Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dit jaar stond ik op de Elinchrom stand om te demonstreren met hun flitsers.
Settings zijn natuurlijk ZEER beperkt maar toch wil ik van dag 3 wat foto's delen.
Waarschijnlijk volgen er nog posts van dag 2 en dag 1 als ik daar mee klaar ben.
Zoals jij fotografeert, fotografeert er maar 1!
Mooie stijl.
Verder helemaal niets aan op te merken behalve dat ik mag hopen ooit in de buurt te komen van deze kwaliteit!
Slipstream schreefCOLONIk heb weinig verstand van dit soort fotografie, alleen wat mij wel stoort is dat op bijna elke foto de hoofden zijn afgehakt aan de bovenkant.
Verder mooi platen.
Dat heet een krappe uitsnede en kan erg mooi zijn in de compositie!
Hi,
Het is een filter achteraf in photoshop voor de warming.
@Slipstream.
Op de stand heb ik het aan mensen uitgelegd aan de hand van eerst de foto te schieten met het volledige hoofd en daarna de aangesneden versie.
Als je ze dan ziet kiest 99% voor de aangesneden versie.
Het trekt de aandacht DIRECT naar de ogen ipv naar het hoofd.
Ik doe het eigenlijk in al mijn werk, tenzij ik voor een kapper schiet, maar zelfs dan word vaak aangesneden.
de 2 laatste spreken me heel erg aan.
Komt het door de pose, de blik..... weet het zelf niet.
De andere zijn voor mij niet zo aantrekkelijk: waar ik mee wil zeggen, ik bekijk ze en misschien zelf nog wel een 2de keer. Die 2 laatste heb ik lang bekeken en nog ben ik er niet uit wat me er zo in aantrekt.
Dus allemaal mooi maar de 2 laatste boeien me het meest.
erg mooie serie, met voor mij nr 5 als topper in deze sterke serie. ook bedankt voor je uitleg aan Slipstream, want ik heb zelf een paar voorbeelden genomen, en je hebt gelijk De ogen komen of lijken meer te spreken
Frank Doorhof schreefCOLON
Settings zijn natuurlijk ZEER beperkt maar toch wil ik van dag 3 wat foto's delen.
Gatverdamme... Het lijkt op niets!!!
Alle ernst op een stokje... Je schrijft wel ZEER beperkt, maar daar is op de foto's allerminst wat van terug te vinden. Het is net als je andere plaatjes, gewoonweg goed!!!!
Jeroen
7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Frank Doorhof schreefCOLONDank je wel.
Op een beurs is het gewoon altijd wat krap en qua achtergronden en licht opstellingen word het dan wat moeilijker
Bewijst maar eens dat moeilijk ook gaat... Alhoewel... ik begin me af te vragen of er voor jou eigenlijk wel een moeilijk is? Fotoshoot op de zon of zo.. Da's lastig belichten dan lijkt me..
Je kan de achtergronden wel zien. Het is geen egaal zwart of wit vlak, maar het stoort absoluut niet en ik vind het zelfs passen voor de foto's. Trouwens, als ik me niet vergis heb jij wel vaker achtergronden die zichtbaar zijn ipv enkel het model uitbelicht. Of je doet het op locatie of je ziet een stuk van de achterwand?
Jeroen
7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Bij deze serie was de achtergrond goed te doen.
Als je kijkt op www.doorhof.nl/blog onder NEWS/BLOG zie je een topic met de foto's van de proimaging ook met de andere achtergrond, dat was wat minder, maar uiteindelijk op de foto viel het mee, ik moest alleen enorm oppassen waar ik het licht naar toe stuurde.
word weer tijd voor een workshop bij jou Frank. Super. Kun je met een workshop ook wel doen met beperkte ruimte. De meeste kampen met dit probleem denk ik.