Martijn en Sharon @ Joyce

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
JoyceW
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2008 19:12
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Vanavond met mijn reportageflitsers geprobeerd m'n zusje en haar vriend op de foto te zetten. Ik weet nu zeker dat ik gewoon een leuke set wil met continu licht want het is zo moeilijk om in te schatten waar die flitst en scherpstellen als de rest van de kamer donker is, is ook niet altijd even handig.

Graag julie commentaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Canon EOS 350D met de Canon EFS 18-55, de Canon EF 55-200 1:4.5-5.6 II USM en de Canon EF 50 1.8 II.
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Ik vind ze nog best aardig gelukt :D . Foto 3 heeft wat schaduw maar de rest is lekker scherp en goed belicht lijkt me zo.
Enige nadeel is het zwarte truitje op foto 1 en 2 wat niet zo mooi is met een zwarte achtergrond.
Foto 4 is duidelijk mijn favoriet 8)
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
oemba
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 195
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2009 16:51
WoonplaatsCOLON culemborg
CONTACTCOLON

ik ben dan wel geen top fotograaf maar een beginnertje, kan wel zeggen dat ik ze mooi vind en lekker helder.
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Hallo Joyce,

Even een reactie op het feit dat je eerder een continu set wil dan een flitsset.

Ik heb een tijd met een hele dure Hedler Continu set gewerkt (3 x 1250Watt).
Dit heeft echt een paar flinke (dure) nadelen:

- duurdere aanschaf dan flitsers
- duurder is verbruik (stroom)
- relatief nog te weinig licht om op iso 100 met een mooi diafragma getal te schieten.

Een flitsset heeft veel meer mogelijkheden en brengt veel meer licht op !
Een flitsset heeft ook een mooi instellicht. Met dit licht aan kun je gewoon je schaduwen bepalen en mooi scherpstellen op de punten waar jij dat wil.

Ik raad je dus eerder een mooie flitsset aan dan een continu set.
Als er vragen zijn hoor ik het graag ! :)

Groetjes
Yvo
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Erwin 350D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2008 12:46
WoonplaatsCOLON Jubbega

Hele mooie foto's, bij 1 stoort het zwarte truitje mij niet zo, bij 2 meer.
Zowel bij 1 als 3 denk ik dat het mooier was geweest als ze elkaar aan hadden gekeken, ipv zoals nu 1 naar de ander kijken en de ander naar de camera. Verder mooi en ook bij mij 4 favoriet.
[size=67]EOS350D/EF-s 18-55/EF28-105 1:3.5-4.5 II USM/ 430EX[/size]
Doch jo ding en lit de lju rabje
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Heel leuk gedaan Joyce !

Greets 8)
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
JoyceW
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2008 19:12
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Yvo, bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik heb het in mijn gebrek aan termen verkeerd uitgelegd / begrepen, maar ik bedoelde inderdaad een flitsset met continue licht. :)

Mijn eerstvolgende aanschaf wordt trouwens toch een lens, deze foto's zijn gemaakt met een geleende Tamron 28-75 en ik ben zo tevreden over deze lens dat ik hem zelf wil. Flitsset moet dus nog heel even wachten. :D

Voor de overige opmerkingen: zwarte truitje is inderdaad niet handig op een zwarte achtergrond, daar kwam ik iets te laat achter ik heb haar later wel het truitje uit laten doen, maar toen waren er al behoorlijk wat foto's gemaakt. Goede les voor de volgende keer.
Canon EOS 350D met de Canon EFS 18-55, de Canon EF 55-200 1:4.5-5.6 II USM en de Canon EF 50 1.8 II.
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Hoi Joyce!

Mooi om te horen !

Een zwart truitje op een zwarte achtergrond is wel mogelijk. Dan zou je namelijk de achtergrond kunnen belichten met en 2e of 3e flitser. Op deze manier komt het model alsnog los van de achtergrond en zie je gewoon de contourlijnen lopen van het model.

Maar zonder achtergrond lamp lopen de zwarte kleuren gewoon in elkaar over zoals je ziet. En zodoende leert men een hoop 8)

Greetz en succes bij de volgende shoot alvast !
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar