Ondersteboven

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Ik heb wat foto's gemaakt van spiegelingen in het water. Het ontvoorspelbare effect boeit me. Misschien ga ik er mee verder...
Ben benieuwd wat hiervan gevonden wordt.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik begrijp wel wat je hierin ziet!!
Er zit een rust in die je met niet-weerspiegelingen veel moeilijker vangt. Mooie kleuren ook. De vorm / compositie wordt belangrijker; houd je ogen open voor konijntjes :wink:
... Spiegel-Werk ...
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Als je er niet had bijgezegd, dat het spiegeling in water was, had ik je de raad gegeven je equipment te laten reviseren. Ze lijken allemaal bewogen. :lol:

Zou het niet spannender zijn zowel het origineel als de spiegeling in beeld te brengen?

Persoonlijk vind ik het zeer onprettig kijken.
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties!

Zoeken naar een goede compositie is iets wat natuurlijk altijd geldt. Konijnen zijn hier wat minder makkelijk te vinden want die spiegelingen zijn heel minimalistisch. Ik denk dat het 'm dan meer in de details moet zitten, zoals bijvoorbeeld een rietstengel die op een apparte manier gebogen is.
Enne... als je scherpte wilt eet je gewoon een mexicaanse peper, ragscherp zijn die :oops:
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

De mesjes van Gilette ook en PiliPili nou dan kan je de brandweer bellen :lol:
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Het idee is goed ik let er ook altijd op.

Probeer het eens bij wat ruiger weer meer wind waar bij de vervorming veel groter word als er dan nog een eyechatcher in zat bv een rode tractor tussen het riet die daarbij prachtig vervormd dat je er die er nog net of net niet in herkend. :wink:

Als een toevoeging een url van wat ik bedoel in het boven gezegde educatief bedoeld.

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=58025

Dit zijn dobbers met de reflecties van boten

Hopelijk heb je er iets aan want met deze vorm valt er nog een hoops leuk te doen

Groeten Cor.
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Hoi Wardie. Foto 1 en 2 heb je denk ik net de pech dat er waarschijnlijk weinig tot geen wind stond. Daardoor zie je eigenlijk niet dat het reflecties zijn. Bij foto 3 zie je dat ook niet echt, maar deze foto vind ik persoonlijk wel erg fraaie en sfeervol !
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik heb al een paar keer gekeken, maar mis toch wat spanning in je beeld. De manier van fotograferen spreekt me enorm aan en doe ik zelf ook weleens, maar hier pakt het niet. Ik denk omdat het niet duidelijk is waar de onscherpte vandaan komt. Een paar rimpeltjes in het water doet denk ik goed hier. Maar deze manier van fotograferen is moeilijk en vind derhalve het resultaat nog niet tegenvallen.
drevdijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2007 11:15

Ik vind dit een zeer creatief idee. Genoeg foto's gezien van wereldberoemde fotografen die foto's hadden die ook niet scherp zijn, dus waarom niet? Het komt lekker abstract over. En het origineel samen met de spiegeling in één beeld? Dat hebben we toch al veel vaker gezien. Ga zo door!
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

drevdijk schreefCOLONIk vind dit een zeer creatief idee. Genoeg foto's gezien van wereldberoemde fotografen die foto's hadden die ook niet scherp zijn, dus waarom niet? Het komt lekker abstract over. En het origineel samen met de spiegeling in één beeld? Dat hebben we toch al veel vaker gezien. Ga zo door!
Als dat al vaker gezien hebben het kriterium wordt, smijt dan je hele fotouitrusting maar in de kliko. Maar gelukkig heeft je reaktie een cotradictus in terminé. Je moedigt hem aan om het reeds genoeg geziene te doen om het reeds vaker geziene te omzeilen.
:D :D
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Misschien had je ze niet moeten draaien Wardie, dan blijft het speigeling effect beter behouden.
Ik vind het persoonlijk een erg leuk experiment, maar ben het eens met een eerder reactie over je foto spullen :shock:
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

vind vooral de laatste wel wat hebben. Die straalt een soort rust uit die me wel kan bekoren.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Niwrad
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2008 16:44
WoonplaatsCOLON Geraardsbergen (Moerbeke)
CONTACTCOLON

Ik kan nergens aan zien dat dit reflecties zijn. Ik kan de foto's dus alleen maar beoordelen als gewone foto's van wat bomen en rietstengels. En dan zou ik zweren dat je stond te bibberen van de kou of dat er zich net een aardbeving voordeed. Misschien eerst een steen in het water gooien? Of een konijn? :)
Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.
drevdijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2007 11:15

mijn eerdere opmerking was wellicht iets te kort door de bocht... :oops: :oops:
Wat ik bedoelde, is dat ik het enorm kan waarderen dat iemand buiten de gebaande paden om gaat. Dat was het eerste gevoel wat ik kreeg bij het zien van deze foto's. Maar dat wil dus niet zeggen dat spiegelingen niet mooi kunnen zijn. Dus ik hoop dat niemand haar/zijn apparatuur in de kliko heeft gegooid :wink: .
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

drevdijk: Ik vind het helemaal niet kort door de bocht hoor, fijn om te horen hoe je er over denkt.

De spiegelingen geven niet alleen een vervormend effect, maar ook de kleuren veranderen door de reflectie van het water. Zo kan je in foto 3 goed zien dat de lucht erg bruin/geel is bovenin de foto. Dit komt niet door de nabewerking, maar doordat de spiegeling dichtbij de camera het spiegelbeeld donkerder weergeeft.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Michaeldw

Erg gaaf Wardie! Hier wil ik wel meer van zien! Misschien mag het nog wel ietsie extremer.

Ben benieuwd naar je volgende foto's!!

Groeten,
Michael
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Er komt meer, ik ben nu aan het denken wat voor onderwerpen. Gewoon gaan kijken is natuurlijk veel beter, maar het regent nu zo hard dat ik liever binnen blijf.

Mag ik nog eens mee naar een motorcross? 8)
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik weet dat je nog meer hebt Wardie, waarom laat je die hier niet zien? Ik heb de veer al klaar liggen :wink:
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Hoe raad je het zo? Ik heb nóg meer, maar dat zou ik niet echt showcase waardig willen noemen omdat het de serie niet aanvult.

Bijzonder aan deze foto, realistisch beeld vs. spiegelbeeld.
Afbeelding
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Fraai hoor Wardie, dit kan ik zeker waarderen :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar