Kaarsjes

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Phoebs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2007 13:19
WoonplaatsCOLON Midden NL
CONTACTCOLON

Ik ben tijdens de kerst wat aan het oefenen geweest met de camera, eindelijk weer eens tijd dus meteen mn kans gegrepen :oops:
Ik heb zitten spelen met de Av en Tv standen maar wat ik nu precies gedaan heb....geen idee..
Nouja, hier het resultaat:

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Best apart geworden :lol: Graag zou ik de vlammetjes wat scherper in beeld krijgen maar ik heb geen idee hoe dat het beste kan...Newbie he :wink:

Iemand nog wat leuke tips voor me?
[color=indigo]Liefs,
Phoebs
[b]*Canon Eos 400D Newbie*[/color][/b]
Gebruikers-avatar
MacEos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Gennep
CONTACTCOLON

Dit heb je onder andere gedaan:
foto1:
1/30 sec
F5
iso 200
53mm

foto2:
1/80 sec
F5.6
iso 200
80mm

Heb je een exif viewer? (zijn er verschillende gratis te downlaoden) Dan kun je dit namelijk later ook zelf zien.
Groet Marco
Canon 6D / 50D, 24-105L is USM, 70-200 f 2.8L, 430 EXII, 580 EXII, Velbon Statief.
www.mt-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

ik vind het beide wel mooie plaatjes... mijn voorkeur gaat uit naar 2 omdat die wat rustiger oogt... en een diepere donkerte heeft..
compositie vind ik ook erg fraai...

Als je de foto's nog op je memory-card hebt staan kan je de exif in de camera ook snel uitlezen, zo zie je wat jij of de camera gedaan heeft..

kijk anders hier even dan kan je gratis een exif viewer downloaden en instaleren..
ik vind deze wel prettig... als hij is geinstalleerd hoef je alleen op de foto te klikken en dan rechter muisklik en opanda aanklikken dan krijg je de gegevens direct te zien... (als deze nog in de foto zitten... deze willen nog wel is verdwijnen na bewerkingen..)

http://www.pixelmania.nl/artikel.aspx?r ... anda_IExif

om te downloaden zie hier

http://www.opanda.com/en/iexif/download.htm

plezier.. :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op huppekees, in totaal 9 keer gewijzigd.
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
Phoebs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2007 13:19
WoonplaatsCOLON Midden NL
CONTACTCOLON

Bedankt voor de tips, zal er eens naar kijken van het weekend en mezelf wat inlezen over al die gegevens, is toch handig om te weten he.. :lol:
[color=indigo]Liefs,
Phoebs
[b]*Canon Eos 400D Newbie*[/color][/b]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar