1e keer in fotostudio

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
emiletelkamp
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2007 15:40
WoonplaatsCOLON Winschoten
CONTACTCOLON

Mijn 1e fotoshoot die ik in Studio gedaan heb.

Hier mijn foto`s, graag hoor ik van jullie wat ik kan verbeteren.


1:

Afbeelding

2:

Afbeelding

3:

Afbeelding

4:

Afbeelding


Groet Emile
Huidig apparatuur: Canon EOS 40D met Grip, Canon 17-40 F4 L, Canon 70-200 F4 L, Canon 50mm F1.8, Metz Mecablitz 48-AF1
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Leuke foto's, hou er rekening mee met het doek. Foto 3 zie je de overgang en hier en daar kreukels.

Verder netjes.
M.vr.gr Bert
rickMeijer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2008 20:07
WoonplaatsCOLON Groningen

probeer het model iets verder van het achtergrond doek te laten staan/ziten, dan zie je de overgangen en de kreukels veel minder
400D + 50mm F1.8 | 70-200 F4[b]L[/b] | tamron 17-50 F2.8 + 420EX
emiletelkamp
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2007 15:40
WoonplaatsCOLON Winschoten
CONTACTCOLON

Bedankt,

Zou het wel willen, maar de grootte van de studio liet het niet toe.. :(
Huidig apparatuur: Canon EOS 40D met Grip, Canon 17-40 F4 L, Canon 70-200 F4 L, Canon 50mm F1.8, Metz Mecablitz 48-AF1
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Nou, je eerste stap in de studio. Leuk he ? Alleen zou ik, buiten de al genoemde punten hierboven, ook letten op het uiterlijk van je model. Probeer wat meer aandacht te besteden aan kleding en make-up en pose. Je wilt tenslotte dat je model er "mooi" opstaat. Dus wat sjiekere, sexyer en of deftiger kleding, goede foundation en wat zorgvuldiger make-up. Ik krijg de indruk dat je model hier even snel "neergezet" is om maar iemand te hebben om als model te dienen. En sokken vind ik op foto 3 op deze manier echt niet kunnen. En het hoeft natuurlijk niet , maar een beetje nabewerking kan ook geen kwaad. Maar dat is wat je wilt. Oh ja, makkelijker gezegd dan gedaan, haar blik is op elke foto hetzelfde. Daar kun jij de regie in hebben. Je zult zien dat wanneer je aan deze punten aandacht aan gaat besteden dat jij en je model foto's te zien krijgen waar ze trots op kunnen zijn. Maar lekker doorgaan hoor ! Succes
Gebruikers-avatar
DstulenFotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2009 14:48
WoonplaatsCOLON Almelo
CONTACTCOLON

Ik weet niet hoeveel flitsers je tot je beschikking had in de studio?

het mooiste is 3 flitsers en 1 hoofdlicht, en vooral als je een witte achtergrond hebt, dan kun je 2 flitsers aan de zijkant plaatsen die als het ware het doek overbelichten, en dan het hoofdlicht vlak bij de persoon plaatsen * afhankelijk wat voor foto je wil maken * en een hulpflitser aan het eind van de studio met een paraplu erop die vult alles mooi in.
maar voor de rest zijn het mooie foto's! ik zal ze binnenkort ook even hierop zetten.
www.DstulenFotografie.nl ||
emiletelkamp
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2007 15:40
WoonplaatsCOLON Winschoten
CONTACTCOLON

@ martinus:

Dat is het hem nou juist, ik had een niet al te makkelijk model hier, deze wilde alleen zus en zo, als ik wat aangaf dan deed ze het niet omdat ze het niet wilde.

Make-up is ook niet echt haar ding, dit was voor mij eerder ook een kans om met de belichting te kunnen spelen omdat dit de eerste keer was dat ik een kleine studio tot mijn beschikking had.

@Dstulenfotografie:

Ik had beschikking over 2 flitsers met softboxen en 1 losse externe flitser die op afstand bediend kon worden. Maar zal het meenemen voor mijn eigen studio, 3 flitsers dus? Ik heb alleen niet zo`n heel groot budget, zit zelf te denken aan een complete set van Falcon Eyes. Hier zitten 2 flitsers en een achtergrondlamp bij, is dit geen optie?
Huidig apparatuur: Canon EOS 40D met Grip, Canon 17-40 F4 L, Canon 70-200 F4 L, Canon 50mm F1.8, Metz Mecablitz 48-AF1
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Nou, dat wordt de stoute schoenen aantrekken en snel op zoek naar een ander model of modellen. Ik weet het, dat valt niet mee hoor ! Maar gewoon vragen. En look smart be smart, jij bent de fotograaf die weet hoe het moet, dus opdrachten geven. Overtuigen ! :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar