinatie met de studioflits (die toch een mooie warme gloed geeft). Uiteraard schuif ik in de RAW-converter wel iets om het kontast en de kleurverzadiging naar mijn smaak aan te passen, maar da's eigenlijk niet noemenswaardig.
Ze wijken in ieder geval niet echt af van de origineel meegeschoten jpeg'jes.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Foto 1, 2 en 8 vind ik anders verre van scherp.. onscherp wil ik het niet noemen maar het is net of zit er een waas overheen.

De foto's vind ik echt prachtig, en mijn voorkeur gaat uit naar foto 7 en 8. Zou je 7 eens kunnen plaatsen in kleur? Volgens mij is die hartstikke mooi.
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Sommigen ogen hier ook wat onscherp.. bijvoorbeeld de eerste, haar mond wel maar haar ogen lijken wazig. Ik vind het wel een prachtige foto.

5 vind ik ook super al die kleuren zo samen is mooi.
De laatste is favoriet.

Maarja, ben ook dol op portretten :roll: :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar