Eerste foto's met de nieuwe lens

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
digijoke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008 11:10
WoonplaatsCOLON Veldhoven

Vanmorgen zijn we even op pad gegaan om de, voor mij, nieuwe lens uit te proberen.
De weersomstandigheden waren niet echt denderend erg bewolkt en nevelig maar toch maar een poging gewaagd.
Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.


Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Scubadero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 16:10
WoonplaatsCOLON Zaandam

Dat het grauw weer was vandaag zie ik niet op de foto's (gelukkig)

#1 Erg leuk gezien zo. Verkouden zeker met die druppel aan de snavel?

De uil van #2 vind ik erg mooi maar had iets helderder gemogen. Hij/zij is niet echt mooi wit

De bever (?) ziet er leuk uit maar niet echt scherp. Is dat een linkerachterpoot? Er is ook veel ruis.

Wat waren de instellingen en met wat voor lens ben je bezig geweest?
Groet,
Deen.

500 px
digijoke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008 11:10
WoonplaatsCOLON Veldhoven

Helaas nog niet in het bezit van photoshop, foto's zijn alleen iets verscherpt en de beverrat en de eend zijn iets uitgesneden.

Foto 3 is een beverrat je ziet inderdaad zijn achterpoot hij zat zich namelijk te krabben en de ruis kan kloppen, ik had de iso op 1600 staan van de avond daarvoor :oops:
De lens is een canon 28-300 F3.5/5.6 L IS USM.
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

ISO1600 :shock: dat is goed te zien vooral in de laatste opname.
Gefeliciteerd met je nieuwe lens, ga je nog veel plezier van krijgen denk ik.
Zeker als ik de scherpte zie in foto 1, nu nog een beetje beter weer een lagere ISO en dan schieten maar :lol:
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
Monique8
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2008 21:33
WoonplaatsCOLON Mechelen
CONTACTCOLON

Foto 1: mooie compositie, goed gezien. Jammer dat het oogje niet scherp is.
Foto 2: prachtige vogel maar had een stuk witter gemogen. Volgende keer een beetje overbelichten hierbij.
Foto 3 heeft veel ruis en is niet echt scherp. Ook een tip: maak de foto een volgende keer horizontaal, zodat hij de foto niet uitkijkt.
Canon EOS 400D + BG-E3 | Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 II | Canon EF 70-200mm f4 L USM | EF 100mm f2.8 Macro USM | Canon Speedlite 430EX II | Canon 1.4x II Extender | Lowepro SlingShot 300AW
www.moniquevanmelsen.nl
digijoke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008 11:10
WoonplaatsCOLON Veldhoven

Allen bedankt voor het kijken en voor de tips, kan ik zeker van leren.
Nu maar echt aan de gang gaan, gisteren moest en zou ik de lens uit gaan proberen ongeacht de omstandigheden,
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Hee schoonmoeders, je bent direct maar aan de slag gegaan zie ik, dat zit wel in de familie he? Als je iets nieuws hebt dan MOET het ook direct getest worden haha. Gelijk heb je!

Leuke foto's, het meeste is al gezegd, dus we kijken uit naar de volgende serie. Ik ben even zo vrij geweest je uiltje door photoshop te trekken (even snel om een idee te krijgen, als je het niks vind haal ik hem weer weg hoor)

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=127382[/img]

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
digijoke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008 11:10
WoonplaatsCOLON Veldhoven

Geachtte schoonzoon laten we het zo afspreken ik maak de foto's en jij bewerkt ze gewoon. :lol:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar