Beschermende Folie voor venster

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Xenos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Leiden

Wie weet of er ook (internet)zaken zijn die beschermende folie voor het venster aan de achterzijde verkopen..ik denk hierbij aan zgn statische folie zonder kleeflaag.
[size=75][color=blue]Canon EOS 350D/BG-E3/Tamron AF Aspherical XR Di LD IF 28-300 1:3.5 6.3 Macro/Sigma 18-50mm+F3.5-5.6 DC Sigma 55-200mm F4-5.6 DC/Velbon VGB-3/Apacer Share Steno CD211+40Gb HD[/color][/size]
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Heb destijds bij dixons voor een paar euro een schoonmaaksetje gekocht waar ook folie bij zat, werkt perfect.
Xenos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Leiden

Okee thanks!!
Bevalt die grip een beetje..ik hoorde van iemand dat het niet echt mooi paste enzo.... :?:
[size=75][color=blue]Canon EOS 350D/BG-E3/Tamron AF Aspherical XR Di LD IF 28-300 1:3.5 6.3 Macro/Sigma 18-50mm+F3.5-5.6 DC Sigma 55-200mm F4-5.6 DC/Velbon VGB-3/Apacer Share Steno CD211+40Gb HD[/color][/size]
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Xenos schreefCOLONOkee thanks!!
Bevalt die grip een beetje..ik hoorde van iemand dat het niet echt mooi paste enzo.... :?:
Vorig weekend op de zwarte markt een pakje van 3 velletjes (6x8,5 cm) gekocht, voor 12,50
Wat een prijs voor 3 van die K-velletjes.
Het maakt het zicht wel iets donkerder.
Je kunt natuurlijk ook breed plakband pakken en dat erop plakken.
Dat gaat echt ook heel goed.
Maar de eerste paar meters zijn voor de vuilnisbak.
En dan heb je de techniek door, waardoor je het stuk plakband er zo op plakt zonder luchtbellen.

Mart
Laatst gewijzigd door 1 op martmarbus, in totaal 22 keer gewijzigd.
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Xenos schreefCOLONOkee thanks!!
Bevalt die grip een beetje..ik hoorde van iemand dat het niet echt mooi paste enzo.... :?:
De grip bevalt heel erg goed. Hij past perfect, vind hem ook echt degelijk gemaakt.
rylfas
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:57

Beste Xenos,

Toevallig zal ik dat deze folie vandaag op marktplaats werd aangeboden.

Zoeken onder Foto/Toestellen/Dia/accessoires -> Canon/Lenzen/Toebehoren 'Canon DISPLAY - BESCHERMINGSFOLIE'. de kosten waren 5,50 euro.

Frank
Xenos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Leiden

Bedankt allen voor de reacties!
Ik ben net zelf aan het knutselen geweest met de folie waar ook o.a. bibliotheek boeken mee worden beplakt en het resultaat is goed te pruimen, 't zit er mooi glad op en het doet ook geen afbreuk aan de helderheid van de display ....dus missie geslaagd zou ik zeggen.
Kosten van dit alles, rolletje boekenfolie €2,95 bij V&D ..en d'r zit nog genoeg op voor jaaaaaren :lol:
[size=75][color=blue]Canon EOS 350D/BG-E3/Tamron AF Aspherical XR Di LD IF 28-300 1:3.5 6.3 Macro/Sigma 18-50mm+F3.5-5.6 DC Sigma 55-200mm F4-5.6 DC/Velbon VGB-3/Apacer Share Steno CD211+40Gb HD[/color][/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Xenos schreefCOLONBedankt allen voor de reacties!
Ik ben net zelf aan het knutselen geweest met de folie waar ook o.a. bibliotheek boeken mee worden beplakt en het resultaat is goed te pruimen, 't zit er mooi glad op en het doet ook geen afbreuk aan de helderheid van de display ....dus missie geslaagd zou ik zeggen.
Kosten van dit alles, rolletje boekenfolie €2,95 bij V&D ..en d'r zit nog genoeg op voor jaaaaaren :lol:
Boekenfolie... mmmm, dat plakt toch onwijs?
Heb je het al geprobeerd weer af te krijgen? (je krijgt op den duur toch krasjes erin en wilt het dan vervangen...)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Xenos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Leiden

Inderdaad was dat niet de ideale oplossing..ik heb nu van Hama folie zonder een plaklaagje gekocht...maar helemaal strak krijg ik die er ook niet op, er zitten toch nog wat blaasjes tussen de folie en de display... op de verpakking staat niets over het aanbrengen...misschien met wat vocht???
[size=75][color=blue]Canon EOS 350D/BG-E3/Tamron AF Aspherical XR Di LD IF 28-300 1:3.5 6.3 Macro/Sigma 18-50mm+F3.5-5.6 DC Sigma 55-200mm F4-5.6 DC/Velbon VGB-3/Apacer Share Steno CD211+40Gb HD[/color][/size]
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Xenos schreefCOLONInderdaad was dat niet de ideale oplossing..ik heb nu van Hama folie zonder een plaklaagje gekocht...maar helemaal strak krijg ik die er ook niet op, er zitten toch nog wat blaasjes tussen de folie en de display... op de verpakking staat niets over het aanbrengen...misschien met wat vocht???
Hoi, ik heb mook op display geplaatst en eerst vochtig gemaakt,en dan mooi uitwrijven op display,en dat werkt goed.... :P Geen blaasjes meer :!: :!: :!:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
sjopu
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2005 17:47
WoonplaatsCOLON Drachten

Een jaar of zo terug heb ik op internet een artikeltje gevonden over het beschermen van je display, van ene Loco, ik denk in het Belgische forum. Hij gebruikte "Frisket film" of "Tak Low Film".
Het is een blanke folie wat lichtjes plakt aan een zijde. Het is makkelijk te snijden of knippen. Het wordt wel gebruikt bij het airbrushen. Je kunt het per vel kopen en op rol. Ik heb toen bij een winkel waar je schildersbenodigdheden kunt kopen een vel gekocht, ik dacht voor een paar Euro. Kun je jaren mee doen, want mijn eerste stukje zit er nog steeds op. Het beeld is wel iets minder scherp geworden.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar