Vlinder en Plantentuin

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kees0187
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008 12:22
WoonplaatsCOLON Middelharnis

Enkele foto's die ik met een dagje uit naar de Vlinder en Plantentuin de Berkenhof heb gemaakt. Dit zijn mijn eerste foto's van vlinders en planten die ik ooit gemaakt heb, maar zo ontzettend leuk om te doen dat mijn eerst volgende lens die ik ga kopen een Macro lens is!
Omdat we zomaar een dagje weg waren had ik geen flitser en statief bij me. Alleen maar de 50D en 24-105L, foto's 1 en 2 zijn amper bewerkt of bijgesneden, alleen foto 3 is zwaar gecropt omdat dit hele kleine vlindertje anders wegvloog en ik niet dichterbij kon en wilde komen.


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=131278[/img]

50D, 24-105L op 1600 ISO 105mm f/5.6 1/160 sec

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=131279[/img]

50D, 24-105L op 400 ISO f/4 1/60sec 75mm

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=131290[/img]

50D, 24-105L op ISO 800 f/4 1/160 sec 105mm sterk gecropt

Benieuwd wat jullie van mijn probeersels vinden.

Groeten, Kees
50D, 24-105[color=red]L[/color] f/4 + diverse andere leuke spullen.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Kees, ik ga voor foto 1, Mooie achtergrond(rustig) en de vlinder staat er in een mooie houding op.

Ik vind bij foto twee de dieptescherpte te kort(klein) en die witte vlek boven dat roze hart leid af(volgens mij een beetje overbelicht)

foto 3 vind ik de minste van de 3 ik heb het idee dat er teveel bewegings onscherpte inzit.

Hoe fotografeer je, met een statief of uit de hand ?? een statief of een monopod it toch wel een must voor zulk soort foto's
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Kees0187
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008 12:22
WoonplaatsCOLON Middelharnis

Statief en flitser had ik die dag niet bij me. We waren gewoon even een middagje weg met de kleine en vanwege de regen werden de plannen gewijzigd naar de vlindertuin.

Op foto 2 is op groot formaat beter zichtbaar dat boven het roze hart in de bloem een witte vlek zat. Waarschijnlijk is hierdoor een overbelichting precies op dit stuk ontstaan.

Foto3 is heel erg gecropt, op de originele foto heb ik circa 9 a 10X ingezoomd deze crop gemaakt. Vond zelf ook de achtergrond iets te onrustig waardoor het onscherpe zelfs/misschien wel wordt versterkt.

Groeten, Kees
50D, 24-105[color=red]L[/color] f/4 + diverse andere leuke spullen.
Gebruikers-avatar
G.J. Spijkerboer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2009 20:54
WoonplaatsCOLON Terwolde
CONTACTCOLON

Kees, ook ik ga voor de eerste (heel mooi) en sluit me verder aan bij BossA. Ik denk dat ik ook maar eens na een vlindertuin moet gaan. :wink:
Eos 400D / 100-400 mm L IS USM / Sigma DC 18-200 mm / Sigma DG 105 mm / Redged RTA 428 / Redged RMC 528
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Kees, mooie foto's met als voorkeur nr.1.

Uit de hand schieten is erg lastig.......ik heb dezelfde fout begaan zaterdag namelijk.....en dan moet je toch nogal een erg stille hand hebben wil je de scherpte precies goed krijgen.

De volgende keer neem ik toch minimaal een monopod mee......

Grtz,

Fred.
www.fred-clerx.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar