Matglas vies/beschadigd?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Precies! Konijnenberg zit in Den Ham. Maar ook in Turnhout (België), net over de grens bij Tilburg. Rofa is toch niet zo heel ver voor je?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
remco15
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2008 19:38
WoonplaatsCOLON zwijndrecht
CONTACTCOLON

ja Rofa zit in Den haag maar dat is toch al gauw 3 kwartier rijden.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Digilike schreefCOLON20 euro is echt niet duur hoor! Ik zou ff naar Konijnenberg bellen! Staat het niet op hun website? :roll: Zou echt niet zelf meer gaan tobben. Misschien komt het door m'n eigen ervaring met de 1D. Ik kreeg die niet goed schoon (de cam was waarschijnlijk statisch). Zonde van de tijd en ook het geld (teveel swabjes verbruikt naar m'n zin). Heb het nu voor de eerste keer uitbesteed en dat is toch ook wel relaxed.

Ik zou het voor nu uitbesteden en het een volgende keer zelf proberen ;)
Als ik een 1D had en zulk glaswerk, had ik het overigens ook uitbesteed. :D
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Sinds vandaag lijk ik last te hebben van een vuiltje/beschadiging. Na het maken van wat foto's erachter gekomen dat het niet op de foto zichtbaar is en mogelijk op mijn zoeker/matglas is. Het is een sliertje, lijkt ook beetje op een krasje, wat ik door de zoeker dus zie. Zitten blazen, poetsen, maar het helpt niet. Het betreft overigens de 40D. Iemand tips, wat te doen?
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Gebruikers-avatar
kasperhettinga
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2008 13:53
WoonplaatsCOLON Almere

Grote kans dat het op het matglas zit. Ik heb zelf wel stofjes gehad bovenop matglas (aan de kant van het pentaprisma). Geen idee hoe het er terecht is gekomen :) Die verdwijnen in elk geval niet met blazen in het camerahuis.

Maar het loshalen van het matglas, even voorzichtig blazen, en weer vastzetten was voldoende om de zoeker weer mooi helder te krijgen.

Vuil op zoekerglas heb ik ook wel gehad. Nat wattenstaafje heb ik het toen simpel mee schoongemaakt.
[size=75]C20D | S10-20 | C24-85 | S30 1.4 | Zuiko 28 f/2.8 50 f/1.4 135 f/3.5 | T100 Macro | C100-300 | 380EX | Sherpa 200R | Gorillapod | MP4
En dan nog een heleboel analoge apparatuur (o.a. een Zorki 4 en een Olympus OM-2N met lenzen)[/size]
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik heb er eigenlijk geen last van, het valt me minder op nu ook en ik heb toch een bepaalde vrees om in het camerahuis te gaan rommelen, hoe makkelijk het ook is... Ik hou het voorlopig zo, tenzij het gaat storen natuurlijk. In ieder geval bedankt!
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Gebruikers-avatar
remco15
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2008 19:38
WoonplaatsCOLON zwijndrecht
CONTACTCOLON

ArieScanner schreefCOLONIk heb er eigenlijk geen last van, het valt me minder op nu ook en ik heb toch een bepaalde vrees om in het camerahuis te gaan rommelen, hoe makkelijk het ook is... Ik hou het voorlopig zo, tenzij het gaat storen natuurlijk. In ieder geval bedankt!
Je hebt helemaal gelijk. Je moet nooit zelf gaan proberen zonder dat het een keer aan je is voorgedaan! en ik spreek uit ervaring! (zie begin topic :wink:)
Gewoon een keer als je camera een een schoonmaakbeurt toe is even vragen of ze ook naar je matglas kunnen kijken is denk ik het handigst!

Groetjes,
Remco
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Arie dat is gewoon een stofje op je matglas. Zie je niet op de foto. Als je de sensor zou laten reinigen bij rofarepair nemen ze meteen je matglas ook mee. Kosten € 25,-

Gr. Chris :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar