FC Zwolle - Omniworld

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Vanavond wederom voor de gemeente Zwolle foto's wezen maken in het kader van het jaar van de gehandicaptensport, maar ook perskaarten om de wedstrijd te mogen fotograveren.

1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130557[/img]

2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130556[/img]

3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130555[/img]
canon 40D en toebehoren
johnnyd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2008 21:46

Die nr 3 die is prachtig.
Boze keeper, hart makende speler.
Ja echt een geniale foto.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Pas op met de noise-ninja. Op foto 2 sla je volgens mij toch wel erg door.
Nu is het licht bij voetbalstadions kwalitatief niet al te leuk gevuld in het spectrum zodat je bij hoge iso-waarden erg lelijke huiden krijgt, maar pas op dat je dat niet nog erger maakt met anti-ruis-software.

Probeer ook aan halve spelers te denken. De man uiterst rechts op foto 1 is toch wel wat afleidend.
Ook op foto mis ik een stukje rechts.

Drie is een goede, maar zet hem nog even recht

@Johnnyd, de keeper is in het geel. Hoe zie jij dat hij boos is?
Of bedoel je de speler in de achtergrond
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
johnnyd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2008 21:46

@dejong1racing mijn kennis van voetbal is NUL :lol:
Maar ik schat zomaar in dat je vast wel begrijpt welke speler ik bedoel.
:roll:
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Hey Jeroen,

Toffe platen hoor! Waarom maar 3?
Zo'n technisch oog als andere Jeroen heb ik niet, maar toch wat puntjes.

Ik heb de wedstrijd op tv gezien en daarom vond ik 3 wel echt heel tof om terug te zien. Goed moment (al liep hij wel een paar minuten zo rond, dus was ook niet zo moeilijk :) )
Alleen had ik de keeper er afgecropt. Zo is de compositie ook minder centraal, aangezien die speler er achter ook meedoet aan de compositie.
Dan heb je echt een top plaat!

Foto 1 vind ik prima, maar niet heel spannend ofzo, ook wat ongelukkig wegvallende mensen op de achtergrond, maar dat krijg je met 22 spelers.

Foto 2 vind ik wel een mooi moment, maar op 1 of andere manier kijkt ie niet lekker weg. Misschien omdat Kapralik EN de bal er niet helemaal scherp opstaan?

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Mooie voetbalmomenten en prachtige foto's.
Echter wel jammer dat er geen exif informatie bij zit. Ik probeer ook wel eens voetbalfoto's van mijn zoon te maken, maar zelfs bij daglicht krijg ik ze er zo niet op. Toch wel benieuwd naar wat meer foto-technische info.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

@Kruwt,

Ik neem aan dat je de voetbaltutorial al hebt gelezen en een regelmatige bezoeker van het voetbal-verzamel-topic bent?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
fotobieck
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 19:53
WoonplaatsCOLON Lochem
CONTACTCOLON

het gaat me aan het hart dat ik steeds meer zie dat mensen het over fotograveren ipv fotograferen hebben...
niet storen, ik ben al gestoord genoeg.....
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONIk neem aan dat je de voetbaltutorial al hebt gelezen en een regelmatige bezoeker van het voetbal-verzamel-topic bent?
hmmm ...., nee dus :o.
Gewoon een keer lekker plaatjes wezen schieten, en dan achteraf proberen te bekijken waar je het de volgende keer beter kan doen. Zo las ik dit topic, en zo stelde ik mijn vraag !?? Ik begrijp de achterliggende strekking van deze opmerking dan ook niet helemaal.
By the way, net even wezen zoeken op de termen "voetbaltutorial", en "voetbal-verzamel-topic" en beide termen slechts één keer op dit forum gevonden, in dit topic dus! De algemene zoekterm "voetbal" levert 441 hits op, en daarin verdwaal ik dan een beetje.
Dus een meer gerichtte tip naar een topic waar ik me bij kan lezen is welkom!
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
GEOS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2007 20:06

CitizenJay81 schreefCOLON...en daarom vond ik 3 wel echt heel tof om terug te zien. ...
Alleen had ik de keeper er afgecropt. Zo is de compositie ook minder centraal, aangezien die speler er achter ook meedoet aan de compositie.
Dan heb je echt een top plaat!
Ik vind juist de overduidelijk balende keeper op foto drie dit een mooi contrast geven...
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

fotobieck schreefCOLONhet gaat me aan het hart dat ik steeds meer zie dat mensen het over fotograveren ipv fotograferen hebben...
Haha, bespaar je de moeite. Dyslectisch of niet. Het gaat nooit veranderen. Ik probeer er doorheen te kijken, anders word je niet oud ;)

Maar het is beter om ff ontopic te blijven, of in ieder geval te zeggen wat je van de foto's vindt... Daar heeft TS tenminste nog wat aan :)
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

kruwt schreefCOLONIk begrijp de achterliggende strekking van deze opmerking dan ook niet helemaal.
Omdat die topics vol staan met tips over voetbalfotografie.
Maar ik heb de linkjes even voor je:
Technieken bij sport - voetbal
[Verzameltopic] Voetbal Seizoen 2008/2009

En een nog wat ouder topic
Verzameltopic voetbal
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Ok, thx !!
Genoeg leeswerk dus :)

p.s. Ik zie net ook wie het eerste topic geschreven heeft, dus nu begrijp ik de opmerking helemaal :)
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

jeroengerssen:
Foto 1 vind ik niet echt een "spannende foto"
In tegenstelling tot foto 1, is foto 2 wel een leuke actie. Alleen zit er wat weinig ruimte om de spelers.
Foto 3 is een super leuk moment. Wel even rechtzetten :wink: Misschien de keeper er af croppen.

Probeer eens wat meer acties vast te leggen. Misschien heb je ze wel, maar niet geplaast. Maakt de foto's wel wat spannender en energieker.

Emiel
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar