Wapens !!!!!!

ModeratorCOLON Global Moderators

Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

@TS: Wat is nou je punt? Ik lees een heel warrig verhaal waar geen touw aan vast te knopen is. Heb je iemand op het forum gewaarschuwd? je neefje? Wat was de aanleiding? Iets op het forum?
En dan ook nog zo'n titel, zet er dan op z'n minst waarschuwing bij of zo ipv sensationeel: Wapens !!!!!
Met "ik weet er wat van" kunnen we ook niet zoveel. Sterker, ik ben al jaren wapendragend, ik sjouw me een breuk met mijn Canon. ;-)
Ik mis echt compleet het nut van dit topic..... maar het zal wel aan mij liggen.
gr Sarpa
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Onlangs stond er een topic in de testcase met een model met een vuurwapen in de hand. Nadat er werd gewezen op mogelijke gevolgen heeft TS de foto's weggehaald, en een topic in showcase/testcase zonder foto's is niet echt nuttig, en daarom is het verwijderd. Dat topic was wel de aanleiding voor dit topic.
Gebruikers-avatar
peet1963
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2009 20:44
WoonplaatsCOLON Hoogersmilde

Toch wel goed dat er over gedebateerd word over dit onderwerp lijkt me.

De mensen kunnen nu nadenken van wanneer is het zonder risico het is.

Het grootse gevaar zit het in het vervoeren er van naar je studio of shoot buiten lijkt me nu wel duidelijk b.v controles voor drank of gordel.

Misschien wel over de top maar zelfs de grote maglite ben je kwijt als je hem in de auto hebt liggen en ze willen beetje te ver gaan.

Let wel ik wil niemand ook maar ergens van beschuldigen maar vond het wel een onderwerp voor hier.

En hoop dat er ook mensen zijn geweest die er wat aan hadden.

Groetjes peet en nu maar weer lekker schieten met het andere canon :lol:
Beginner met Canon 450d met EF-S-18-55 IS met EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM en met de canon EF 100mm f 2.8 L macro is usm lens speedlite 430ex Flitser en ringflitser en als laatste de canon hoekzoeker.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

peet1963 schreefCOLONMisschien wel over de top maar zelfs de grote maglite ben je kwijt als je hem in de auto hebt liggen en ze willen beetje te ver gaan.
Sorry hoor, maar nu sla je gewoon echt door. Hou het lekker bij je punt en begin hier niet een discussie over. Je geeft zelf aan dat je er wat vanaf weet, dan weet je ook dat dit soort dingen niet zomaar gebeuren en dat daar heel wat nuances tussen zitten.
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Sorry Sarpa, maar mis jij niet nu juist waar het hier om gaat.
Mij is het iig vrij duidelijk wat de bedoeling is van de TS en de discussie die hier volgt is erg relevant (en actueel).
De vraag die Jeroen stelt mbt opdrachten waarin je een wapen wil/moet fotograferen.
Wat mag je wel en wat mag je niet.
Nu snapt iedereen hier ook wel dat de politie minder interesse zal hebben in serieuze fotografen die een model met wapen fotograferen dan in wannabe gangstahs.
Maar dan nog, juridisch gezien is er geen onderscheid tussen een mooi model en een snotneus of tussen een kiekje en een pro-shoot lijkt me.

En wat zoals in mijn geval? Kan die vriend van me zomaar even een huiszoeking verwachten omdat ik zijn zoontje met een gaspistool heb gefotografeerd?
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

JackManson schreefCOLONSorry Sarpa, maar mis jij niet nu juist waar het hier om gaat.
Waar het mij om gaat is dat er ten eerste al een sensatie-zoekende titel aan dit topic gegeven wordt; Er allerlei niet ter zake doende voorbeelden bijgehaald worden; Sneren naar justitie gegeven worden ("en ze willen een beetje te ver gaan") die geen recht doen; en het topic verder nergens te linken valt aan de herkomst van de voorbeelden waarnaar "gerefereerd" wordt. Kennelijk gaat het om iets wat jij gefotografeerd hebt blijkt nu, al gaf Geert gelukkig al wat duidelijkheid in die richting.

Als je wapens in bezit hebt zijn er 2 opties: Ze zijn legaal en dan hoef je geen problemen te verwachten, ze zijn illegaal, dan ga je er simpelweg niet mee op de foto. Zo ingewikkeld hoeft dat niet te zijn. Maar goed, het zal wel aan mij liggen maar ik denk dat het voor serieuze fotografen met voldoende verstand wel duidelijk is wat je moet doen.

Schiet ze ;-)

PS
JackManson schreefCOLONEn wat zoals in mijn geval? Kan die vriend van me zomaar even een huiszoeking verwachten omdat ik zijn zoontje met een gaspistool heb gefotografeerd?
Heb je z'n naam en adres er dan bij gefotografeerd? :-)
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Nou, het leek me dus duidelijk dat in Nederland dus zo'n beetje alles wat ook maar in de verste verte op een vuurwapen lijkt verboden is.
En je kunt dus niet zomaar een wapen in je foto's opnemen zonder dat je daar gezeik mee kunt krijgen.
(en ja, dat vind ik gezeik van justitie, maar ernstiger vind ik het dat men naar aanleiding van een dergelijke foto blijkbaar tot actie overgaat)

Wat beteft het zoontje, nee, zijn adres staat niet op de foto. Maar als ie de foto in z'n hyves profieltje plaatst (en daar ging het om) zal het niet al te moeilijk zijn om zijn contactgegevens te achterhalen. Dus loopt mijn vriend het risico van een huiszoeking en das klote want dan vinden ze ook meteen zijn wietplantage.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

JackManson schreefCOLONDus loopt mijn vriend het risico van een huiszoeking en das klote want dan vinden ze ook meteen zijn wietplantage.
:-D foto's maken van wapens in z'n wietplantage, dat biedt pas perspectieven...
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Sarpa schreefCOLON
JackManson schreefCOLONDus loopt mijn vriend het risico van een huiszoeking en das klote want dan vinden ze ook meteen zijn wietplantage.
:-D foto's maken van wapens in z'n wietplantage, dat biedt pas perspectieven...
Yep, geweldig idee, succes gegarandeerd (bij justitie) :D :wink:
(was overigens een geintje, hij heeft al lang geen plantage meer)

BTW, mijn avatar is het resultaat van een 'shoot' met een shotgun op een schietbaan in Chorzow (Polen).
Je kunt daar zo'n beetje met alle soorten vuurwapens schieten zoals; USP 9mm, UZI, AK47, Magnum .357 enz.
Ben geen wapenfreak maar was toch wel een keer leuk om te doen.
Met name de shotgun, wat een power! :)
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar