Dierentuin Blijdorp

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
digijoke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008 11:10
WoonplaatsCOLON Veldhoven

Vandaag zijn we in Blijdorp geweest en hebben genoten van het mooie weer.
Ben erg benieuwd wat jullie van de foto's vinden en wat er eventueel aan verbeterd kan worden.
Ik hoor het graag.


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130468[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130467[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130462[/img]
Gebruikers-avatar
W. Knuever
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2009 13:24
WoonplaatsCOLON Zevenaar

Foto 1 is erg mooi alleen de achtergrond stoort me enigszins. Misschien iets te scherp.
Bij foto 2 mis ik een deel olifant en foto 3 lijkt me niet geheel scherp.

Groet, Willy
Satius est sero quam nunquam discere.
Gebruikers-avatar
MartijnBravenboer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2007 09:46
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Heey,

Foto 2 vind ik een hele mooi. Mooie speelse olifant, en in z'n stuk boom zit nog net een beetje snelheid. Mooi genomen.

Foto 1, niet echt overbelicht, maar neigt toch wel heel erg naar overbelicht.
Heb je de foto's in Raw genomen? Dan is er nog wel wat te redden !

Foto 3 is gewoon niet scherp, hij staat er ook niet helemaal op. ( hier stoort het wel)En ook storen die witte vlekke mij. Wat was dat ?

Hoop dat je er wat mee kan,
Lekker blijven spelen 8-)


Gr. Martijn
Mijn [color=#0000FF]Flick[/color][color=#FF00BF]r[/color] : [url=http://www.flickr.com/photos/martijn1/][color=#000000]Martijn's Foto's[/color][/url]
Gebruikers-avatar
silitek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2008 09:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Foto 1 en 2 lekker scherp meer Bokeh waren dat mooie platen geweest.

Bij 3 is wat bewogen!!...

Maar in het algemeen niet heel slecht hoor..

**Keep shooting***
[color=red]Canon EOS[/color] 450D+ [size=75]Ansmann C450 Grip EF-S 18-55mm IS| EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM[/size]
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Hee schoonmoederssssss,

Kon je het niet hebben dat wij ook naar de dierentuin waren geweest afgelopen weekend? :D

Komen steeds betere foto's van je hier te staan.
1. Is inderdaad wat te licht denk ik. Als je naar die stengel kijkt die hij vast heeft (en zo te zien niet van plan is te delen met iemand) dan zie je echt dat het wat naar het overbelichte gaat.

2. Vind ik gewoon een hartstikke leuke foto. Mooi dat je de ruimte geeft aan de kant waar hij oploopt, maakt de foto af. Ook lekker scherp en wat beweging in de boomstam zodat je ziet dat hij hem voortduwt. Goed! Misschien inderdaad wat meer bokeh zodat hij er nog meer uitspringt...

3. Vind ik de compositie wel mooi met dat groene aan de linkerkant, maar helaas is deze wat onscherp. Heb je deze door het glas genomen? Volgens mij wel. Hoe heb je dat gedaan? Ik hou meestal de lenskap tegen het glas aan dan gaat het mijns inziens het beste. Die foto's van die lynxen van mij zijn ook door het glas genomen namelijk en op die manier zie je dat niet. Volgens mij stond je iets voor het glas met je camera of niet?

Wanneer gaan we nou een keer samen? Afgelopen weekend ben ik met je zoon geweest (en uiteraard Maaike) die ook fotografeert, maar die is hier geen lid, dus we moeten echt een keer samen gaan.....
Dat is ook voor het eerst dat iemand vrijwillig samen met zijn schoonmoeder op stap wil :wink: :lol:

Cheers,
Arnold

Edit: ik heb foto 1 even voor je bewerkt, kan hier niet uploaden (krijg een error als ik naar Album ga, dus ik mail hem wel even naar je toe.
Laatst gewijzigd door 1 op Nol77, in totaal 12 keer gewijzigd.
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
janie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 17:48

Mooie platen hoor.
Vooral 1 en 2 zijn erg leuk.
Jammer dat 3 door een vies raam is geschoten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar