First Impression @ Napoli

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Voor mij 1 en 3. Leuk experiment, ik houd wel van beweging in foto's. Foto 5 vind ik net iets té. Word er wat duizelig van :lol:
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Vind 1 en 4 erg gaaf! Gaat daarbij voor mij om de kleuren en de handeling in de foto.
I'm not going to change my identity, to be perfect
Gebruikers-avatar
Marius van Zanten
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 08:30
WoonplaatsCOLON Woerden
CONTACTCOLON

Foto 1 en 5 beste compo en sfeer. dit heb ik jaren geleden al beoefend.
Je moet het voplgende eens doen: je sluiter op 1/8 je zoomlens vast in je hand, en als je afdrukt de body draaien. Dus niet je lens.
Deze manier heb ik geleerd van een prof. fotograaf.
Er is nu op het ogenblik weer een trent van als het maar bewogen is, is het mooi. Dus als het dan bewogen moet worden, dan moet het ook erg goed zijn.
Veel succes met het oeffenen


gr. Marius
Fotograferen is schrijven met de kleuren van het licht // website: www.vanzantenphotography.nl is online!!!
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Precies, dat is wat ik heb gedaan, de body draaien, maar daarbij ben ik zelf ook blijven lopen. En zodoende kreeg ik dit effect.

Leuk al die uiteenlopende reacties.

Zelf vind ik 1, 3 en 5 het mooiste uitpakken.

Voor mij hoeft er niets scherp te blijven.
Zeker niet voor dit impressionistische effect.
Vooral 1 en 5 doen me aan de impressionistische schilders denken.
Zodra er persé iets scherp moet zijn wordt het toch weer wat stijfjes naar mijn idee.

Maar dat dit experiment zoveel monden zou roeren had ik niet verwacht.
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Een serie die iig reacties oproept. Veel mensen denken nou eenmaal dat een foto alleen mooi is als deze 'lekker scherp' is oid.

Nummer 3 (de dame die op haar horloge kijkt) vind ik persoonlijk erg fraai. Ik denk dat deze techniek het beste effect geeft bij een 'rustig' onderwerp.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Het is voor wat ik van jouw werk gezien heb nogal afwijkend. Ik waardeer het experiment!!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

foto 3 vind ik een hele leuke weergave van het vage begrip tijd......
Leuk gedaan doordat het in mijn ogen een thema heeft. De rest doet mij niet zo heel veel qua inhoud en de techniek is steds hetzelfde.
En door zoveel van deze foto's achter elkaar te bekijken wordt het wel een beetje alsof je teveel gedronken hebt of bestaat het risico dat je hiermee een epileptisch insult opwekt :wink:
Codacs
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2007 13:28
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Nr 5 voor mij! Leuk gedaan!
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

Persoonlijk kijk ik er niet graag naar, zou liever je foto's zien van Napoli zonder deze bewegingen. Denk dat je heel wat mooie plaatjes hebt kunnen maken daar.
Maar zeer zeker gewaardeerd iets nieuws hier plaatsen, wat dat betreft interessant.

T.
Eos 5D / 35L / 85L
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Bedankt voor alle reacties! :)

Ik hoop dat er in ieder geval een blijvertje tussenzit maar de tijd zal het leren.
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar