Verschillen in Diffusers?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Samz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2007 09:55

All,

Ik wil een diffuser voor m'n 430 EX II kopen maar kan iemand mij vertellen of ik verschil ga zien tussen de € 26,00 Omnibounce of een € 3,00 merkloos diffusertje?

ik kan me voorstellen dat het plastic misschien niet ze stevig of is maar is er ook daadwerkelijk resultaat verschil. Heb ooit gehoord dat je nooit die goedkope spullen moet kopen maar hoor dat liever mensen met ervaring.

Tnx!
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ja het is te zien maar als je ze niet alle 2 hebt dan is het niet te controleren. Echter het is marginaal. De stofen bouncers zijn het origineel, als je daar over kunt spreken, maar is wel egelijk verschil in plasticsoorten en verspreiding van licht hierin. Ik heb het dus over verspreiding en niet over doorlaatbaarheid. Het verschil zou je moeten kunnen zien in het meer gespreide licht.

Dus als je geen geld of minder wilt uitgeven dan kan je ook die van 3 euro kopen. Mijn ervaring is alleen dat die dingen minder goed passen. Dus of net iets te wijdt of te nauw. Maar dat hoeft dus niet. Ik koop ze overigens via de Stofen site zelf bij Eddy Stofen, en aangezien de euro dollar meestal gunstig is kun je een aantal van die dingen kopen en dan met verzenkosten van 7 dollar goedkoper zijn dan in de winkel. Dus mocht je nog een paar mensen kunnen triggeren dan kan je toch een Stofen Omnibounce krijgen voor ongeveer 13 euro. Maar als dat niet lukt dan gewoon die van 3 euro.

Ik zelf had meteen een groene en een gouden gekocht. En later nog een voor mijn 540EZ en 580EXII en een bouncecard.

Echter flits ik tegenwoordig zonder via allerlei plafonds ed en dat gaat nog beter, maar dat doe ik dan met de 580 en dat witte uitschuifkaarten onder ene hoek van 45 graden.

Een omnibounce heeft alleen zin binnen met wanden niet verder dan 4 a 5 meter anders de omni eraf en opdezelfde manier flitsen en als je hem buiten gebruikt waar je niet kunt bouncen dan kan je hem rechtvooruit gebruiken. Veel plezier ermee en vertel ons wat je gekocht hebt.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

misschien nog alternatief voor je :
http://www.photographyblog.com/reviews_ ... apollo.php

ik heb ook een omnibounce bij mijn Metz en vond het licht nog te hard.
mijn lerares op de kunstacademie gebruikt die apollo van Lastolite ook en ik ben ook meer gecharmeerd van de resultaten van de apollo t.o.v. van de omnibounce
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Klopt gedeeltelijk, want die lastolite staat recht op het onderwerp waardoor je een zo groot mogelijk oppervlak moet hebben om ene zo mooi mogelijke spreiding van licht te krijgen. Dat is de reden waarom de zon zo goed is :) Als je recht op iemand knalt dan is een omnibounce natuurlijk iets maar vrijwel niets meer beter. Echter je maakt, en dat zie je in jouw voorbeeld ook, iemand niet meteen tot vampier :) Maar bijvoorbeeld journalisten in buitenhof maken geen gebruik van plafonds en dan schieten ze rechtop het doel met een omni of met dat uitsteek kaartje en proberen dan toch met gereflecteerd licht. Jou lastolite is wel erg goed voor bruiloften en buiten. De camera meet nogsteeds alles in de auto stand maar het licht wordt mooier verspreid. Echter het formaat is niet altijd even makkelijk. Als je goed kunt bouncen dan heb je eigenlijk geen omnibounce nodig. Immers door een reflectieve want of object te kiezen probeer je een zo groot mogelijk oppervlak te verkrijgen en dus heb je een nog groter oppervlak dan de lastolite. Maar die heeft dan weer als voordeel dat de kleur kleurvast is en dat weet je met cremekleurige plafonds natuurlijk niet.

Eigenlijk zou je meerdere dingen moeten hebben voor diverse manieren van flitslicht gebruik, maar ik denk dat een omnibounce het juiste basis materiaal is. Ik zelf wil ook zo'n lastolite maar dan zo'n grote met een 30x 30cm of groter oppervlak en ook een Whale van Gary Fong. Want ik denk dat er niet een de beste maar wel voor bepaalde dingen de juiste kan zijn.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Ooze
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 21:29

A better bounce card wel eens bekeken ?
http://abetterbouncecard.com/
Kun je zelf maken ook nog... als je dat goed doet, kom je zelfs nog onder de drie euro.

Ik heb zo een gemaakt, en daarnaast heb een stofen omni bounce. Uit praktische overwegingen gebruik ik eigenlijk alleen de omni-bounce.
EOS 7D, 350D, wat glas, wat plastic, wat lithium, wat siliconen, wat staal, wat budget tekort
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

@jeroen....thnx, kan ik weer iets mee met die wijze woorden :)

klinkt eigenlijk ook wel heel erg logisch, niets kan voor alle omstandigheden het beste zijn.
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
Samz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2007 09:55

Bedankt voor alle tips, ik heb gekozen voor de Sto-Fen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar