Thuisstudio test+Update

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Steefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 21:17

vanavond even snel in de slaapkamer tegen een witte muur mijn vriendin op de foto gezet met mijn nieuwe 2de handse lens (Hanno bedankt!) een Ef 70-210 USM en mijn studiolampjes.
Super lens!
helaas is de scherpte van de foto's een beetje verslechtert bij het resizen (tips hiervoor misschien?)
Dit weekend gaan we de zolder inrichten tot studiotje... hebben we wat meer ruimte..
ben benieuwd naar de tips/reacties!
Wat ik zelf al zie is dat de achtergrond aan de onderkant niet wit genoeg is, dit komt lijkt me doordat ik de flitser die de achtergrond verlicht op 1/16de van de flitskracht en boven het model had staan?

gr.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=127363[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=127364[/img]

Scherper geprobeerd te krijgen (en gelukt)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=127366[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=127367[/img]
Laatst gewijzigd door 6 op Steefke, in totaal 9 keer gewijzigd.
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel..
Berry van Aerle (op de dSLR na dan natuurlijk!)
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

leuk he die studioflitsers. Je kunt beter na het verkleinen vd foto's gaan verscherpen. Dat is mooier. Je kunt nu ook nog wel een poging wagen, maar de kans op artefacts is dan wat groter. Het donkere gedeelte is idd dat het bereik van je flitser dan net niet voldoende is. Je kunt de flitser wat verder weg zetten vd achetrgrond en de intensiteit wat verhogen. Maar pas op dat je de achtergrond niet gaat overbelichten, iets waar ik zelf nog wel eens last van heb :wink:
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

martinus schreefCOLON maar de kans op artefacts is dan wat groter. :wink:
misschien een domme vraag maar wat bedoel je met artefacts
___________________________
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

artefacts zijn onregelmatigheden bij teveel verscherpen. Vaak zie je dat op de fijne structuren zoals haar of wimpers ontstaan, of op de scherpe randen van overgangen. Je ziet dit dan als een soort ruis, stippen.
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Weer wat geleerd, thanks martinus
___________________________
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

heb trouwens met je goedvinden even één vd foto's wat bewerkt in PSE
Kijk maar wat je er van vind.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=127365[/img]
Steefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 21:17

hey dat vind ik goed!
tsja, je hebt de huid wat smoother gemaakt toch??
en verscherpt.
BTW heet ze geen eefke maar anne-louise:P

ik heb de laatste foto trouwens niet eens verscherpt in photoshop, of nouja niet bewust :O) heb hem gewoon in PS andere maten gegeven en bibubic Sharper (best for reduction) ingesteld.
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel..
Berry van Aerle (op de dSLR na dan natuurlijk!)
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Haha, ik had heel snel even je avatar bekeken en dacht dat er eefke stond, maar dat is steefke :lol:
Ja, wat verscherping en o.a.wat treshold en softness toegepast in portraiture. Eerst verscherpt, toen een laag aangemaakt, deze bewerkt en toen de ogen, het haar en de mond weer scherp tevoorschijn gegumd.Alles even heel snel hoor. Je kunt nog wel een beter resultaat krijgen als je er even voor gaat zitten
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Mag ik als onwetende en onkundige gewoon eens iets zeggen? Dank u :-)

De bewerking van martinus, die ik met alle respect bekijk en die zeer mooie platen neerzet, vind ik niet beter dan de originelen. Natuurlijk zitten er verbeteringen in, maar ik vind dat de huid van Anne-Louise bij de bewerking niet meer "echt" is. Ik zie dat wel vaker trouwens, maar nu vind ik - omdat de foto's onder elkaar staan - opvallend. Ik vind dat zelf jammer.

@Steefke: mooi werk hoor. Ik zou het je niet nadoen!
(daarom weet ik ook dat mijn reactie gewaagd is:-) )
Gewoon... spullen.
Steefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 21:17

:)
Commentaar geven staat vrij toch, daarom zitten we op dit forum ;)
ik ben het wel met je eens dat het wat gemaakt is na de bewerking, alsof ze veul make-up op heeft.
Maar ik snap wel waarom het gedaan is..
De huid glimt nogal op mijn foto's en ze heeft wat pukkels die je daarmee weg werkt..
Al met al een begrijpelijke bewerking voor mij tenminste..

Bedankt voor je compliment.. Als ik somme foto's bekijk op dit forum denk ik; tjonge, wat ben ik toch een amateur, haha, maar goed oefening baart kunst.
Hopelijk krijg ik ook wat inspiratie als het studiootje dadelijk klaar is en kan ik een leuke serie maken..
Mijn probleem is alleen dat ik niet bijster creatief ben :(
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel..
Berry van Aerle (op de dSLR na dan natuurlijk!)
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

JohnS schreefCOLONMag ik als onwetende en onkundige gewoon eens iets zeggen? Dank u :-)

De bewerking van martinus, die ik met alle respect bekijk en die zeer mooie platen neerzet, vind ik niet beter dan de originelen. Natuurlijk zitten er verbeteringen in, maar ik vind dat de huid van Anne-Louise bij de bewerking niet meer "echt" is. Ik zie dat wel vaker trouwens, maar nu vind ik - omdat de foto's onder elkaar staan - opvallend. Ik vind dat zelf jammer.

@Steefke: mooi werk hoor. Ik zou het je niet nadoen!
(daarom weet ik ook dat mijn reactie gewaagd is:-) )
Natuurlijk mag je als onwetende en onkundige iets neerzetten Daar is dit forum voor toch ? En elke mening en visie telt en neem ik zeer serieus. Ook op mijn eigen werk. Of je nou net hier bent komen kijken of al een hele rugtas vol hebt :wink: Ik heb hier inderdaad iets te veel van het goede gedaan. Maar een vergelijking is vaak niet handig omdat je ziet hoe de persoon er op de originele foto uitziet. Vaak wel met veel minder leuke dingen zoals rimpeltjes, pukkeltjes, harde schaduwen etc. Niemand vind het leuk om dat op een foto (vaak nog wat erger op een kwaliteitsfoto dan ze zichzelf in de spiegel zien) terug te zien. Op mijn foto's is het streven de modellen nét iets mooier neer te zetten dan ze in werkelijkheid zijn. Dat klinkt misschien een beetje raar want het zijn altijd al mooie mensen ! Het is idd een kunst om dat niet té overdone neer te zetten, maar wel met een aantal "verbeteringen". Je kent dat effect wel in sommige openbare toiletten waar ze een spiegel hebben hangen die een beetje bruin getint is. Asl je daarin kijkt voel je je gelijk een stuk beter en zelfverzekerder. Nou, dat effect dus :wink:
Steefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 21:17

Marian heeft ook mij geholpen met wat verbeteringen.. ik moet zeggen dat ik ht resultaat echt mooi vind..

Bij deze voor iedereen die het leuk vindt de verschillen te zien;

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=127383[/img]
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel..
Berry van Aerle (op de dSLR na dan natuurlijk!)
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Dank je voor de uitleg martinus. Begrijp wat je bedoelt, maar ik blijf het soms "onecht" vinden. Ik geef grif toe: kwestie van smaak. Dat betekent niet dat de uitleg niet prettig en zinvol is.
Gewoon... spullen.
Steefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 21:17

En hierbij mijn eigen bewerking,
met veel dank aan Marian!!!!

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=127548[/img]
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel..
Berry van Aerle (op de dSLR na dan natuurlijk!)
Gebruikers-avatar
Jamie.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 18:41
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

Zozo mooie plaatjes. Je eigen bewerking is ook geslaagd. Super hoor! :D
Steefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 21:17

Jamie,
bedankt voor je comliment!
ik ben er zelf ook erg tevreden over moet ik zeggen.
Dit weekend de zolder omgebouwd tot studio en nu maar weer plaatjes schieten :)
volgend project is met een donkere achtergrond ipv. wit EN met ons 2 jarig zoontje erbij, dat wordt een hele uitdaging!!
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel..
Berry van Aerle (op de dSLR na dan natuurlijk!)
Steefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 21:17

weer eens aan het stoeien geweest,
geprobeerd om onze 2 jarige zoon mooi vast te leggen; valt niet mee!! :)

dit is 1 van de resultaten, ik weet dat het jammer is dat de ogen zo donker zijn.. maar daar kan ik helaas niet zoveel aan doen, mede door mijn beperkte kennis van PS..

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=130256[/img]
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel..
Berry van Aerle (op de dSLR na dan natuurlijk!)
Steefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 21:17

even een vraag ook nog:
bij onderstaande foto krijg ik het zwarte vlak bij de benen niet weg, deze is ontstaan door de schaduwval...
Wat is de makkelijkste manier om dit mooi weg te werken?

Verder hoop foto's gemaakt, maar allemaal slecht scherp, kwam pas opt einde erachter dat mijn diafragma helemaal openstond :oops:
omg......


Afbeelding
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel..
Berry van Aerle (op de dSLR na dan natuurlijk!)
Litha
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 17:43

De huid is nogal rood op de laatste 2 foto's. En de foto daarvoor is ie juist weer wat oranjig (schrijf je dat zo? :?)
Mijn nieuwe portfolio; www.lithadesign.nl
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Hoi,
Ik heb het idee dat je wat moet gaan stoeien met je eigen standpunt en waar je je licht neerzet.
De donkere ogen van je zoon komt waarschijnlijk ook doordat het licht van boven komt en dus een schaduw geven onder de ogen.
Als ik naar je foto's kijk van de bolle buiken zijn deze eigenlijk allemaal te laag gemaakt (is mijn bescheiden mening). Dus ga wat experimenteren met waar je zelf staat en hoe je op het model neerkijkt of omhoog kijkt (bij je zoon stond je zelf iets te hoog denk ik).
Ik denk wel dat het heel wat kan worden! En dat je wel een duidelijk beeld hebt van wat je in beeld wilt brengen, klopt dat?
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar